Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

No er jeg tilbake! Med lisjejenta :)

Ble fødd lørdagskvelden :)

Hurra for lisjejenta!!

Og man kan vel sikkert gratulerer Spice også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til Unknown og forhåpentlig Spice også! :blomst:

Bare meg og Tussi igjen da? :klø:

Så fint bebisen din vokser Aricept. Men hørtes ille ut med det såret ditt! Håper virkelig det begynner å gro skikkelig snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom gutten vår til verden i går. 4440 tung og 52 cm! Legen hadde rett: vart en stor plugg. Siden jeg kom inn på sykehuset kl 06.30 med tette rier var jordmor sikker på en rask fødsel. Men med kun 3 cm åpning drøyde det selv med tette rier. Kl 10 hadde det ikke blitt noe større åpning. Etterhvert ble det epidural siden jeg var så sliten og riene kom uten pauser. Ble så satt på drypp siden ingenting skjedde ifht åpning og utdrivning. Etterhvert startet pressriene men de var for svake til å klare å få han ut. Ble en del strekking, ulike stillinger osv. Epiduralen virker ikke ved pressriene og jeg fikk ikke mer lystgass da man ikke bør ha det under utdrivningen. kl 15.30 forsto lege og jordmor at jeg ikke ville klare å presse han ut siden jeg ikke fikk hjelp av sterke rier. Så da falt valget på vakum. Rommet fylltes av jordmødre, barnepleier og leger, tilsammen 7 personer. Barnet kom ikke ut på første forsøk, først etter 3 nye rier og sterkere vakum ble han trukket ut. Siden han var så stor var det en hard påkjenning for kroppen. Ble en time med sying etter den opplevelsen. Heldigvis var mannen min en klippe opp i alt dette. Måtte tåle ganske mye av meg. Siden jeg hadde presset i flere timer med sterke smerter uten opphold i riene og uten noe smertestillende, ble han den jeg klamret meg til når jeg presset. Tror han ble både gul og blå :) Men det ble da en nydelig gutt ut av dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hørtes ille ut med det såret ditt! Håper virkelig det begynner å gro skikkelig snart!

Æsj, ja. Kan ikke si jeg gleder meg til å snitte opp på nytt....

----

Masse gratulerer til Spice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med den store lille gutten, Spice :blomst: Det hørtes ut som en tøff fødsel, men du fikk da verdens beste premie tross alt :rødme:

Aricept, plagsomt at såret ditt ikke vil gro skikkelig altså :( Håper det går seg til nå *krysser fingre*

Her sover prinsen ute i vogna si, det virker som han sover ekstra godt ute ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj ja, har mest lyst til å ikke gjøre noe med såret i det hele tatt. Mesteparten av arret er fint, men det er altså et hull på midten hvor de åpnet for puss da jeg hadde infeksjon i det.. Men er vel dumt å gå rundt med et hull på magen...

Virker som om gutten her også sover ekstra godt ute. Ser ut som han fortsetter å være snill. Var vanskelig i går kveld, men skal ikke klage over to timer med skrik.

Leste at spedbarnsgråt økte gradvis frem mot seks ukers alder for så å dabbe av mot 12 uker. Så da er vi på det verste nå - bare å se fremover mot lysere tider (og mørker kvelder..) og mindre gråt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Spice! :blomst:

Høres ut som en ganske tøff fødsel ja :kose: Skal ikke klage på min første jeg da... :sjenert: Selv om jeg må si jeg håper på en enklere opplevelse denne gangen. Jeg henger her enda som dere ser, null tegn til noe som helst. I morgen skal den kommende storebror sove hos foreldrene mine så jeg skal få litt fri og slappe av, så nå kan det godt drøye litt ;) Men da kommer vel ungen da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :klemmer: . En ting er iallefall klart, det blir ikke flere barn på meg. Etter 2 tøffe fødsler har jeg nok fått de barna kroppen min var ment å få. Men man er da utrolig heldig som har fått to herlige barn! Fra å være singel og barnløs for 4 år siden til å i dag være samboer og tobarnsmamma er helt fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg fått skrikebaby. :sukk: Hun har vondt i magen, og jeg mistenker overproduksjon av melk slik at hun får for mye formelk. I hvertfall har vi de fleste tegnene, så nå forsøker jeg ut rådene for å senke produksjonen litt slik at det blir bedre. Jeg har vært alene hjemme med henne i to døgn nå, og da er det ikke morsomt når kveldene blir tunge pga. utrøstelig baby. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler med deg Honesty. Det er ikke noe gøy med skrikeunge, man blir litt gæærn i hue.. Særlig hvis man får lite avlastning, som f.eks. å være alene hjemme.. Får håpe det går over og at jenta blir mer fornøyd etterhvert.

Det er mulig ser det ut som, gutten vår har altså blitt betraktelig bedre den siste uka, enn de fem første ukene..

----

Må bare fortelle at jeg har verdens beste venninne! Hun fikk en gutt en uke før meg, og har melk i overflod. Nå pumper hun så lillegutt skal få. Masse flotte antistoffer til vår gutt som bare fikk morsmelk i en måned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter og heier alt jeg kan jeg.. :ler: Håper det hjelper litt! ;)

Samtidig litt vemodig at alle snart er ferdige. Tida går så alt for fort. Alle sier det. Det er ikke alle dager det føles sånn (midt i de verste skriketoktene). Men det er sant.

Herregud, jeg sitter her med en seks uker gammel gutt. Jeg satt jo akkurat her og klagde over alle svangerskapsplager..

Endret av Aricept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...