Soon Skrevet 20. oktober 2009 #1821 Del Skrevet 20. oktober 2009 Her legger vi lillegutt i sin egen seng på kvelden, så sover han i 3-4 timer før første mating - fra da av får han ligge i sengen vår - for da kan jeg bare sove mens han spiser Men det blir noen merkelige liggestillinger på meg innimellom ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. oktober 2009 #1822 Del Skrevet 21. oktober 2009 Vi har akkurat forkastet vugga på vårt soverom og lagt lillegutt over i sprinkelseng på eget rom. Deilig fordi jeg ikke hører alle de små knirkene, og skummelt fordi jeg ikke hører alle de små knirkene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 21. oktober 2009 #1823 Del Skrevet 21. oktober 2009 Vi har akkurat forkastet vugga på vårt soverom og lagt lillegutt over i sprinkelseng på eget rom. Deilig fordi jeg ikke hører alle de små knirkene, og skummelt fordi jeg ikke hører alle de små knirkene... Åååå, det er akkurat grunnen til at jeg er så i tvil om vi skal gjøre det samme. Samtidig som jeg er redd for å få mindre søvn selv. Mye lettere å bare strekke ut en arm for å gi smokken på natta når hun ligger i seng ved siden av min... Vi har for øvrig fått til noe ganske bra. Hun legger seg ca kl 21 om kvelden, og får mat alt mellom 05 og 07 om morgenen Sover stort sett helt av seg selv, gjennom hele natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. oktober 2009 #1824 Del Skrevet 21. oktober 2009 Her blir det nok ikke flytting på eget rom før han er nærmere året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 21. oktober 2009 #1825 Del Skrevet 21. oktober 2009 Her ammes det annenhver time om natta, så å måtte ut av senga og inn på et annet rom for amming så ofte, er helt uaktuelt. Men det skal sies at jeg gleder meg til senga og rommet er vårt igjen. Jeg blir veldig opptatt av å "sove stille", snu meg forsiktig, ikke rasle med dyna, snike meg ut av senga på do om natta... Aricept, forstår såå godt hva du mener med å høre kontra ikke høre de små knirkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 21. oktober 2009 #1826 Del Skrevet 21. oktober 2009 (Og ja, jeg er forresten veldig åpen for tips og råd for hvordan vi kan få henne til å spise mindre om natta. Amming annenhver time er jo til å bli småsprø av.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. oktober 2009 #1827 Del Skrevet 21. oktober 2009 Vi sliter med det samme. Han blir aldri mett, så vi har gitt han litt MME etter kveldspuppen de siste dagene. Nå prøver jeg ut ammemaraton på dagtid, for å øke melkemengden. kanskje han da vil få nok om kvelden, og dermed sove bedre om natta. Jeg legger han ofte til når han er våken, og han får av begge bryst nå, kontra ett før. Det ser ut til at han krever såpass nå. Håper bare det ikke gir han mageknip. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 21. oktober 2009 #1828 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Vi har det litt motsatt. Jeg ammer annenhver time (minst) på dagtid, men når hun sovner for natten rundt midnatt (jada... ), våkner hun gjerne først etter 4-6 timer for første amming, så jeg får faktisk sovet en god økt. Ellers har vi vært på tidlig 3-månederskontroll i dag, og de vitale mål var 6200 gram og 60 cm (2600 gram og 48 cm ved fødsel). Jeg må ha fløte i puppene, for nå er hun blitt litt lubben. Jeg gir fortsatt bare fra ett bryst pr. måltid, og det ser jo ut til å være nok. Endret 21. oktober 2009 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. oktober 2009 #1829 Del Skrevet 21. oktober 2009 Vi har det litt motsatt. Jeg ammer annenhver time (minst) på dagtid, men når hun sovner for natten rundt midnatt (jada... ), våkner hun gjerne først etter 4-6 timer for første amming, så jeg får faktisk sovet en god økt. Ellers har vi vært på tidlig 3-månederskontroll i dag, og de vitale mål var 6200 gram og 60 cm (2600 gram og 48 cm ved fødsel). Jeg må ha fløte i puppene, for nå er hun blitt litt lubben. Jeg gir fortsatt bare fra ett bryst pr. måltid, og det ser jo ut til å være nok. Jøss, vokser masse da Men det er jo det vi vil --- Skrev dette i dagboka mi og, men kan jo spørre her også: E har blitt veldig til å sutte på hendene, eller gni hendene i munnen sin. Han sikler også veldig masse... Det er vel litt tidlig med tenner allerede? Han er ikke noe rød eller noe. Kan vel også være sugebehov... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. oktober 2009 #1830 Del Skrevet 21. oktober 2009 Wow! Skal si du har fløtenusser! Godt hun vokser og trives da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. oktober 2009 #1831 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg tenker sugebehov, soon. Min finner også hånda si av og til, og da slafses det godt! Tenner bruker å komme fra ca. 5 mnd. alder. Dama som står bak the no cry sleep solution mener det er like greit at de sutter på hånda si fremfor smokk, for da klarer de å "trøste seg selv", fremfor å bli paniske når smokken stikker av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 21. oktober 2009 #1832 Del Skrevet 21. oktober 2009 E har blitt veldig til å sutte på hendene, eller gni hendene i munnen sin. Han sikler også veldig masse... Det er vel litt tidlig med tenner allerede? Han er ikke noe rød eller noe. Kan vel også være sugebehov... Det høres kjent ut, og jeg mistenkte det samme (tenner). Men har tatt en titt, og det er ingenting å spore. Sannsynligvis har de bare oppdaget hendene sine, og er veldig begeistret, og sutting medfører naturligvis økt spyttproduksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. oktober 2009 #1833 Del Skrevet 21. oktober 2009 Det høres kjent ut, og jeg mistenkte det samme (tenner). Men har tatt en titt, og det er ingenting å spore. Sannsynligvis har de bare oppdaget hendene sine, og er veldig begeistret, og sutting medfører naturligvis økt spyttproduksjon. Satser på at det er årsaken ja, sånn jeg har forstått det så får vel de fleste tenner fra 5- 6 måneder og utover, så hadde vært uhyre tidlig da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. oktober 2009 #1834 Del Skrevet 21. oktober 2009 De kan jo få tenner så tidlig. Dessuten kan de begynne å klø i gommene lenge før de får tenner. Førstemann her begynte å sikle og tygge da han var rundt 2 mnd, men fikk ikke tenner før han var 5 mnd. Gode råd for mindre amming om natta har jeg desverre ikke - her gjør jeg ikke annet enn å amme om nettene... Er heldig hvis jeg får en times sammenhengene søvn Vi får bare ta kampen og legge ungen i vogga, får heller bli litt skriking, kan ikke ha det slik som dette.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. oktober 2009 #1835 Del Skrevet 21. oktober 2009 Selv om det er som å banne i kjerka, så er det en del som av og til gir litt tillegg etter kveldsmåltidet. Det er litt tyngre fordøyelig, og poden sover ofte litt lenger da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. oktober 2009 #1836 Del Skrevet 22. oktober 2009 Lillegutt får jo for det meste mme, så det er ikke noe problem sånn sett å ha han på eget rom. Jeg må opp å lage maten uansett, som som regel kun er 1 gang i løpet av natta. Men til gjengjeld er det morgen kl. 05 har han begynt å bestemme seg for nå... Vi lurer ogaå på tenner. Oppfører seg likt med neven i munn og virker som gommene klør. Ser ikke noe hvitt, men han er litt rød nede foran. Venninna mi har en jevngammel sønn som akkurat har fått sin første tann. Jeg har i alle fall tannbørste og avkjølende biteringer klare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. oktober 2009 #1837 Del Skrevet 22. oktober 2009 Er det forresten noen som har god greie på Pampers bleier? Vi har hele tiden brukt de som heter new baby. Str. 1, 2 og 3. Synes den begynte å bli litt liten, men det er jo ikke rart når str. 3 går fra 4-7 kg og lillegutt er 7,5 kg. Da vi var i Oslo fant vi ikke new baby str. 3 (fant etterhvert ut at det kun var Rema 1000 som hadde den) Men vi kjøpte baby-dry og active fit i str. 3 (som var 4-9 kg) De passet forsåvidt fint, men var dobbelt så dyre som de new baby bleiene. Fra str. 4 selger de kartonger som blir billigere, men str. 4 er fra 7-18 kg. Er redd den bli for stor, men har kjøpt en eske for å prøve. Uansett, poenget mitt er: Hva er forskjellen på new baby, baby dry og active fit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. oktober 2009 #1838 Del Skrevet 22. oktober 2009 Gå inn på pampers.no, der kan du lese om alle bleiene Vi bruker libero vi, så de andre har jeg ikke så greie på. Men det er vel buksebleier og bleier som er for de mer aktive etc.. L veier ikke mer enn ca 5,5 kg, så vi bruker 3'er bleiene vi, kan bruke dem en god stund til. Er så artig med klærne nå, for han er jo ganske slank, så han fyller ikke klærne like godt i bredden kan du si. Han bruker litt i 62, men mest i 68. Har også begynt å bruke 74 i bodyer. Skjønningen vår :rødme: Skal på kontroll til tirsdag, så det blir spennende. Hittil har de vokst ganske så likt, så det er alltid like spennende og ikke minst koselig å møte de andre mødrene. I dag er det babysvømming igjen, håper ikke det blir som sist. Han hadde ikke sove noe særlig så han hylte fra vi kom inn til vi dro. Måtte bare gå opp av vannet, for hn bare skrek helt til han sovna i bilstolen. Så jeg krysser alt for at det skal gå like bra som første gangen Er ganske daff om dagen nå egentlig. Er jo våken fra 07.00 - 23-24.00, pluss to amminger inni der. I forhold til før så sover jeg jo myye mindre. Håper bare det er for en liten periode, har ikke vært så veldig sosial i det siste heller. Men nå må jeg bli flinkere til å komme meg ut å trene etc igjen. Nå er det snart jul også, og det gleder vi oss masse til. Blir nok litt av et julehus i år dette, med masse pynt rundt hele. Stort juletre og masse fin pynt. Har sett meg ut noen julehjerter fra perfect home vi skal kjøpe, dette blir jo tross alt vår første jul i eget hus og som familie så da gjør vi litt ekstra med det Så får vi se om det blir valper på dachsen vår, skal parre henne til nesteuke. Hvis hun blir gravid går hun gravid ca 56 dager, og da kommer de rundt julaften. Kan nok tenkes vi må samle familien her oppe og ikke hos svigermor. Vi skal bare vært 6-7 stykker så det kal vi klare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 22. oktober 2009 #1839 Del Skrevet 22. oktober 2009 Selv om det er som å banne i kjerka, så er det en del som av og til gir litt tillegg etter kveldsmåltidet. Det er litt tyngre fordøyelig, og poden sover ofte litt lenger da. Jeg gir ekstra mme på kvelden "lillemannen" min på 8 uker er allerede 6.970 tung og krever derfor endel mat. Må skyte inn at han ikke har blitt så stor kun pga ekstra mme altså. Han la på seg over 300 g per uke også innen tillegget. Bruker nå str 68 i klær da han er over 60 cm lang og er ganske fyldig for å si det rett ut. Han sovner i egen seng, men kommer over ved første nattamming rundt kl 3. Han har desverre snudd døgnet på hodet. Sovner først når jeg legger meg og våkner til mot ettermiddagen. Kan sove hele dagen om han får. Er jo ikke akkurat lett å holde en baby våken på dagene da. Noen råd??? Vil gjerne kunne legge han rundt kl 20.00. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. oktober 2009 #1840 Del Skrevet 22. oktober 2009 Det eneste jeg kan tenke meg vil hjelpe, er å vekke han gradvis litt tidligere , slik at han blir trøtt tidligere på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå