smile Skrevet 16. juni 2003 #1 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har fått et gammelt fin skap som jeg må lute. Hvordan gjør jeg det??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 16. juni 2003 #2 Del Skrevet 16. juni 2003 -Er du helt sikker på at du må lute det?-Hvis det er malt i en gyselig farge, så kan jeg forstå det, men hvis det er lakkert/lasert i utgangspunket så ville jeg tenkt meg om. Slike gamle skap kan ofte være fine slik de er.... :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. juni 2003 #3 Del Skrevet 16. juni 2003 Er det gammel maling som du vil fjerne kan du blande ut kaustik soda i litt vann og så helle det over i en bøtte med billig tapetlim. (tapetlim for at ikke blandingen skal renne vekk, men legge seg oppå malingen ) Etter ca 20 min kan du skure vekk malingen. Se bruksanvisning bakpå flasken. For flere tykke lag maling - gjenta behandlingen. Hvis det er et gammelt, fint skap du har bør du unngå slik behandling. Det reduserer verdien på møbelet kraftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 17. juni 2003 Ja det er et veldig gammelt skap men det er malt i en rar blåfarge. Har også kommode i samme. Synes ikke de er fine som de er nå og det passer så dårlig inn til resten av det vi har. (vi er så heldige å ha fryktelig mange gamle møbler) Derfor tror jeg at jeg vil lute det. Skal ta meg en ekstra tur i skjulet og sjekke etterpå. Uansett, takk for hjelpa!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå