Honesty Skrevet 16. november 2011 #7401 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg skylder i hvertfall mye av det rare i utviklingen i det siste på barnehagen, for det dukker stadig vekk opp ting vi ikke har lagt vekt på i det hele tatt (rosa, Hello Kitty, pynting, men også ikke helt positive utsagn som "jaaa daaa!" sagt med klagende tonefall, eller "jepp" som svar på spørsmål, og nå i det siste: "klaaare ikke"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. november 2011 #7402 Del Skrevet 16. november 2011 Dei får med seg mykje rart ja Eldstemann har ein kamerat i bhg som er halvt engelsk, og han snakkar tydelegvis litt engelsk når dei leiker saman, for ungen kjem stadig heim og lirar av seg engelske gloser Han seier "hello", "I'm a boy", og diverse småord på engelsk. Engelsk uttale av R og L sit også godt no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. november 2011 #7403 Del Skrevet 16. november 2011 G hefter seg ikke så mye med farger han, og kan fint kle seg ut i rosa kjole med alvevinger på. Men søtest var han i dag når han kom inn på rommet hvor jeg lå og sov. "Heia, mammaaa..." (sagt forsiktig) Så fikk jeg suss, som er sjelden kost, før han sa "mamma hvile, baby i magen". Han susser og koser også på magen min. Skal gi suss og kos til babyen i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. november 2011 #7404 Del Skrevet 16. november 2011 Så skjønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. november 2011 #7405 Del Skrevet 16. november 2011 Så skjønn G, Saeria Og masse gratulerer med lillebror i magen! Lillegutt her også er veldig glad i rosa og lilla. Skjønner ikke hvor han har den påvirkningen fra. Har jo aldri sagt noe til han selv, men hans mor er mindre begeistret for rosa selv.... Så jeg får bare bite det i meg når han absolutt vil ha de sååååsa koppen.... hehe... Og det har ingenting med at han er gutt, jeg liker bare ikke rosa. Som jeg hadde slitt om vi hadde fått jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. november 2011 #7406 Del Skrevet 16. november 2011 Takk. Det er visst noe forskning som viser at små barn tiltrekkes av rosa. Det er visst en gild og positiv farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. november 2011 #7407 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Så herlig G da, Saeria E er heller ikke opptatt av farger, det eneste som interresserer han for tiden er Sabeltann - han er heeelfrelst! Hva skal dere kjøpe til ungene deres til jul, evnt ønske dere fra andre? Dette syns jeg er fryktelig vanskelig, men vi ønsker oss: (Edit: jeg skriver at VI ønsker oss, fordi han er jo så liten at han ikke har noen formening om noe sånt enda ) * ullundertøy * puslespill * tripp-trapp stol (som vi vet vi får av mine foreldre) - E har brukt sånn hvit IKEA stol helt til nå, og vi føler det er på tide med litt større stol. * 2-delt pysj * Cd`er * DVD`er Og det er vel det...syns han har så mye leker og klær, men ull får man liksom aldri nok av. Ellers vurdere vi selv å kjøpe ski til han, sånne enkle billige hvor man kan bruke vanlige sko, og kanksje en liten cd-spiller som han kan ha på rommet sitt. Endret 17. november 2011 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. november 2011 #7408 Del Skrevet 17. november 2011 Nei, si det. Jeg tror vi skal ønske litt hverdagsklær i str 92 til henne, og kanskje noe sånt som dukkeseng, små stoler/bord til rommet, og bøker? Vi har tenkt å kjøpe snowracer og gyngehest til henne. Egentlig er hun vel litt for stor for gyngehest, men hun har lånt en på besøk hos søskenbarna sine, og ble helt forelsket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. november 2011 #7409 Del Skrevet 17. november 2011 Vi blir vel å ønske oss mer Duplo, ulltøy i 98 og brio tog og skinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. november 2011 #7410 Del Skrevet 17. november 2011 Vi ønsker oss til lillegutt: Briotog - og skinner og alt mulig til det. Han er frelst på togbane! Ulltøy Lego (egentlig litt for liten, men han velger det fremfor Duplo, så jeg tenker det er greit hvis vi følger med) Og når du skrev tripp-trapp-stol Soon så kom jeg på; Vi har en tripp-trapp-stol brukt hos svigers som ikke trengs der lenger. Her hjemme kan vi ikke bruke den, da vi har høyt kjøkkenbord. Hvis noen trenger, så kan de gjerne komme og hente hos oss... (men det er vel begrenset av dere som bor i rimelig rekkevidde.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. november 2011 #7411 Del Skrevet 17. november 2011 Bor du i Oslo, Aricept? Isåfall er det litt langt å reise for en stol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. november 2011 #7412 Del Skrevet 17. november 2011 Er ikkje så lett å kjøpe gåver til minsten; har har jo "alt" fordi han arvar av broren. Litt nytt tøy er jo moro innimellom då (mest for meg kanskje ). Foreløpig veks eldstemann så fort ut av tøyet at det meste er ganske fint når mini overtek. Når dei blir større, blir det nok nytt på begge. Får innimellom litt dårleg samvit over at eldstemann får masse nytt tøy og minsten nesten ingenting... Sesongtøy får han ofte nytt då, sidan han er haustbarn og eldstemann vårbarn. Har liksom ein heil haug med ting å ynskje for storebror, men lite for minsten. Eg kjem i alle fall til å kjøpe sånn stor, fjernstyrt Lynet-bil til ungane, kvar sin. Dei elskar jo Lynet, og har ein del av desse småbilane. Minsten er kanskje litt liten for ein slik fjernstyr bil, men viss eldstemann får, kjem mini garantert til å ville ha han og Er jo moro for dei å få noko gøy og, ikkje berre nyttige ting. Mini fekk utedress til bursdagen, så han treng ikkje det heller. Må tenkje litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. november 2011 #7413 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) .. Endret 28. november 2011 av Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. november 2011 #7414 Del Skrevet 17. november 2011 I dag har jeg lest fra klokka 9 til 22. Avbrutt av et par småpauser, men nå er jeg sliten i hodet! Men har lært masse da. Og dette faget er så mye mer morsomt enn det forrige - nettopp fordi jeg forstår noe. Det er skikkelig kjipt å lese et fag man ikke har begrep om... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. november 2011 #7415 Del Skrevet 19. november 2011 Så flink du er, Aricept! Eg les på langt nær like mykje som deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. november 2011 #7416 Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Oi, då er du definitivt flinkare enn eg altså. Eg les vel stort sett berre på dagtid, med mindre me har obligatoriske oppgåver å levere inn då. Og no som det er eksamen snart (fyrste om to veker) blir det meir lesing. Men du har kanskje eit meir krevande studie enn eg, for eg føler ikkje at eg treng å lesa noko meir. Føler eg har grei kontroll på pensum, men kanskje det berre er noko eg trur... Kjenner eg blir litt stressa av å lesa om folk som er så flinke som deg! Endret 19. november 2011 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. november 2011 #7417 Del Skrevet 19. november 2011 Å lese mye er ikke ensbetydende med å være flink! Heller tvert om Som sagt, synes dette faget er lettere enn forrige. Men jeg merker stor forskjell på bachelor og masterpensum. Som jo er riktig. Synes du er kjempeflink jeg imli. Det står respekt av å studere samtidig som man er alenemamma til to! Jeg synes det er tøft, og jeg har ett barn og en mann som hjelper til med alt. Hvis jeg kan spørre; hvordan går samarbeidet med eksmannen? Har han begge to annenhver helg eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. november 2011 #7418 Del Skrevet 19. november 2011 Jeg synes dere er flinke begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. november 2011 #7419 Del Skrevet 20. november 2011 Samarbeidet går bra. Han har ungane annakvar helg, ja. Er åleine denne helga Godt når dei drar og godt når dei kjem tilbake, i grunnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 20. november 2011 #7420 Del Skrevet 20. november 2011 Kan tenke meg det er deilig å få sove en hel natt og stå opp når man vil Det er det beste ved å reise bort ifm skolen. Kan sove hele natta gjennom Men det er grusomt nå, reiser om en time. Lillegutt tvangssitter på fanget mitt nå... Deilig første kvelden alene, så kommer det store savnet etter mann og barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå