Hedda-78 Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Hei! Har en del vinduskarmer i stua som skal males, vi ble ikke ferdig før vi flyttet inn i huset, og vi kunne jo ikke male med oljemaling mens jeg gikk gravid. Så nå står de der og lyser..... Hvor gammel må babyen være før jeg kan male vinduskarmer? Det er jo ikke snakk om store overflater, og jeg må jo ikke ta alle sammen på en gang, men det er altså på stua og vi har ingen mulighet for at baby oppholder seg et annet sted mens malingen tørker. Akkurat mens jeg maler, kan han jo være i et annet rom, men altså ikke i flere døgn...
Gjest imli Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Så lenge han ikke sover der, skulle det vel gå greit? :klø:
Hedda-78 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2008 Mener du at han får i seg mer gasser når han sover enn når han er våken? Han er jo så liten ennå at han sover jo like mye på stua om dagen som på soverommet om natta. Og i løpet av et døgn er han flere timer på stua enn på soverommet.
monja Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Jeg ville malt på kvelden etter at babyen er i seng og lufta godt. Så får det stå over natten mens babyen ikke er på stua.
Gjest imli Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Får ikke i seg mer gasser når han sover enn når han er våken, jeg tenkte mer på krybbedødfaren jeg da.
Concertina Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Jeg ville ventet med malingen til du kan ha vinduene oppe og lufte bedre, da kan du bake ut avgassene lettere, og barnet vil sikkert ikke være inne så mye. Moderne oljemaling kan ta opptil 8 uker før avgassingen er nede på samme nivå som vannbasert maling (jamf forskning referert til på inneklima.com ). Et annet alternativ er å bruke Jotun Sens - det blir ikke like pent som oljemaling (lettere for å bli stripete, men vil ikke gulne), men avgassingen er nærmest ikke-eksisterende, og i løpet av etpar dager gasser den ikke av i det hele tatt. Vi har malt etpar vinduskarmer med Jotun Sens, synes det var helt greit og kommer til å gjøre det samme på de vi har igjen.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Får ikke i seg mer gasser når han sover enn når han er våken, jeg tenkte mer på krybbedødfaren jeg da. Det er ikke slike ting som fører til krybbedød.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 23. november 2008 #8 Skrevet 23. november 2008 Det er ikke slike ting som fører til krybbedød. Jo, malingsgasser kan føre til krybbedød...
Gjest imli Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Jepp, å ikke la ungen sove i et nymalt rom er et av råda for å forebygge krybbedød.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå