Gjest Unknown Skrevet 26. juni 2012 #8301 Del Skrevet 26. juni 2012 Vi er nok også heldige. M blir sint, er veldig sta og vil ha ting sånn ho hadde tenkt det. Men heldigvis går raserianfall fort over Vi har endel våkne netter, da. Barnehagen har hatt småkryp som tema en stund nå på vår/sommeren. Dette har resultert i at f.eks i natt våknet M fordi det var en stor tissemaur på puta. Det har også ofte vært edderkopper i sengen og marker. Livredd barn som nekter å sove igjen er hyggelig midt mellom amming hver 2.-3. time. Jeg angrer også på at jeg sitter og ser på fotballen. Jeg interesserer meg igrunn ikke, engang! Men det er eneste vi gjør sammen om dagen, så det er vel verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. juni 2012 #8302 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg er nok over gjennomsnittet interessert i fotball til å være dame, så det er ikke aktuelt å ikke følge med på EM Blir hett i stua når vi holder med hvert vårt lag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 27. juni 2012 #8303 Del Skrevet 27. juni 2012 Vi har sjeldent trassanfall, men han har vilje og vil bestemme. Pappaen sier ofte "du har ikke noe valg" etter at han har bestemt noe. Og mini svarer "jeg vil ha valg!" hehe. Men for eg par uker siden hadde vi et trassanfall, det første store tror jeg. Da raste han i 45 min fordi han ville ha dessert før middag.. Vi ga oss ikke, og har ikke sett noe mer til det siden. Pappaen syntes det var vanskelig å kjøre hard linje, men ga seg når jeg spurte om han ønsket denne konflikten HVER dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 4. juli 2012 #8304 Del Skrevet 4. juli 2012 Svært lite trass her i grunn. En stort sett fornøyd gutt som elsker å leke med storebror, hjelpe mamman sin og som sover hele natta igjennom. Han er fremdeles veldig opptatt av klær da og må få et valg hver dag om hva han vil ha på seg. Men vi blir alltid enige. Eneste problemet er tannpussen. Skal absolutt pusse tennene selv og tygger istykker tannkostene med en gang. Han er heller aldri syk, så jeg føler meg heldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 12. juli 2012 #8305 Del Skrevet 12. juli 2012 I går var vi i Dyreparken. Maken til stolt gutt som leverte smokkene til kaptein Sabeltanns smokkarium skal du lete lenge etter. Fikk diplom også. Kardemomme by var stas. Ja egentlig alle dyra også. Mye inntrykk så det var en sliten gutt i går kveld. Tror det hjalp på at smokkeslutten gikk over all forventning. Brukte litt lenger tid på å søvne, men det gikk fint. Vi som hadde stålsatt oss for en natt med hylla og grin fra ende til annen. Store, flinke gutten vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 12. juli 2012 #8306 Del Skrevet 12. juli 2012 Sovne og hyl... Ikke søvne og hylla... Autokorrektur.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 12. juli 2012 #8307 Del Skrevet 12. juli 2012 Så artig da, Aricept - og deilig at første kveld uten smokk gikk så bra Her har den ene smokken etter den andre gått i stykker, han har bitt hull i de etc - nå er vi på siste smokk, og han vet at hvis den går i stykker så får han ikke flere. Blir spennende å se hvor lenge den holder, evnt om han kaster den selv like lett som han kastet de andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. juli 2012 #8308 Del Skrevet 12. juli 2012 Ungane mine har aldri brukt smokk - veldig kjipt i starten då eg vart brukt som smokk, men veldig praktisk no, kjenner eg Me skal ein tur til Dyreparken me og Korleis går det med bleieslutt for dei andre som driv med det? Her er det veldig av og på... Når han går heilt naken på underkroppen er han veldig flink, og set seg på potta heilt av seg sjølv. Men går han med truse/bukse, gløymer han seg ofte. Håpar likevel på bleieslutt innen 3-årsdagen, hadde vore flott å få det unna no, framfor i vinter... Men bleie om natta må han nok ha lenge enno, han tissar veldig mykje om natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 12. juli 2012 #8309 Del Skrevet 12. juli 2012 Her går bleieslutten ikke så vedig fremover, men kan være fordi vi velger å fortsatt ha på han bleier. Hvis bleien er tat vekk, så kanskje han innser at han må på do oftere? Men nå har vi innført klistremerker hver gang han bæsjer på do, og da er det litt mer gjevt - vi fortsetter i hans tempo. Hørte noen sa en gang at hvis man tok på ungen truse, men bleie utenpå, så kunne det gi litt fortgang i prosessen - noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. juli 2012 #8310 Del Skrevet 12. juli 2012 Vel, I er i prinsippet tørr, men bæsjer aldri andre steder enn i trusa. Vi har sagt at hun får ha bleie på, men neida.... Hun er tørr alle dager, men vi tar henne på do med jevne mellomrom. Nå har hun også selv dratt potta opp fra vaskerommet (den har aldri vært populær) og satt den på stua, og tisser der innimellom. Men det hindret henne ikke i å tisse nedover kjellertrappa da jeg var nede og skiftet bleie på lillebror. Da eksploderte jeg, for det var totalt unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. juli 2012 #8311 Del Skrevet 12. juli 2012 Eg trur i alle fall på å ta av bleia, Soon. Ungane skjøner ikkje kvifor dei må gå på do når dei likevel har bleie på... (etter som eg har erfart, i alle fall). Her går han som regel utan bleie heime, men me har på når me skal ut av huset (bortsett frå heime i hagen då). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 12. juli 2012 #8312 Del Skrevet 12. juli 2012 Her er vi i gang med planleggingen av storslått bursdagsfeiring Etter snuppas ønske skal det være rosa kjole, rosa muffins, rosa duker, rosa pakker, rosa rosa rosa rosa. Tror faktisk hun har fått morfaren sin til å love å bruke sitt lyserosa skinnslips fra åttitallet Vi forsøkte oss såvidt med smokkeslutt til jul, da skulle nissen få smokkene og ta med dem til alle nissebarna sine. Det funka IKKE. Lille julaften sa hun klart og tydelig nei, hun var ikke klar. Siden da har planen vært å slutte på treårsdagen. Og hun har hele tiden sagt at nissebarna fortsatt skal få smokkene. Så da tenker vi å tegne et fint brev til nissen, putte det og smokkene i en konvolutt og sende hele greia til nissen. Hehe, må bare finne adressen hans nå da. Veldig spent på hvordan det blir. Hun har aldri fått lov å gå med smokk, den har vært til soving og hvile. Hun har heller ikke fått den som trøst om hun har slått seg eller sånn heller. Håper det gjør det litt lettere. Vi tenker å sende ham alle smokkene, så får vi heller ta noen tøffe dager uten. Kanskje stort bursdagsselskap og masse fine gaver gjør sovningen lettere den natta i hvertfall. Hun var jo flink og bråsluttet med bleie da hun bestemte seg for det. Håper samme viljen til smokkeslutt er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. juli 2012 #8313 Del Skrevet 13. juli 2012 Bleieslutt går det så som så med. Vi har heller ikke prøvd å ta av bleia enda da. Føler ikke han er klar, men vi oppmuntrer og skal prøve uten bleie i ferieuka mi. Mannen hadde ikke lyst til det alene. Neste uke har vi vår hellige ferieuke sammen og da kan det heller ikke bli å fjerne bleia enda. Skal på hytte på fjellet uten vaskemaskin. I dag er lillegutt tre år! Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 13. juli 2012 #8314 Del Skrevet 13. juli 2012 Gratulerer med 3-åringen, Aricept!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 13. juli 2012 #8315 Del Skrevet 13. juli 2012 Her sluttet vi med smokk for to uker siden. Var hos i Astrid Lindgrens Verden og ga den til Pippi. Det var stor stas. Var litt gråting første kvelden (time), litt sutring (halvtime kanskje) andre kvelden og ikke noe etter det. Så vi er kjempe fornøyde. Har innsett at vi virkelig har fått en stor jente nå, så utrolig flink, og ikke minst snill med lillebror. Men vi har virkelig fått teste oss selv i det siste, hun skal virkelig sjekke hvor langt hun kan strekke oss, og jeg merker stadig hvor glad jeg er for at vi faktisk er to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 16. juli 2012 #8316 Del Skrevet 16. juli 2012 Gratulerer med 3årsdagen som var, Aricept! Vi har fått en så stor gutt i det siste. Dagduppen og smokken er historie, og bleieslutten går det veldig fint med også. Lenge sleit vi med at bæsjen kom i boxeren; for den kom jo så plutselig. Men nå går det mye bedre; det er nå 10 dager siden siste bæsjeuhell. Vi er langt ifra i mål, for det er fortsatt uhell, men det er godt å merke at det stadig går fremover og at det blir lengre og lengre imellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 18. juli 2012 #8317 Del Skrevet 18. juli 2012 Nå er det akkurat tre år siden vi kjørte til sykehuset for n'te gang med håp om å få lov å bli. Og så fikk vi lov! Snuppa fyller tre år i dag, hipp hipp hurra! Og i går ba hun ikke om smokken da hun skulle legge seg, bare kosekaninen. Og da bestemor ringte for å gratulerere i dag var det ei stolt jente som fortalt at hun har slutta med smokk. Smokkene ligger klare til å bli sendt til julenissen nå. Men muffinsbaking til selskap i ettermiddag var viktigere. Pyntet med smågodt ser de riktig så lekre ut nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. juli 2012 #8318 Del Skrevet 18. juli 2012 Gratulerer med store-jenta, Kvist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. juli 2012 #8319 Del Skrevet 23. juli 2012 Gratulerer Kvist! Herlig med 3-åring ikke sant? Stille her om dagen. Vi har vært en uke på fjellet hvor lillegutt har størst seg. En dag til Haugesund, fjellturer de andre dagene. Ellers er jeg frustrert over bleiesluttforsøket vårt. Les gjerne tråden min på barn og familie.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 24. juli 2012 #8320 Del Skrevet 24. juli 2012 Gratulerer med treåringene! Her forbereder vi familieselskap på fredag, og selve dagen er på søndag, men da jobber pappaen 08-20. Det blir rosa kake og muffins, og Hello Kitty på kaken, og da er hun nok selv fornøyd. Gaver har det vært vanskelig å finne, for hun leker ikke noe særlig, men div. småpakker og sikkert noe pappaen pønsker ut, samt litt klær, så er vi nok i mål. Ellers gleder jeg meg til barnehagestart. To uker igjen nå, og etter tre uker bortimot alene med begge to har tæret på tålmodigheten min, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå