Gå til innhold

Et jentemagasin?


Gjest Gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Grønt Blad!

Jeg har ikke tenkt å ta turen innom Narvesen....jeg titter på web-sidene til de aktuelle. Men for meg virker de jo veldig like......det ville de ha gjort om jeg bladde flyktig gjennom på Narvesen også.

Når jeg skal bestille abn så må jeg velge for et tidsrom. Treffer jeg godt.....etter anbefaling fra dere som er "kjennere" så bestiller jeg for ett år....med den største trygghet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt IKKE Mag og Woman, de tror jeg blir for barnslige for henne.

Jeg er 24 og liker Costume veldig godt. Ikke fordi jeg er ihuga moteslave, men fordi det er et veldig bra blad med masse inspirasjon og ideer. Jeg ville bestilt Costume til henne!

Så koselig at du legger så mye tid ned i å velge ut riktig abonnement til henne forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det bare småting som skiller bladene fra hverandre, så jeg skjønner godt det ikke er lett å velge.

Personlig synes jeg Det Nye, Mag og Woman er litt mer rettet mot ungdom, mens Cosmo har en målgruppe mellom 20 og 30, og passer best første halvdel av 20-årene. Er hun svært moteinteressert er nok Costume og Elle mer passende. Samtidig får hun en del mote i de andre magasinene også. Jeg synes Cosmopolitan har vært flinke til å være tidlig ute mer trender, men hvordan de andre er er jeg ikke helt sikker på.

Det er du som kjenner henne best. Hun blir nok glad for abonnementet uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare skrive et pent lite kort hvor det står noe som:

jeg ønsker å gi deg et abonnement på et blad i julegave. For at gaven skal passe best mulig for deg kan du velge ut blad selv, og gi regningen til meg :)

Dette ga jeg til broren min for noen år siden.. For jeg klarte ikke å bestemme meg for et blad.

Er jo litt kjipt hvis man bestiller et blad som mottakeren ikke liker... da er jo hele gaven bort kastet. Eller hvis man bestiller noe som mottakeren allerede har bestilt et abonnement på det samme bladet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zine Travel?

Prøvde meg på zinetravel.no

Fikk treff på den, men er det et magazin? Hvirker som byrå for meg?

Vel, vel.....jeg jobber meg saken.... :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tante reisende Macca
Prøvde meg på zinetravel.no

Fikk treff på den, men er det et magazin? Hvirker som byrå for meg?

Vel, vel.....jeg jobber meg saken.... :nissevink:

Kanskje det er begge deler? Zine Travel kom ut som magasin for første gang tidligere i år tror jeg. Eller var det i fjor? Husker ikke helt.

http://www.zinetravel.no/webform/1

Eventuelt kan du se på Vagabond som er et mye mer etablert magasin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for magne gode tips!

Jeg har bestilt Cosmopolitian til tantebarnet på 21 (blir 22 i des)!.

Men, jeg har flere tantebarn i forskjellig aldersgrupper jeg,- så jeg har bestilt både Woman og flere. Alle får abn fra meg denne julen.

Håper de gleder seg til de dukker opp i postkassen.

Igjen, takk til dere unge damer!

Hilsen tanta som er litt for gammel til å være oppdatert på jentemagasiner.

Til Grafika: Gratulerer på forskudd med bursdagen din i desember!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Inisuerer du at jeg er teit og barnslig kanskje? :fnise:

hihi Det er lov å være barnslig er det ikke det da? Det skal visst være sunt har jeg hørt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest det du skrev om henne sier jeg definitivt Costume (igjen!)

Jeg også!

Eller Elle, kanskje? De kan jo begge passe for en jente som du beskriver. Frykter at Mag og Woman blir litt for tenåring. Får alt av blader på jobb, så skummer gjennom mye, og har vel egentlig ikke blitt fasinert av de to. Costume, derimot, arkiveres! :)

Du er en snill tante! Pleide å få strømpebukser av min tante, som ikke passet en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

In-side har målgruppe 16-26, men det trenger ikke bety at de treffer målgruppen og at bladet passer for de fleste mellom 16 og 26 år.

Jeg sluttet å lese In-side da jeg var 16/17 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In-side har målgruppe 16-26, men det trenger ikke bety at de treffer målgruppen og at bladet passer for de fleste mellom 16 og 26 år.

Jeg sluttet å lese In-side da jeg var 16/17 år...

Har ikke In-Side gått konkurs? På tide, for bladet er dårlig. ;) Kjenner ikke mange over 20 som leste det bladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper det av og til, for jeg liker designet deres (å jadda, er man grafisk design-nerd, kjøper man blader bare for å kikke på de :P), men leser det veldig sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke In-Side gått konkurs? På tide, for bladet er dårlig. ;) Kjenner ikke mange over 20 som leste det bladet.

Jeg vet ikke. Det er minst 5-6 år siden jeg kjøpte det sist, men mener å ha sett det i hyllene etter det. Kan godt hende det er konkurs. Enig i at det er dårlig. Kan ikke skjønne at jeg likte det en gang, men det gjorde jeg merkelig nok.

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at tantebarna dine blir glade uansett, så lenge du gir et blad som har den riktige alderen som sin målgruppe. Selv kjøper jeg bare Costume i blant, fordi jeg syns det er mye tull og tøys i de andre bladene. Costume gir seg hvertfall ikke ut for å være noe annet enn de er - nemlig et helt overfladisk moteblad. Jeg lar meg absolutt ikke fenge av halvdårlige og passe overfladiske artikler om seriøse tema i andre blader. Når jeg kjøper blader, vil jeg heller lese om mote og kjendisliv. Når jeg vil ha mer seriøst stoff (og det vil jeg jo ofte), leser jeg aviser eller bruker andre kilder.

Men nok om min generelle kritikk av dameblader. Hvis jeg hadde fått et av disse andre bladene, hadde jeg uansett blitt glad. Selv om man ikke nødvendigvis leser dem fra perm til perm, er det greit å bla i, og man kan i det minste plukke opp mote- og skjønnhetstips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bex: Woman påstår nå å ha målgruppe 18-35 ifølge en mailutveksling jeg har hatt med redaktøren... :P Nåja.

Ja, vi er jo forskjellige... Bladde nettopp gjennom siste Woman, og kanskje motene er litt intressante. Men det er liksom noe med hele layouten som ikke er så tiltalende. Blar jo gjennom det, men ville nok aldri kjøpt det. Sexartikler, sjekkeartikler etc har liksom lest det før. Men er man ny magasinleser, kan det jo funke. Men klarer ikke helt å skille hver utgave fra den forrige.

Men det er jo bare min mening. De selger jo mange blader, så manghe er uenig med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Det er minst 5-6 år siden jeg kjøpte det sist, men mener å ha sett det i hyllene etter det. Kan godt hende det er konkurs. Enig i at det er dårlig. Kan ikke skjønne at jeg likte det en gang, men det gjorde jeg merkelig nok.

De har forandret seg, dog. Jeg kjøpte det som tenåring og syntes det var skikkelig dårlig, og begynte å kjøpe det innimellom i forbindelse med en magasinoppgave vi hadde på skolen i fjor. Selv om det ikke appellerer helt til meg, er det helt klart mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...