hanni Skrevet 16. juni 2003 #1 Del Skrevet 16. juni 2003 Hei. Vi skal gifte oss klokka 14 på tinghus, det tar en drøy halvtime å kjøre fra frisør til tinghuset. Jeg har firsørtime klokka 11.30- er det for lite tid? Jeg skal sminkes og fikses (sette opp håret). Hva med dere erfarne bruder eller kommende? Ønsker kommentarer på tidsskjema. Jeg tar på kjolen hos frisøren også, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 16. juni 2003 #2 Del Skrevet 16. juni 2003 Var forlover forrige helg. Min venninne hadde time hos frisør kl. 0900. Kl. 1100 var hun ferdig med håret. Til hotellet der hun ble sminket og påkledd. Vielse kl. 1300 (20 min å kjøre). Faktisk ble det ikke altfor mye "dautid" her. Du skal kanskje ha prøvetime hos frisøren? Snakk med de om tidsskjemaet. Det virker litt knapt på meg. Det siste du vil gjøre på en dag hvor du sikkert er litt nervør er å bli enda mer nervøs av å kikke på klokka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #3 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg hadde time hos frisøren halv tolv og var fedig mellom halv tre og tre en gang, men i mellom der hadde jeg god tid!! Jeg satt sikkert en time i hårtørreren. Da ble min forlover og en annen venninne fikset på håret. Etter at jeg var ferdig sminket og frisert gikk jeg opp en trapp til min tante og kledde meg. Hadde da omtrent en time til jeg ble hentet, for vielsen var klokka fire. Jeg hadde med andre ord god tid! Vil ikke anbefale å få altfor god tid, for det kan bli ganske nervepirrende (og kanskje litt kjedelig) å gå ferdigpyntet å bare vente på at klokka skal bli mange nok. Det var forresten frisøren som på prøvetimen kom frem til tidspunktet for når jeg skulle starte ved å regne seg bakover. Ser du skal sette opp håret, Hanni. Jeg hadde også oppsatt hår, og det som tok mesteparten av tiden var å rulle opp håret (skulderlangt) og sitte i hårtørreren. Etterpå ble håret tuppert før det ble satt opp og slør og blomster ble festet. Du må nesten høre med frisøren din om h*n gjør like mye "grunnarbeid". I så fall ville jeg begynt en time før. Du må jo være ferdig til omtrent klokka ett for å få på deg undertøy og kjolen samt smykker osv. før du skal reise. Dette ble mye prat, men jeg håper du finner noe nyttig informasjon her! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Meta Skrevet 17. juni 2003 #4 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg var hos frisøren 1015 og så skulle vi fotograferes kl 14. Det var ca 5 minutter å kjøre til fotografen. Vi hadde god tid og koste oss med lunsj og champagne, men det var ikke så mye dødtid utenom det. Det var deilig å ikke stresse. Jeg har veldig glatt hår, så jeg måtte sitte lenge med ruller i for å få litt hold i håret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Meta Skrevet 17. juni 2003 #5 Del Skrevet 17. juni 2003 Du spurte om kjolen også.. Jeg tok på kjolen hos frisøren. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 17. juni 2003 #6 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg skal sminkes/friseres på et spa på det hotellet vi skal bo på i USA. Bryllupskapellet ligger også på hotellet. Vielsen starter kl 14, jeg må være der ferdig påkledd 15 minutter før, skal ta på kjolen på spa'et, og jeg har time kl 11:30. Så på meg høres det ut som om du kanskje har litt lite tid. Ring dit og hør da vel, si at du er bekymret for at du skal få det travelt. De fleste skjønner jo at man vil at bryllupsdagen skal gå for seg uten unødig stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 17. juni 2003 #7 Del Skrevet 17. juni 2003 En liten ting til; det kan være greit å ta høyde for uforutsette ting. -kø pga bilulykke -omkjøring pga veiarbeid (eller ulykke) -forsinket ankomst av bilen som skal kjøre dere til tinghuset Kan være greit å ha litt tid til overs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 17. juni 2003 #8 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg var hos frisøren halv ti - og vielsen var klokka 14.00. Trodde jeg skulle få altfor god tid, men med oppsetting, festing av slør, sminke og en matpause mens jeg satt i hårtørkeren, var jeg klar til å skifte kvart over ett. Ble litt stresset da, for det tar tid å få på seg undertøy, smykker, kjole og alt sammen med slør på hodet... (PS. Husk å ikke ha på deg noe som må trekkes over hodet!!) Jeg var klar kvart på to - noe som var fint, for det tar bare 5 min til kirken. Rakk ikke å stå og bli skikkelig nervøs heller. Det må også sies at jeg har utrolig glatt hår, noe som gjør at det er vanskelig å sette opp (tuperingen bare glir ut). Frisøren er nok den beste rådgiveren her, men etter min mening er det bedre å ha litt for mye tid enn litt for lite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
September Skrevet 17. juni 2003 #9 Del Skrevet 17. juni 2003 Min frisør sa at siden vielsen er kl. 1500, så vil han ha meg ferdig kl. 1300! Vi har 20 min. å kjøre til kirken. Da kan vi (forloveren min og jeg ) kose oss med å kle på oss kjolene og legge den siste finishen på sminken, drikke litt champagne og få oss en liten brødskive... Jeg synes det høres ypperlig ut, vil ikke stresse den dagen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 17. juni 2003 #10 Del Skrevet 17. juni 2003 Vi skal finne ut det på prøvetimen men hun regner ca. tre timer siden jeg har langt hår. Det kommer ve litt an på om du har kort eller langt hår. Ring og snakk med de eller om dere blir enige på en evt. prøvetime. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå