Gjest Glør Skrevet 17. november 2008 #21 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har ingen fast måte å holde rattet på, og bytter grep ganske ofte. Veksler mellom alle de nevnte i tråden, og mellom en og to hender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 17. november 2008 #22 Del Skrevet 17. november 2008 Takk for det, jeg styrer faktisk bedre med ei hand på rattet enn med begge hendene på rattet Gjør du også the Kitten? Uten tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #23 Del Skrevet 17. november 2008 Kvart på tre her. Gir best kontroll i en kritisk situasjon. Dere som har en hånd øverst - vær obs på at dette kan være veldig farlig i en kollisjon der airbagen utløses. Det har vær tilfeller der folk har fått kranieskader av sin egen hånd på grunn av dette. Det var også en kvinne som døde i en slik situasjon fordi ringen på hånden som lå øverst på rattet, kuttet hovedpulsåren i halsen da airbagen utløste seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #24 Del Skrevet 20. november 2008 for ikke å glemme at de som er profesjonelle racerførere, holder kvart på tre, da dette er det som gir best kontroll på bilen. de har vanligvis også plassert tomlene på utsiden av rattet, da en utforkjøring kan føre til så skarpe rattutslag at tomlene kan knekke.. Når det gjelder meg, synes jeg at dette er den beste posisjonen for lange bilturer, men hvis det blir mye giring, altså småkjøring i byen, blir det fort at venstre hånd havner mer mot midnatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
{Wilma} Skrevet 20. november 2008 #25 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg varierer, men som oftest èn hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kari Skrevet 20. november 2008 #26 Del Skrevet 20. november 2008 Venstre hånd på toppen eller bunnen av rattet og høyre hånd på girspaken. Om jeg må konsentrere meg ekstra, ved glatte veier og slikt så er det 9/3 eller 8/4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå