Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 19. november 2008 #1 Del Skrevet 19. november 2008 Sitter å kikker på størrelsene på ebay.com og blir ikke helt klok på størrelsene. Til og med størrelse 14 så har de størrelse 14 og 14P. For større størrelser har de f.eks. 16 og 16W? Er det noen som vet hva P´en og W´en står for? Altså hva som er forskjellen mellom 14 og 14P, og 16 og 16W? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mettan Skrevet 19. november 2008 #2 Del Skrevet 19. november 2008 Det kommer vel an på hvilket lands størrelser som brukes så det er muligens en ide å sjekke hvilket land selger er fra og så søke på størrelsesguider på nettet. P tror jeg kanskje kan stå for petit, dvs korte størrelser, W kan jo være Wide men er ikke sikker... Ellers kan du jo alltids spørre selger... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 19. november 2008 #3 Del Skrevet 19. november 2008 Disse størrelsene er vanlige i USA og derfor antar jeg at det er amerikanske Ebay du snakker om. P'en står ganske riktig for "petite" og betyr at plagget er sydd for å passe til små damer (Under 164 cm. høye hvis jeg ikke husker feil) og derfor generelt er kortere og smalere enn tilsvarende i R-størrelse (R'en står for "Regular", d.v.s. normalstørrelse). W'en står for "wide" og betyr at plagget er tilpasset en fyldigere kroppstype med bl.a. større byste. og mindre innsvinget midje. I tillegg har du de som opererer med størrelser fra S, M. L, 1X, 2X osv. Det er også forskjell på "juniors", "misses" og "plus" størrelser. Alt i alt er det en jungel av forskjellige varianter og derfor bør du aldri kjøpe et plagg ut fra angitt størrelse! Mål noe du allerede har og sammenlign med målene som er oppgitt evt. spør om å få dem. Selv har jeg f.eks. bukser i alt fra str. 6R til 14W som alle av en eller annen mystisk grunn passer meg og det sier vel sitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå