Gjest ts Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Jeg holder på å introdusere fast føde til en baby på 5 måneder og har gitt en ts nå ii begynnelsen . Begynte med maisgrøt og prøvde dette i kanksje ei uke , men det virket ikke som om hun likte det , så jeg gikk over til risgrøt og holdt på i noen dager , men hun likte ikke det heller . Prøvde pærepure , men hun fikk knip av dette . Så prøvde jeg potet og nå til slutt ferksenpure fra Hipp . Hun liker imidlertid ingenting av det og sitter og skjærer grimaser og vil tydelig ikke ha maten . what to do ?
Mamma1 Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Det er nok bare fordi det er uvant, så det er nok bare å fortsette. Men hadde nok ikke villet introdusert så mange forskjellige ting.
Gjest frama Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Da er hun kanskje ikke klar for fast føde. Jeg ville da ha ventet noen uker (kanskje til hun er 6 mnd) og prøvd senere.
Gjest ts Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Det er nok bare fordi det er uvant, så det er nok bare å fortsette. Men hadde nok ikke villet introdusert så mange forskjellige ting. Årsaken til at jeg har prøvd så mange forskjellige ting er jo fordi hun ikke liker det jeg har gitt , jeg har kanskje prøvd i nærmere en uka av ganga med hver ting og hun har kanskje fått en liten ts hver gang , men hun liker det ikke i det hele tatt og skjærer grimaser og begynner av og til tom å gråte og siden jeg er imot tvangsforing har jeg prøvd andre ting istedet for å sitte å tvinge en liten baby til å spise mat den ikke liker . Altså , hun er ikke som andre barn når det gjelder fast føde . En hører jo om at de spiser og liker grøt første ganga de fikk det og da er det jo veldig enkelt og greit å ikke introdusere mer enn en matvare av gangen , men problemet her er jo at jeg ikke får introdusert maten uten å tvangsfore henne . Finnes det noe annet jeg kunne ha prøvd?
Mamma1 Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Ingen av mine to barn har likt fast føde de første gangene, og det har nok tatt lenger enn en uke å innføre det. Men prøv med velling først, det er ofte konsistensen de reagerer på, ikke så mye smaken.
Gjest *Mim* Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Selvfølgelig skal du ikke tvangsfore babyen. Det er ikke uvanlig å ikke like den første maten, men fortsett å tilby mat. Du kan prøve å tynne den ut med morsmelk eller MME. Ellers er det jo ikke krise å vente litt med fast føde om hun legger på seg bra.
Gjest imli Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Min likte heller ikke grøt i begynnelsen. Bare spytta det ut igjen. Prøvde maisgrøt, som han ikke likte, prøvde så hirse, som falt mer i smak. Men det er nok bare å fortsette å prøve. Tok i alle fall 3-4 uker før babyen her begynte å åpne munnen, for å si det sånn. Nå, 1,5 mnd etter grøt-start, elsker han grøt og er helt vill når jeg begynner å gjøre klar maten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå