Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #1 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg holder enten øverst med ei hånd eller på siden med begge hender... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 16. november 2008 #2 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg har den uvanen at jeg kun holder øverst på rattet med en hånd, den andre hånda har jeg som regel på girspaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. november 2008 #3 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg har den uvanen at jeg kun holder øverst på rattet med en hånd, den andre hånda har jeg som regel på girspaken. Jeg vil ikke si at det er en uvane. Mange styrer bedre med en hånd på rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. november 2008 #4 Del Skrevet 16. november 2008 Det varierer, stort sett en hånd på 10 og en på 2, men kjører jeg langt, så skifter jeg litt mellom dette og en øverst/nederst alt etter som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 16. november 2008 #5 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg vil ikke si at det er en uvane. Mange styrer bedre med en hånd på rattet. Takk for det, jeg styrer faktisk bedre med ei hand på rattet enn med begge hendene på rattet Gjør du også the Kitten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. november 2008 #6 Del Skrevet 16. november 2008 Er det korte turer så er de sånn vanlig 10 på 2, men om det er lengre turer så sitter jeg med en hånd nederst og en i fanget/girspaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 16. november 2008 #7 Del Skrevet 16. november 2008 Er det korte turer så er de sånn vanlig 10 på 2, men om det er lengre turer så sitter jeg med en hånd nederst og en i fanget/girspaken. Jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 16. november 2008 #8 Del Skrevet 16. november 2008 Pleier å ha begge hendene på rattet ved "4 og 8". Kommer av at jeg har kjørt mye lastebil, og er til tider avhengig av å se på turtelleren. Samt at om ett hjul kommer utenfor veien, så er det nærmest umulig å klare å holde igjen rattet med bare en hånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. november 2008 #9 Del Skrevet 16. november 2008 10-2 eller en hånd nederst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 16. november 2008 #10 Del Skrevet 16. november 2008 Bruker nesten alltid bare en hånd enten øverst eller nederst. Jeg kjører dritdårlig med "10 og 2-stilen", er egentlig ganske sikker på at det kosta meg et par ekstra timer på kjøreskolen. Helt unaturlig å kjøre sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 16. november 2008 #11 Del Skrevet 16. november 2008 10-2 eller 9-3, alt etter om det er 4 eller 3-eikers ratt. Kjører vanligvis automatgir og har derfor ikke behov for å røre girspaken utenom ved turens start og slutt, men har blitt opplært til å ikke hvile hånden på girspaken på manuelt gir fordi stadig trykk på spaken visstnok kan file ned noe i girkassen. Vet ikke om det noensinne har vært en reell problemstilling, men det er nå uansett litt unødvendig å ha hendene noe annet sted enn på rattet hvis man ikke bruker de til noe nyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Red headed girl Skrevet 16. november 2008 #12 Del Skrevet 16. november 2008 Hos kjørelæraren min lærte vi aldri 10 på to-regelen, men 10 på fem, passa meg ypperlig:) Men til vanlig blir det nok ei hand på rattet (enten oppe eller nede), og en som ligg og kviler på girspaken. Blir fort en vane-/uvanesak det der:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 16. november 2008 #13 Del Skrevet 16. november 2008 Sitter som regel med hendene "fem over halv to". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #14 Del Skrevet 16. november 2008 Det kommer veldig an på hvordan og hvor jeg kjører. Om jeg må konsentrere meg litt, f.eks forbikjøringer eller veldig svingete veier, så er 10-2 best. Da har jeg også best styring på rattet og bilen. Skal jeg kjøre der jeg kjører hver dag, på veier jeg kjenner godt, blir det litt mer der hvor det passer seg akkurat i øyeblikket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Ulla* Skrevet 16. november 2008 #15 Del Skrevet 16. november 2008 Som regel en hånd øverst på rattet og den andre enten på girspaken eller i fanget. Ellers bytter jeg på alt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 16. november 2008 #16 Del Skrevet 16. november 2008 Det varierer, stort sett en hånd på 10 og en på 2, men kjører jeg langt, så skifter jeg litt mellom dette og en øverst/nederst alt etter som. Jeg gjør som deg. I all hovedsak en på 10 og en på 2, men varierer litt ved lengre turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 16. november 2008 #17 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg har en hånd på fire og en på åtte. Jeg er da kul, for svingende! Hvis det er en svingete vei, blir det mer "ti på to". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 16. november 2008 #18 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg er også kul Hendene henger stort sett og dingler mellom 5 og 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caya Skrevet 16. november 2008 #19 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg har en hånd på fire og en på åtte. Jeg er da kul, for svingende! Hvis det er en svingete vei, blir det mer "ti på to". Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peder Skrevet 17. november 2008 #20 Del Skrevet 17. november 2008 De fleste bilfabrikkanter anbefaler kvart på tre. De lager rattene deretter, gjerne et tre- eket ratt med tilpasninger for tomlene. Selv har jeg vendt med til å bruke begge hender i denne posisjonen, og jeg synes det gir den beste kontrollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå