Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #1 Del Skrevet 19. november 2008 Hei. Jeg er forholdsvis ny og ukjent med kjøring på automatgir, men har da kjøpt meg en bensinsluker med automatgir. Lurer på hvordan tiltak kan jeg gjøre for å presse ut minst mulig bensin ut eksosrøret? Når lønner det seg å sette den i 1. gir, eller 2. gir, evt bruke knappen som hindrer bilen å skifte lengre enn til 3.giret (eller var d 4.giret) ? jente som vil spare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 19. november 2008 #2 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Hei. Jeg er forholdsvis ny og ukjent med kjøring på automatgir, men har da kjøpt meg en bensinsluker med automatgir. Lurer på hvordan tiltak kan jeg gjøre for å presse ut minst mulig bensin ut eksosrøret? Når lønner det seg å sette den i 1. gir, eller 2. gir, evt bruke knappen som hindrer bilen å skifte lengre enn til 3.giret (eller var d 4.giret) ? jente som vil spare Sett den i D det aller meste av tiden, og vær forsiktig med gasspedalen; innbill deg at du har et rått egg mellom foten og gasspedalen. De andre stillingene er mest for å girbremse i lange og/eller bratte nedoverbakker, de er i hvert fall ikke laget for å spare drivstoff. Pluss de vanlige tipsene som gjelder uansett girkasse: Ikke ha for lite luft i dekkene, ta av takstativ/skiboks når den ikke er i bruk og skru av aircondition når den ikke trengs. Hvis det ikke er en veldig ny bil, vil den bruke mer drivstoff enn en tilsvarende bil med manuelt gir, rett og slett fordi en del effekt forsvinner i mekanikken i girkassa. Endret 19. november 2008 av Stillest vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #3 Del Skrevet 19. november 2008 Sett den i D det aller meste av tiden, og vær forsiktig med gasspedalen; innbill deg at du har et rått egg mellom foten og gasspedalen. De andre stillingene er mest for å girbremse i lange og/eller bratte nedoverbakker, de er i hvert fall ikke laget for å spare drivstoff. Hvis det ikke er en veldig ny bil, vil den bruke mer drivstoff enn en tilsvarende bil med manuelt gir, rett og slett fordi en del effekt forsvinner i mekanikken i girkassa. Det er en 97-modell ford scorpio stasjonsvogn, 2.3l 146hester. SÅ bruker nok en større mengde pga av størrelsen bare. Men er klar over at bilen bruker mer pga automat. Tenkte bare om at det var noen tiltak som kunne gjøres for å spare, så gjør jeg det gjerne, da den bruker godt over litern på bykjøring:) bruker stortsett bare D. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 19. november 2008 #4 Del Skrevet 19. november 2008 Det er en 97-modell ford scorpio stasjonsvogn, 2.3l 146hester. SÅ bruker nok en større mengde pga av størrelsen bare. Men er klar over at bilen bruker mer pga automat. Tenkte bare om at det var noen tiltak som kunne gjøres for å spare, så gjør jeg det gjerne, da den bruker godt over litern på bykjøring:) bruker stortsett bare D. Jeg la til et par generelle punkter i den opprinnelige posten, men de visste du sikkert om allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå