Gå til innhold

Nabohunden bjeffer!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Frustrert_*
Skrevet

Jeg bor i et rekkehus (med 3 leiligheter i høyden), og naboen i oppgangen ved siden av har en hund. Denne hunden bjeffer konstant når eieren ikke er hjemme. Og dette er uutholdelig!! Jeg er student, og noen dager leser jeg hjemme. Men det er jo helt umulig når hunden setter i gang.

Jeg har sagt i fra om dette, noen uker siden. Men hunden bjeffer enda.

Er dette noe jeg bare må finne meg i? Eller hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han sa at han var klar over at hunden bjeffer når han ikke er hjemme, og at han gruer seg alltid til å dra fra den..

Gjest Gjest-Olsen
Skrevet
Han sa at han var klar over at hunden bjeffer når han ikke er hjemme, og at han gruer seg alltid til å dra fra den..

Det var jo også et svar.

At han er klar over at hunden bjeffer, burde jo medføre at han gjorde noe med det.

Si ifra igjen. Og si at det er svært forstyrrende. Hvis han sier han gruer seg til han skal dra fra den, kan du si at det gjør du også, for det blir så mye støy for deg da.

Hvis intet skjer, så er det vel et styre eller noen du kan gi beskjed til.

Kanskje han må kvitte seg med hunden hvis han ikke kan ta den med seg ut.

Mange merkelige hundeeiere.

Skrevet

Ja si ifra en gang til. Si at det ikke er akseptabelt at det er slik fordi du benytter ditt hjem på dagtid til studiested. Foreslå at han kontakter en atferdsterapeut for hunder for hjelp.

Kontakt styret dersom han ikke ordner opp i problemet.

Skrevet

Seriøst! Det er like før jeg skyter hunden litt.

Skal definitivt snakke med eieren når han har kommet hjem!!

Skrevet

Hei!

Jeg var i samme situasjon for en stund tilbake siden, men på motsatt side av gjerde!

Jeg har en hund med ekstrem seperasjonsangst og det er lite hyggelig!

Jeg annbefaler deg at du tar kontakt med naboen din og sier at nå gir du enda en advarsel, ber han ta kontakt med en atferdskonsulent og ser du ikke bedringer i hunden innen en mnd så klager du videre til sameie!

Og da mener jeg at du ganske fort bør merke en forandring, men kan ikke forvente at alt er perfekt iløpet av et par dager.

Det er aldri noe hyggelig med hunder atferdsproblemer, men hundeeiere som ikke hjelper hundene sine til å takle problemene er dyreplagere!

Det er ofte veldig små forandringer som skal til for å gjøre problemet mye mindre, men det krever litt tid av eier!

Skrevet

Nå er jeg så sur så sur!!

Samboern hans var ute å luftet hunden nå, så jeg gikk ut for å ta en prat med henne.

Jeg sa i fra så hyggelig jeg kunne at hunden bjeffer hele tiden mens de er borte, og det er som om den sitter i samme rom som meg. Hun ble temmelig irritert og sa til hunden: bråker du så mye du da?? Med barnestemme.

Jeg sa at noe måtte de gjøre, for jeg kan jo ikke være hjemme på dagtid. Hun sa at samboeren ikke kan ta den med på jobb, og at det ikke er så mye å få gjort med den saken. Jeg sa at de måtte tenke på naboene, men hun var bare dritirritert og sa de ikke kunne gjøre noe.

Jeg prøvde å være hyggelig, og sa at de kunne gjøre sitt beste.

Tviler på at det blir noen forbedringer. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Det er jo så mye man kan gjøre for at den skal holde kjeft, å så sur jeg blir!!

Jeg blir kastet ut av mitt eget hjem på dagtid, pga en hund!!

Skrevet

Jøsses for en oppførsel. Jeg ville blitt spak og flau om det var min hund.

Kontakt styret/sameiet.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er noe styre/sameie..

Uff, blir så oppgitt :(

Alle jeg har snakket med, som har hund, sier de ville blitt flaue. Men hun her ga tydeligvis blaffen. Prøvde jo også å si at det ikke kunne være bra for hunden (late som jeg bryr meg), men hun bare lo det bort og sa det ikke gjorde noe.

Skrevet

Hva med å høre om noen av de andre naboene også kan ta seg en prat med dem slik at de forstår alvoret?

Skrevet

Heia,fy faen det skulle vært meg,hadde vridd hue rundt på den eiern!!De kan jo faen ikke ha hund om den står sånn å bråker og må være hjemme alle de timene alene,da kan den jo ikke trives, også for ett svar å få, at sånn er det liksom??De må jo omplassere hunden da til noen som har tid..Over til det jeg ville si..Leste akkurat her om dagen at noen fikk flere tusen i bot pga en hund som drev å gnaulte og forstyrra naboene så ring politiet,det var det de gjorde og da fikk de fred!!Du må ikke gi deg,hater hunder som ikke kan holde kjeft!!

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg skal vente en ukes tid og se om det bedrer seg. Kan hende hun tok seg veldig nær av det, og reagerte slik. Kan alltids håpe! Ellers får jeg bare sitte på lesesal hele dagen og holde meg unna hjemmet mitt på dagtid (helt feil!!).

Skrevet

Hva forventer dere at hundeeier skal gjøre da? Avlive hunden så TS får lese i fred?? Skjønner at det er irriterende, men..

Gjest Gjest_Maggie_*
Skrevet

Det er mye man kan gjøre! Hundeeiere asså, tenker bare på seg selv.

Det finnes kurs.. Strømhalsbånd: Den bjeffer 1 gang, og aldri mer.

Skjerp dere, hundeeiere!!

Hun må få være i sitt eget hjem, uten å høre bjeffing hele dagen.

Skrevet

Strømhalsband....Er nok ikke alle som vil bruke så drastiske metoder for å få en hund til å slutte å bjeffe..

Skrevet
Hva forventer dere at hundeeier skal gjøre da? Avlive hunden så TS får lese i fred?? Skjønner at det er irriterende, men..

Som hundeeier er det jo ikke gunstig at hunden er såpass urolig (og mest sannsynlig engstelig og nervøs) når man er borte noen timer! Og det er mye man kan få gjort med det så lenge man tar seg tid til det.

Hunden har mest sannsynlig aldri fått skikkelig separasjonstrening, og lider dermed av angst når den blir forlatt. Selv om "ute av syne, ute av sinn" kanskje fungerer for eierne når de er på jobb, så betyr ikke det at hundeholdet er problemfritt.

De bør rett og slett ta problemet ved roten, enten ved å lese seg skikkelig opp på hjemmetrening, eller ta kontakt med noen som løser slike problemer profesjonelt.

Både hunden og naboene lider under dette, og det er absolutt eiers ansvar!

Skrevet

Det var det ingen som sa men det går jo ann å oppdra hunden!!Det fins så mange der ute som har hunder som kan oppføre seg pga de har en god lærer,gidder man ikke lære hunden opp så la vær å skaff seg hund er min mening!!

Skrevet

Jeg har ikke greie på hunder, men hjelper det kanskje å sette på musikk eller radio til hunden, sånn at den kanskje ikke føler seg så alene?

Skrevet
Jeg har ikke greie på hunder, men hjelper det kanskje å sette på musikk eller radio til hunden, sånn at den kanskje ikke føler seg så alene?

Ikke dersom hunden ikke har fått trening i å være alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...