Gå til innhold

vil ikke ha mensen i bryllupet!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest neiånei!!

Syklusen min har i årevis vært jevn og fin, men ca 30 dager mellom hver periode. Så jeg har for lengst reknet meg frem til at jeg ikke har mensen på bryllupsdagen (orker ikke smertene og oppblåst kropp på en slik dag!) og var veldig glad og fornøyd med det. Men så plutselig - siste periode før bryllupet kom lenge før tiden, og det har periodene mine aldri gjort før. Har de ikke komt på dagen, har de i allefall ikke kommet før, heller noen dager etter!! Så nå kommer det sannsynligvis akkurat på dagen : ( Jeg har snakket med legen og fått en resept på "utsettingspiller", men jeg har aldri brukt det før, heller ikke p- piller. Kan jeg stole på at de virker? Kommer jeg til å gå rundt kvalm og uvel pga tabelettene? Er det noen som har noen erfaringer og råd å gi meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja - slike piller har hvertfall virket på meg!

Bare følg bruksanvisningen du så går det greit!

Lykke til ....... både med piller og bryllup! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte slike piller i ferien. Man skulle ta de 3 dager før ventet mens. Har ikke helt kontroll på den så jeg begynte å ta de når jeg kjente at brystene begynte å bli ømme.

Ømheten i brystene forsvant ganske raskt og jeg hadde ikke noe ubehag. Mensen kom 2 - 3 dager etter at jeg sluttet å ta pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt slike piller (Primolut- N, er det de du mener??) og det funket helt etter oppskriften. Bare pass på at du ikke begynner å ta dem for sent!! Jeg merket heller ingen bivirkninger i form av f.eks kvalme, men jeg vet ikke om dette varierer fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest neiånei!!

Jeg tror det er de pillene som ble nevnt, har ikke hentet resepten enda, så jeg vet ikke sikkert. Jeg tror nok ikke jeg er gravid, har mensen nå. Får satse på at det funker, da. Bare jeg ikke begynner for seint, nå når mensen har begynt å tulle seg....gjør det noe om jeg begynner feks 5 dager før? Denne måneden kom den jo endel for tidlig, hva om den kommer enda tidligere neste måned? Kanskje jeg gjør det til et større problem enn det egentlig er....dagen blir nok flott uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe krise å ha/få mensen i forbindelse med bryllupsdagen.... Jeg var så uheldig å få den på morningen selve dagen, men dagen kom og gikk uten at det var noe problem.... På natta orker man som regel ikke sex allikevel....

Men selvfølgelig jenter - hadde jeg vist at man kunne få piller som utsatte mensen, så hadde jeg nok vurdert det!!!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir kvalm har masse hodepine, hoven i kroppen og er øm i brystene. Dessuten blir jeg jo ganske sur! Blir vel enda festligere når jeg slutter med pillen kan jeg tenke meg.. Tilbake til det temaet handlet om- kommer nok til å be om å få slike piller ja. Kan jo ikke være noe gøy å ha mensen på dagen og på bryllupsreisen!?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk disse pillene i forbindelse med busstur til Praha med klassen.

Pillene funket kjempebra og mensen ble utsatt den... Men da jeg var ferdig med pillene... Da brøt helvete ut... Jeg fikk kaftigere menstruasjon enn noen gang... Hadde hodepine og ØMME bryster i en uke... :cry:

Men når jeg tenker tilbake på det... Så var det verdt det... Tenke dere busstur fra Trondheim til Praha via Berlin med mensen.... Hjelp!!!

Jeg ville tatt pillene jeg om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Princess

Lurer bare på en ting til dere som har peiling på disse pillene:

Kan man ta utsettingspille når man går på minipillen? Gjør det noe, liksom?!? Er helt grønn når det gjelder sånne piller, jeg....men det hadde kanskje vært noe å ha hatt i bakhånd før bryllupet - den røde nissen kommer på besøk på veldig ulike datoer hver mnd -etter jeg begynte med minipillen...så jeg føler ikke at jeg har helt kontroll...*sukk*

Venter spent på svar :wink:

:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse "utsetningspillene" er en slags minipille, ihvertfall så lenge det er Primolut vi snakker om. Hvis du går på minipille, så mener jeg at du kan fortsette med den i det tidsrommet du skulle ha hatt opphold for menstruasjon og dermed utsette mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger, evt. lommelegen på nettet, har peiling på sånt.

P-piller kan også brukes til å utsette mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Til Pricess: Primolut-N kan desverre ikke tas når du går på minipiller, da har du menstruasjon når den kommer... (surt det der). Går man på P-piller kan de forskjellige typene brukes på forskjellige måter til å utsette med. Sjekk om p-pillene er 1-, 2- eller 3-fase piller. Spør på apoteket, eller hos legen. Vet at flere ukebladleger har lagt ut feil bruksanvisning, så pass på. Tas pillene feil, kommer mensen likevel :cry: . Planlegg helst 1 brett i forveien av bryllupet!

Vil foreslå at Primolut-N tas fra 3-4 dager før bryllupet uansett, så slipper du problemet med at den kanskje kommer på bryllusdagen. Hver klar over at den neste mensen kan bli kraftigere enn den pleier å være, som nevnt av Nikki, men det er ikke alle som merker forskjell. Det anbefales ikke å utsette mer enn 10 dager, så tenk på det i forbindelse med eventuell bryllupsreise :P

Farmasøyten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe krise å ha/få mensen i forbindelse med bryllupsdagen.... Jeg var så uheldig å få den på morningen selve dagen, men dagen kom og gikk uten at det var noe problem....  På natta orker man som regel ikke sex allikevel....

Men selvfølgelig jenter - hadde jeg vist at man kunne få piller som utsatte mensen, så hadde jeg nok vurdert det!!!

:lol:

Jo for meg hadde det vært kjempekrise, da jeg får så sinnsykt vondt i mage og rygg + at jeg blir kjempeoppblåst i magen.

Grunnen til at du ikke har fått mensen enda, er nok fordi det virker inn om man er stresset og tenker mye på det. Hvis du klarer å la vær å tenke på at du MÅ få mensen før/etter bryllupet og klarer å slappe av i forberedelsene, kommer mensen til å komme tilbake i sin normale "runddans"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebrura:

Tenkte ikke på at det er mange av oss som faktisk er mer plaget enn andre..... :-?

Men har man ikke store plagene, så er det ingen krise.

Jeg skjønner godt de som har store plager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til dere som har prøvd disse pillene:

Hvordan blir det måneden etter at dere tok pillene, kommer mensen til vanlig tid eller kommer den 30 dager etter forrige mens?

Jeg har tenkt å utsette mensen i ferien i august, men tenkte at jeg kan ta pillene i juli slik at forskyvningen gjøres da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...