Saeria Skrevet 16. november 2009 #2121 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Det er nå åpnet for at husstander med barn under 6 mnd, samt gravide i første trimester skal få vaksinen foran den generelle befolkningen som ikke tilhører de opprinnelige risikogruppene. Vi som hadde små under 6 mnd. har hele tiden vært nestemann i prioriteringen etter risikogruppene som først fikk tilbud. Mannen har fått litt hodepine og er øm rundt stikket. Samme her. Eller ikke direkte hodepine. Er litt tung i hodet bare. Ikke noe pes. Vi betalte 50 kroner hver i egenandel for vaksinen. Endret 16. november 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 16. november 2009 #2122 Del Skrevet 16. november 2009 Åj..Og jeg som trodde jeg hadde litt tid på å bestemme meg for om å ta den eller ikke...Er det både far og mor da? Har sittet i 15 min kø på telefonen til legekontoret jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 16. november 2009 #2123 Del Skrevet 16. november 2009 Er visst veldig ulike priser ut og går. Leste på vg-nett forrige uke om noen fastleger som tok opptil 650 kr, til tross for at vaksinen og alt som trengs for å sette den er gratis fra staten. Vi betalte 150 kr hver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. november 2009 #2124 Del Skrevet 16. november 2009 Vi gikk ikke til fastlegen, men til vårt lokale vaksinasjonssted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. november 2009 #2125 Del Skrevet 17. november 2009 Både mannen og jeg tok den på helsestasjon for to uker siden. 50,- per pers. Ikke noe reaksjon annet enn ømhet på stikkestedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 17. november 2009 #2126 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg tok vaksinen på torsdag og betalte 150,- Ble litt stiv i armen de neste 2 dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. november 2009 #2127 Del Skrevet 17. november 2009 Æsj, jeg har ikke fått tatt den. Det var vaksinering i går, og ikke tale om at jeg tar snuppa med meg for å stå i vaksinasjonskø. Ikke har jeg noen som kunne passet henne, heller. Neste sjanse er fredag, og da slutter de i tillegg 15.30, så samme problemet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. november 2009 #2128 Del Skrevet 17. november 2009 Vi skal i veg å ta den nå vi. Betaler også 50 kr pr. pers på helsestasjonen. Bestefar skal passe E i mellomtiden, så blir litt forskjøvet leggetid idag, men sånn blir det vel innimellom. I morra blir det 3 månederskontroll på E, gruer meg til vaksinene hans... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. november 2009 #2129 Del Skrevet 17. november 2009 Lykke til i morgen, Soon. Vi slaåå unna køståing vi, Honesty. Vi gikk rett inn og var vaksinert på under 5 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. november 2009 #2130 Del Skrevet 17. november 2009 Vi har ikke tatt vaksiner, og kommer ikke til å vaksinere barna heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 17. november 2009 #2131 Del Skrevet 17. november 2009 Vi satser på å ta vaksina i morra eller torsdag, kommer an på når mannen får gått tidlig fra jobb. Hadde nok vært i tvil hvis det ikke hadde vært for vesla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. november 2009 #2132 Del Skrevet 17. november 2009 Et lite hjertesukk... Nå er jeg passe dritalei av å styre med hjelpebryst, koke og vaske, pumpe og herje annenhver time og høre på en gutt som i de fleste tilfeller ikke har tålamod til å vente på utdrivingen. Hos legen er det jo vaksinasjonskø, så det er ikke bare bare å få komme til for å få resept på syntocinin. I tillegg sov jo lille G i hele går pga. vaksinen, så produksjonen har faktisk gått ned igjen, etter over en uke med strev! Sukk. I dag føler jeg at amming er oppskrytt! *sliten, trøtt, lei* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 18. november 2009 #2133 Del Skrevet 18. november 2009 I går fant jeg ut hvordan jeg IKKE får en baby til å sove lenge. Det man da gjør, er å først la henne sovne i bæreselen, og sove en stund der, og deretter ta henne ut og putte henne i vogna og trille tur i den tro at det vil fungere, og at hun vil sovne igjen. Å neida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. november 2009 #2134 Del Skrevet 18. november 2009 Da vet du hva du ikke skal gjøre i fremtiden, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 18. november 2009 #2135 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg gjorde noe liknende nå i morges. Først sovnet hun helt uplanlagt, så jeg la henne i vugga mens jeg gjorde meg klar. Så tok jeg henne med meg etter 30-40 minutter, kledde på oss, og gikk tur med vogna, og hun sov i 1,5 timer etterpå. Jeg har skjønt at det er umulig å forstå seg på de små nurkene. Vi skal forresten på firemånederskontroll i dag, selv om det er 11 dager for tidlig. Jeg liker det ikke, spesielt siden det er gruppekontroll, og hun hele tiden er yngst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. november 2009 #2136 Del Skrevet 18. november 2009 Kjipern med for tidlig kontroll. I min gruppe er alle barna født i løpet av to dager, så der er det ikke rare forskjellen å spore i alder. I størrelse derimot! Ikke rart å skjønne seg på krypene alltid, nei. Vi lærer vel litt etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 18. november 2009 #2137 Del Skrevet 18. november 2009 Ikke lett å forstå seg på de små nei. Vi fikk svi igår vi også, da vi tenkte vi skulle prøve å legge han etter at han hadde sovnet i manducaen, istedetfor å vente på at han våkner for første mating. Det skal vi IKKE gjøre igjen for å si det sånn, det ble ikke særlig populært Vi strevde med å roe han helt til kl 23 etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 18. november 2009 #2138 Del Skrevet 18. november 2009 Vi skal forresten på firemånederskontroll i dag, selv om det er 11 dager for tidlig. Jeg liker det ikke, spesielt siden det er gruppekontroll, og hun hele tiden er yngst. Jeg er glad når vi får kontroll litt for tidlig jeg... Han er jo så stor han gutten min.. Ikke har vi gruppekontroll heller. Og 5 mnd-kontrollen blir en drøy uke før han blir 6 mnd. Uansett, tror disse helsesøstrene tar hensyn til slikt da! Lykke til i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 18. november 2009 #2139 Del Skrevet 18. november 2009 Kontrollen gikk bra, og det var greiere, siden vi denne gangen bare var to babyer med mødre. Men det er jaggu stor forskjell på babyer. Snuppa er jo stor, og veide nå 6,8 og var 63 cm (tung, men ifølge hs perfekt høyde/vekt-forhold), mens den andre babyen, en gutt, veide 8,8 og var ca 69 cm lang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. november 2009 #2140 Del Skrevet 18. november 2009 Så bra at snuppa er perfekt! Det visste vel mammaen fra før da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå