Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Klippe et lite hull på den, er et velkjent triks. Her håper vi at vi kan gi den til koifiskene på Akvariet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har også sett de bildene hvor fiskene svømmer rundt med smokk i munnen?

I har betemt seg for å tisse i do, og ar vel knapt hatt uhell. Men hun bæsjer ikke i do, og det har ført til noen episoder- ganggulvet, badegulvet, og i kveldi trusa. Hun sa fra etterpå. :eeeh:

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett smokkebildene. ;)

Så flott at I vil på do da. Det ordner seg nok med bæsjen også, etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde med smokkeslutt i vinter og da tøysa vi litt med at hun kunne sende smokkene til nissebarna siden hun var stor og ikke trengte dem lengre. I jula var hun så bestemt på at hun fortsatt trengte dem så vi utsatte hele greia. Nå er målet treårsdagen. Men hun sier fortsatt at nissebarna skal få dem :) Vi får putte dem og en tegning i en konvolutt tenker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg tror det gikk bra! Sommerferie fra skolen! :hoppe:

Jeg må fortsatt lese til en konteeksamen i august, men jeg skal ta kvelder og helger fri (hvertfall i juni). Og det skal bli superdeilig! Kan se på fotball-EM med god samvittighet fremover ;)

Hvordan går det med deg ViljaH? Ikke lenge igjen til termin nå, eller? Vet dere kjønn forresten, husker ikke om du har skrevet det før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imli, jeg føler det sånn som du. Synes den eldste var stor når han v ar 2,5, men disse røverne.... Jaja. Hører mange flerbarnsmødre beskrive den eldste på samme måte. De lærer vel tidlig å ta ansvar kanskje, luss at man har en baby å sammenligne med. Dessuten krvede jeg mer av eldste når jeg satt der med babytvillinger på seks mnd når han var tre år, stakkars... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All honnør til alle dere flerbarnsmødre! Har mer enn nok med å følge opp lillegutt jeg med dårlig samvittighet om jeg har nok tid mellom jobb og studier. Hadde ikke hatt sjans til å ta vare på baby i tillegg. Selvfølgelig måtte jo hverdagen vært annerledes, men er fortsatt imponert over alle som klarer to-treåringer og baby i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg ViljaH? Ikke lenge igjen til termin nå, eller? Vet dere kjønn forresten, husker ikke om du har skrevet det før..

Nei, nå er det virkelig ikke lenge igjen! 1,5 uke til termin, så vil føde "nårsomhelst" egentlig. Jeg synes det er rart at jeg snart skal få en ny liten tass sovende på brystet om bare noen få dager, er ikke mentalt der i det hele tatt. Har begynt å tenke mer på forrige fødsel, de forskjellige fasene, hvordan-var-det-egentlig-jeg-pustet-igjen, sånne ting. Sykehusbaggen er pakket og klar, og jeg husker nesten hver kveld å smøre perineum. Jeg er nok veldig "dette ordner seg" fordi det gikk så bra sist, og så har jeg en bitteliten tanke i bakhodet som håper jeg ikke går på en smell ;) Men jeg var jo der sist også, grudde meg overhodet ikke til fødsel og hadde stor tro på at det ville gå bra, med en bitteliten tanke bakerst om at jeg muligens ville gå på en smell med den holdningen, hehe.

Iallefall deilig å ha starter permisjon, jeg har bra overskudd og driver på med masse prosjekter og forberedelser. Snart er alt klart, men det er ikke noen krise om han kommer veldig snart heller. Alt ordner seg :)

Vi venter på en gutt (derfor blå babydings i signaturen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stadig Kampen om oppmerksomheten som gjelder, men I er i det minste blitt mindre hardhendt, og vi har ikke hørt mer om at lillebror ikke får være med/må være hjemme/nede...

Jeg sitter med sovende baby i fanget, for jeg gidder ikke å kle på og legge ham ut. Om ikke lenge skal jeg uansett hente I i barnehagen, og det er en litt slitsom situasjon, som som oftest løses ved å ta N i Becoen slik at jeg får armene fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med nærstående fødsel ViljaH! (jeg leser fra mobilen 99% av gangene, så ser ingen signaturer..)

Liten logistikkutfordring det der Honesty, med henting i barnehage. Ser det løses på flere måter i "vår" barnehage, men ser ut som de fleste har med minsten i bilstolen.

Jeg er fortsatt overrasket over hvor mange som henter og leverer i barnehagen i bil. Alle nesten? Vi går til barnehagen hver dag og får alltid høre; så flinke dere er! så flink han lille er til å gå! klarer han å gå hele veien selv? så flink! Og jeg blir litt forundret, det er da virkelig ikke så stor prestasjon? (1,5 - 2 km (bruker ca. 30 minutter en vei)) Vi har ikke brukt vogna siden i fjor høst. Ja, jeg er heldig som ikke begynner før tidligst kl. 9 på jobb, så vi har tid til å gå om morgenen. Det tar jo lenger tid å gå med en 2-åring enn å kjøre bil.. :ler: Men det er flere som bor nærmere barnehagen enn oss som fortsatt kjører hver vei, hver dag.

Har lenge tenkt på å selge vogna, men vet liksom ikke helt hva vi kan forlange for den. Synes sånn er vanskelig å finne ut av jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg har prøvd på, men det ligger jo like vogner ut fra 1000,- - 5000,-. Derfor jeg blir forvirra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å gå til og fra barnehagen, men bor veldig nærme så det er ikke så stor prestasjon. Ofte så sykler lillegull trehjulsykkel og vi går.

Når nye babyen kommer, regner jeg med det blir vogn stort sett, og kanskje bæretøy etterhvert. Er veldig enkelt å hente om dagen, de er ute når jeg kommer så bare å ta min i hånden og rusle hjem :) Når det blir kaldere og jeg må inn i garderoben og kle på, så kanskje lillebabyen blir stående ute i vogna mens jeg fikser det? Vet ikke helt enda. Finner vel ut noe snedig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gikk til og fra tidligere, men nå har vi 15-20 min kjøring hver vei. Heldigvis har vi fått overflytting fra høsten av, men selv om det er ganske nært, er det ikke gåvennlig pga bratte bakker og mye trafikk. Dessverre, for jeg likte å kunne gå.

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en liten gutt som gleder seg. I kveld kommer onkel og kusine på besøk og mormor og morfar i morgen. Koselig at han synes det er stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stille her om dagen - alle sammen nyter sommeren, eller?

Ikke mye sommer å skryte av her, foreløpig, bortsett fra idag så har det stort sett regnet, vært sol, og blåst om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I formiddag kom lillebror til verden :) Fødsel gikk fint, veldig lik første fødsel minus komplikasjoner med svf. Fødte med varmt vann som smertestillende. Nå er det bare kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...