Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg holder på å introdusere fast føde til en baby på 5 måneder og har gitt en ts nå ii begynnelsen .

Begynte med maisgrøt og prøvde dette i kanksje ei uke , men det virket ikke som om hun likte det , så jeg gikk over til risgrøt og holdt på i noen dager , men hun likte ikke det heller .

Prøvde pærepure , men hun fikk knip av dette .

Så prøvde jeg potet og nå til slutt ferksenpure fra Hipp .

Hun liker imidlertid ingenting av det og sitter og skjærer grimaser og vil tydelig ikke ha maten .

what to do ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bare fordi det er uvant, så det er nok bare å fortsette. Men hadde nok ikke villet introdusert så mange forskjellige ting.

Skrevet

Da er hun kanskje ikke klar for fast føde. Jeg ville da ha ventet noen uker (kanskje til hun er 6 mnd) og prøvd senere.

Skrevet
Det er nok bare fordi det er uvant, så det er nok bare å fortsette. Men hadde nok ikke villet introdusert så mange forskjellige ting.

Årsaken til at jeg har prøvd så mange forskjellige ting er jo fordi hun ikke liker det jeg har gitt , jeg har kanskje prøvd i nærmere en uka av ganga med hver ting og hun har kanskje fått en liten ts hver gang , men hun liker det ikke i det hele tatt og skjærer grimaser og begynner av og til tom å gråte og siden jeg er imot tvangsforing har jeg prøvd andre ting istedet for å sitte å tvinge en liten baby til å spise mat den ikke liker .

Altså , hun er ikke som andre barn når det gjelder fast føde .

En hører jo om at de spiser og liker grøt første ganga de fikk det og da er det jo veldig enkelt og greit å ikke introdusere mer enn en matvare av gangen , men problemet her er jo at jeg ikke får introdusert maten uten å tvangsfore henne .

Finnes det noe annet jeg kunne ha prøvd?

Skrevet

Ingen av mine to barn har likt fast føde de første gangene, og det har nok tatt lenger enn en uke å innføre det. Men prøv med velling først, det er ofte konsistensen de reagerer på, ikke så mye smaken.

Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke tvangsfore babyen. Det er ikke uvanlig å ikke like den første maten, men fortsett å tilby mat. Du kan prøve å tynne den ut med morsmelk eller MME.

Ellers er det jo ikke krise å vente litt med fast føde om hun legger på seg bra.

Skrevet

Min likte heller ikke grøt i begynnelsen. Bare spytta det ut igjen. Prøvde maisgrøt, som han ikke likte, prøvde så hirse, som falt mer i smak. Men det er nok bare å fortsette å prøve. Tok i alle fall 3-4 uker før babyen her begynte å åpne munnen, for å si det sånn. Nå, 1,5 mnd etter grøt-start, elsker han grøt og er helt vill når jeg begynner å gjøre klar maten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...