Gjest Unknown Skrevet 28. september 2009 #1561 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg har 3-4 kilo igjen før jeg har nådd matchvekten før graviditeten. Jeg føler at jeg burde klare å få på meg NOEN av buksene mine, men nei.. Får dem ikke opp over hoften en gang, de stopper fint på låret... Noen andre som har det slik??? Sånn er det her også..Hadde jo noen bukser som ikke var så himla trange før jeg ble gravid, så jeg tenkte jo at de kunne passe..Men neida! Tenk at nå blir det snart en juli/august 2010 terminklubb! Rart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villkatt Skrevet 28. september 2009 #1562 Del Skrevet 28. september 2009 Ja, tenkte på det da jeg klikket meg inn her tidligere i dag: Det begynner snart å spire nye juli-august babyer! Hva har dere på barnet for tiden? Jeg synes det begynner å bli litt vanskelig å vite om jeg skal ta på to lag bomull, eller bare ett? Eller evt et lag ull og et lag bomull. Det blir jo litt kaldere inne ettersom det blåser og høljer ute.. Når vi skal ut tar vi på ulljakke og yndlingsluen (velur/fløyelssak). De siste nettene har jeg tatt på vesla et ullsett fordi hun driver å fekter med armene og de konstant er over dynen, og ofte er kalde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 28. september 2009 #1563 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg har 3-4 kilo igjen før jeg har nådd matchvekten før graviditeten. Jeg føler at jeg burde klare å få på meg NOEN av buksene mine, men nei.. Får dem ikke opp over hoften en gang, de stopper fint på låret... Noen andre som har det slik??? Jepp Derfor har jeg kjøpt meg nye bukser..... Ellers hadde lillegutt ny rekord når det gjelder soving. I går sov han fra 21.30- 05.00! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. september 2009 #1564 Del Skrevet 28. september 2009 Tenk at nå blir det snart en juli/august 2010 terminklubb! Rart... Merker jeg savner å være gravid altså, tross oppkast ,bekken og gangvansker. Kunne gjerne meldt meg inn i den klubben igjen jeg, om situasjonen hadde tillatt det. Om vi er så heldige å bli gravide igjen, tenker jeg nestemann kommer våren 2012. Muligens Mars/April, da er det ca 2 1/2 år mellom dem Imens kan jeg nyte L til det fulle, og konsentrere meg om han Kunne godt tenke meg to tette jeg, men jeg må bli ferdig med lærlingtiden og få meg fast jobb før vi kan prøve igjen. Fler som har tenkt på nestemann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 28. september 2009 #1565 Del Skrevet 28. september 2009 Fler som har tenkt på nestemann? Her er det ikke aktuelt med ny baby før om 2-3 år.... Akkurat nå lo lillegutt for første gang- med puppen i munnen! For en herlig lyd..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. september 2009 #1566 Del Skrevet 28. september 2009 Hva har dere på barnet for tiden? Jeg synes det begynner å bli litt vanskelig å vite om jeg skal ta på to lag bomull, eller bare ett? Eller evt et lag ull og et lag bomull. Det blir jo litt kaldere inne ettersom det blåser og høljer ute.. Når vi skal ut tar vi på ulljakke og yndlingsluen (velur/fløyelssak). De siste nettene har jeg tatt på vesla et ullsett fordi hun driver å fekter med armene og de konstant er over dynen, og ofte er kalde... Vi har som regel sånne kose/joggebukser på sammen med body/genser og en litt tykkere jakke utenpå sammen med lue. Tenker at jeg ikke vil kle på han altfor masse nå, han skal jo overleve på vinteren også. Passer på at han er varm i nakken og ikke fryser. Venter til vinteren med ulltøy. På natten har han som regel på seg hel pysj. Men når sola har stått på her hele dagen så har han også sove i bare body og sokker også. Spørs hvor varmt/kaldt det er på soverommet, han har jo en tykk dyne over seg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. september 2009 #1567 Del Skrevet 28. september 2009 Forresten, dere som ammer. Stikker det mye i brystene deres? Her stikker det og verker ganske masse og det er ganske ubehagelig. Har trodd det var den utrivningsrefleksen som hadde komt (jeg har ikke kjent den før), men det kommer liksom i tide og utide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 28. september 2009 #1568 Del Skrevet 28. september 2009 Min går stort sett i ullbody og joggebukse nå, da slipper jeg å ha på flere lag inne. Ulla regulerer varmen så godt. Hvis det er ekstra kaldt får han en velour-jakke på i tillegg. Om natten har han deilig ullfrotté-pysj fra nøstebarn. Da gjør det ikke noe om han sparker av seg dyna. Ute går det i ull og tykk fleecedress. Men jeg har ikke dyna i vogna enda, da jeg liker å ha flere lag siden jeg bærer i sjalet litt også innimellom. Har istedet flere gode tepper, og lammeskinn i bunn. Men det er kansje kaldere her i trøndelag enn lenger syd nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. september 2009 #1569 Del Skrevet 28. september 2009 Har istedet flere gode tepper, og lammeskinn i bunn. Men det er kansje kaldere her i trøndelag enn lenger syd nå Åhh, det hadde jeg helt glemt at vi har Har lurt på om jeg snart må ta i bruk sportsdelen jeg (det er ulempen med liten bag/vogn) da er det jo kjempegreit med saueskinn. Er nok betydelig kaldere der oppe ja, men her nede blåser det endel da, bor ikke så altfor langt fra sjøen. Kaldt er det oppi nord nå? Her viser gradestokken rundt 13-15 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villkatt Skrevet 28. september 2009 #1570 Del Skrevet 28. september 2009 Forresten, dere som ammer. Stikker det mye i brystene deres? Her stikker det og verker ganske masse og det er ganske ubehagelig. Har trodd det var den utrivningsrefleksen som hadde komt (jeg har ikke kjent den før), men det kommer liksom i tide og utide. Det stikker og verker litt innimellom ja. Har hatt litt verk og stikk ifm amming, dvs rett etter vesla slipper taket og er ferdig. Stikkingen kan sammenlignes litt med utdrivningsrefleksen ja, men jeg kjenner den i hele brystet også kommer verkingen rett etterpå. Men det forsvinner like fort som det kommer, så jeg har ikke tenkt så mye over hva det er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 29. september 2009 #1571 Del Skrevet 29. september 2009 Hva har dere på barnet for tiden? Jeg synes det begynner å bli litt vanskelig å vite om jeg skal ta på to lag bomull, eller bare ett? Eller evt et lag ull og et lag bomull. Det blir jo litt kaldere inne ettersom det blåser og høljer ute.. Når vi skal ut tar vi på ulljakke og yndlingsluen (velur/fløyelssak). De siste nettene har jeg tatt på vesla et ullsett fordi hun driver å fekter med armene og de konstant er over dynen, og ofte er kalde... Vi har på ullbody, strømpebukse og en vanslig bukse til vanlig..På natta aner jeg ikke hva jeg skal ha på! Hun er kjempekald på fingrene for de skal jo helst strekkes over hodet....Og jeg føler at pysj er litt for kaldt jeg..? Her er det snart vinter ute da... Og når vi har denne puta på rumpen, så får vi ikke på noen dresser o.l når vi skal ut, så der blir det jakke og pledd..I vogna er det dyne, men skal snart finne oss en god vinterpose, noen gode tips? Kunne godt tenke meg to tette jeg, men jeg må bli ferdig med lærlingtiden og få meg fast jobb før vi kan prøve igjen. Fler som har tenkt på nestemann? Haha! Darlingen her er klar for enste allerede han! Men selv om jeg hadde et veldig greit svangerskap, så kjenner jeg det er deilig å bli meg selv igjen Med oss kommer det igrunn på om jeg velger å begynne på skole til neste høst, sitter nemlig å vurderer det..Tar ting i litt "feil" rekkefølge Visst det ikke blir skole, så ser jeg for meg at det blir ca 2 år mellom.. Kaldt er det oppi nord nå? Her viser gradestokken rundt 13-15 grader. Sydentempratur! Her viste temperaturen 3 (!!!!) grader i går, midt på ettermiddagen! Fysj..Ser snøen nærmer seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. september 2009 #1572 Del Skrevet 29. september 2009 Hva med å investere i en nøstebarnpysj, Unknown. De er kjempegode! Du finner de ofte på bruktmarkedet også. Ellers er vel body i ull, og en grobag noe hun kan sove i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. september 2009 #1573 Del Skrevet 29. september 2009 Glemte å si at G har fått snue. Jeg må dryppe saltvann i nesa 2 ganger hver natt, for han blir så tett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 29. september 2009 #1574 Del Skrevet 29. september 2009 Tror vi får finne noe i ull ja! Og votter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 29. september 2009 #1575 Del Skrevet 29. september 2009 Vi har ullpysj fra NameIt vi, tynn, myk og kjempegod. Er med føtter også, så vi slipper sokker. De er kjempedigre i størrelsene da, pluss veldig elastiske så den i 62 vi har kommer til å vare leeeenge. Vi bruker dyne i vogna foreløpig, og så tar vi en tynn hjemmestrikket ulldress utenpå innetøyet hennes hvis det er litt surt eller jeg tror jeg kommer til å bære en del. Sitter hun i meitaien eller med bena ut i sjalet så har hun også tykke ullsokker på føttene. Nå er det jo ikke så kaldt her enda, i går er første dagen jeg har følt behov for noe mer jakke på meg selv en en strikket en i bomull. Vi har arvet dunposen mannen brukte som baby vi da, men den er så stor at den venter vi med til vi bytter til sportsdelen tror jeg. Får bruke tepper og dyne så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. september 2009 #1576 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Vi har bestillt dåp Det blir den 8. november. Her sover ungen stort sett bra på dagen, og dårlig om natta Og jeg får ikke sovet på dagtid pga eldstemann, så jeg er trøtt for tida Samsover om natta, men synes ikke jeg gjør annet enn å legge ungen fra side til side for å bytte pupp. Blir skjelden mer enn en times sammenhengende søvn tror jeg... På dagtid sover han i vognbagen eller på sofaen. Legger ham bare fra meg etter amming, som regel da sovende, men det hender han sovner av seg selv også. Her var det 1 grad i morges, og mannen måtte skrape is av bilruta. Det er definitivt høst... Snart begynner neste juli/august-klubb. Kanskje vi skal få en moderator til å flytte denne tråden til generell dagbok? Endret 29. september 2009 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. september 2009 #1577 Del Skrevet 29. september 2009 Hva slags prevensjon bruker forresten dere andre? Jeg har bestillt 6 ukers kontroll nå, men er veldig usikker ang prevensjon. Har tenkt å begynne å prøve på nummer 3 om ca 2 år, så jeg vil ikke ha hormonspiral. Er ikke helt sikker på minipiller. Medisinene jeg bruker kan nemlig gjøre at de virker dårligere, og det er jo litt dumt Har dere hatt sex igjen? Hvordan var det? Her venter vi til jeg har vært hos legen tror jeg. Har lyst til å få bekrefta at alt er OK først. Sist husker jeg det var så sinnsykt vondt å ha sex etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. september 2009 #1578 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg skal bestille time til etterkontroll denne uka. Jeg tåler ikke hormonprevensjon så godt, så jeg prøver kobberspiralen igjen. Sex har vi ikke hatt. Jeg ble jo operert i underlivet dagen etter fødselen, så hevelsen innvendig har vart ganske lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 29. september 2009 #1579 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Vi har også bestilt dåp nå. Blir 29 november. Så han er da litt over 3 mnd. Siden han er så stor, regner jeg med at jeg må døpe han i bunad på samme måte som jeg måtte med storebror. Lillemann er også veldig kald på fingrene på natta. Har på han body, pysj og lue, men vottene klarer han å få av seg. Finnes det ullpysjer med påsydde votter kanskje? I vogna sover han i strømpebukse, body og bukse og genser. Har et pledd + dyne over han. Når det blir minusgrader tar vi i bruk saueskinnsposen vi fikk av barnas oldeforeldre. Den brukte storebror helt frem til han var 2 år. Vurderer kjøpe skinn for å ha under han i vogna frem til vinteren. Når det gjelder prevansjon har vi ikke startet å tenke på den enda. Vi er langt unna tanken på å ha sex pga rifter og hard fødsel. Samboer vil sterilisere seg, så det blir nok det det ender med. Selv om jeg synes det er vel ungt å sterilisere seg når man er 31 år.... Endret 29. september 2009 av Spice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 29. september 2009 #1580 Del Skrevet 29. september 2009 Her blir det ikke noe prevensjon, vi måtte jo prøve i årevis og endte opp med prøverørsbehandling for å bli gravide. Så skulle vi klare det på egenhånd uten å prøve så blir vi bare kjempeglade, selv om det kommer litt før vi evt ville selv. Har liten tro på at det blir noe lettere neste gange nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå