Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Det sies vel gjerne at de som er tette klarer overgangen bra, ettersom eldsten vil glemme hvordan det er å være enebarn.

Det er visst også lettere dersom storebror eller søster har passert tre år også, ettersom barnet psykologisk sett er i sin mest egosentriske periode når det er rundt tre år.

Det siste ser jeg godt hos mannen og hans storesøster. Det er temmelig nøyaktig tre år mellom dem, og han ble IKKE godt mottatt av sin søster. Hun var sykelig sjalu på han, og det hjalp ikke at mannen var mye syk når han var liten grunnet allergier. Ei heller hjalp det at foreldrene måtte bo på sykehuset med han når han ble alvorlig syk, og legene ikke visste om han ville overleve.

Selv den dag i dag viser hun tendenser til sjalusi og misunnelse, men hun er nok litt ekstrem da. De fleste klarer å komme seg gjennom dette lenge før voksen alder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: godt av den historien til NiChia...

På en måte synes jeg tiden går veldig fort - får jo ikke tid til noen ting lenger. Det jeg planlegger i hodet at jeg skal ha gjort før kl. elleve, får jeg gjerne begynt med sånn i halv fem tida.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat fire uker igjen i dag... :sjenert: Vært på kontroll, og alt står bra til. Bebisen ligger fortsatt med hodet ned, men ikke festa. Litt lavt SF-mål da, nå ligger jeg faktisk et godt stykke under den røde streken. Rart med så lave mål denne gangen, har bare ligget på gjennmsnittet eller under med denne, sist lå jeg helt øverst på det grønne området. Men, men, blir kanskje mindre baby da? :vetikke:

Hvor ofte går dere til kontroll på slutten? Bare annenhver uke her, mener å huske det var hver uke sånn helt på slutten sist? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhver uke her også. Følger det nye systemet. Strengt tatt vil det bli tre uker siden forrige kontroll når jeg skal til legen på mandag, men det skyldes ferieavvikling hos lege og jordmor.

Min søster skal gå ukentlig, for hennes lege følger det gamle systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk annenhver uke på slutten. Men pga ferieavvikling hos lege og jordmor ble det 3 uker mellom de siste kontrollene (uke 36 og uke 39) Siden jeg fødte før termin kunne mannen ringe jordmor og avlyse siste kontroll i uke 40 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da følger jeg visst bare nye systemet da. Like greit i grunn, er så mye styr å komme seg til legen når man ikke har bil OG har en ettåring og drasse på... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går jeg også annenhver uke - skal på kontroll på torsdag, og så tirsdag den 18. - men da regner jeg med lillegutt allerede er ute :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll i uke 36 og fra uke 38 hver uke. Jeg hadde jo to "kontroller" i uke 38 jeg, jeg trodde jo at vannet hadde gått :fnise:

Også var jeg i 39 og en i 40 i tillegg til timen hos jordmor med stripping :)

Herlighetsom det nærmer seg nå, snart er alle fødeklare her inne :jepp:

Hvem blir førstemann tro? Saera eller NiChia kanskje? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi riktig uheldige, eller rettere sagt er mannen riktig uheldig, så blir det føding på meg den 15. Midt i seriestarten og Liverpool sin første kamp for sesongen. :ler:

Nei, la oss håpe jeg føder før den tid, selv om jeg tviler. Bare det ikke blir den 9. som er bursdagen til dattera til ei venninne av meg. Da blir det ikke fred å få før jeg går i graven! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi riktig uheldige, eller rettere sagt er mannen riktig uheldig, så blir det føding på meg den 15. Midt i seriestarten og Liverpool sin første kamp for sesongen. :ler:

Nei, la oss håpe jeg føder før den tid, selv om jeg tviler. Bare det ikke blir den 9. som er bursdagen til dattera til ei venninne av meg. Da blir det ikke fred å få før jeg går i graven! :forvirret:

:ler: Det er vel typisk om du føder den kvelden ja :)

Husker godt når fetteren min kom til verden nesten 3 1/2 uke før tiden. De var på besøk hjemme hos oss hvor stefaren min så på rosenborg spille om seriegullet. Rosenborg skårer og han blir helt vill, hyler og skriker og hopper som en gal. 1 time etter gikk vannet hennes :ler:

Om det var tilfeldigheter er ikke godt å si, men det var er jo litt artig i ettertid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de gjør det altså :)

Jeg er veldig glad jeg ikke fikk han i den verste varmen som var jeg, og han kom etter en lang dag på stranda, så jeg rakk å få masse farge.

Det er gutten sin det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg følger din oppskrift, Minnimusepus :ler:. Som jeg skrev i dagboka våknet jeg av at jeg følte meg våt imorges, har ringt føden og de vil at vi skal komme inn på en liten sjekk så de kan undersøke om det er vannet som har begynt å gå.

:haar::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så spennende, Ilja!

:hoppe:

Drømte at jeg skulle føde i natt jeg! Kom på fødeavdelinga, men det var masse rare folk der, og de ville liksom ikke gå, og så slutta riene og alt ble bare tull :ler: Men etterpå, i en annen drøm, hadde jeg plutselig fått baby, for babymagen var borte, og jeg tenkte at det var deilig å ha fått ut ungen. Men så ikke noe til den babyen da :fnise:

Sist gang fødte jeg på den datoen jeg absolutt ikke ville ha :roll: Lilleungen min har bursdag 9. april han. Jeg synes ikke det er noe fin dato.. :sjenert: Men, men, sånt kan man ikke styre. Denne gangen fikk jeg jo først termin 7. september, og jeg tenkte at nå føder jeg helt sikkert 11. september - regner liksom med jeg har det med å føde på sånne uheldige datoer :ler: Men regner ikke med å gå så lenge over tida når terminen ble forandra til 31. august. Håper i alle fall ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Så spennende Ilja!

Jeg gleder meg til fødingen begynner igjen her inne, er så gøy å følge med på! :tongue: Dessuten, for hver som føder så kommer vi nærmere min tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å snike meg forbi mange av dere andre august jentene da, bare sånn at dere vet det :fnise:

Blir ks iløpet av neste uke tenker jeg!! :haar:

(hvis ikke før, sååå mye kynnere og press i magen om dagen, klarer nesten ikke gå innimellom...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vanvittig med nedpress for tida jeg også... Men har gått med mye nedpress i flere uker nå da. Men nå akkurat trodde jeg nesten jeg kom til å snike i køen her - kjente så nedpress at det nesten føltes som trykketrang! Har tenkt å drøye et par uker til i alle fall jeg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner spenningen å ta seg opp, skjønner jeg. ;)

Jeg har blitt "velsignet" med en ny nattrunde med kvalme og :spy: fordi Lille Bolle bestemte seg for å kave seg opp rundt halv tre, noe som innebar voldsom romstrering nede ved symfysen, pluss kverning frem og tilbake over en litt full magesekk.

Anbefales ikke! :sprettoy:

Takken etter en runde med den store hvite telefonen, var...luftsmerter fra et litt tregt fordøyelsessystem... :forvirret:

Needless to say at jeg var rimelig frustrert og oppgitt i natt. Vondter er en ting, men kvalme må være noe av det verste! I tillegg blir jeg lite sjarmerende og rasjonell når jeg er så trøtt som jeg var i natt, så jeg håper at jeg ikke blir dårlig under fødselen. Da kommer det til å ryktes fort på fødeavdelinga, er jeg redd. :sjenert:

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor vanlig det er å kaste opp under fødselen jeg, har hørt om ganske mange. Kastet opp jeg også. Men det var nok pga lystgassen tror jeg, også tenker man ikke så masse på akkurat det når en ligger der. Da er det bare fint om mannen står å holder bøtta :fnise:

En fødsel er ikke akkurat der en føler seg mest fresh, hehe. Tror jeg både tissa og bæsja jeg, har ikke peiling :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imli Skal du forresten ha en liten gutt? Så plutselig på terminlista at det var endret fra rosa til blå baby? Fant ikke noe i bloggen heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...