Gå til innhold

Det hjelper :)

Glamann

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss

Jeg tror cluet her er at du må finne den ene personen som passer til akkurat deg. Dersom man er sjelden på et vis og litt utenom det vanlige, så må man treffe en av de motsatte kjønn som også er det. Jeg sier ikke at man må finne en kopi av seg selv, men noe må man jo ha til felles, og da holder det ikke bare med et par felles interesser. Det ligger litt dypere inn i personligheten enn som så. Man må finne en person man har en connection med, en man kan være likeverdig med og på samme bølgelengde. Når det gjelder nettdating så blir man ikke fornøyd om daten er "koselig og grei" det er det lille ekstra som bestemmer om man vil fortsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Glamann_*

Vanskelig å finne ei som har samme erfaringer som jeg har gjort, personligheten blir formet gjennom oppveksten og ungdomstiden, mulig der sjelden og utenom det vanlige ligger.

skal bli spennende å få en time terapi om ei uke, lenge siden jeg har hatt det nå.

Tar litt på psykisk også å kun få avslag, ikke svar eller svar som tydelig indikerer at det ikke er interesse uansett hvordan jeg formulerer meg.

Sant det at man må finne en person man er på bølgelengde med, men da må man også treffe personene og ikke på gnagsår på fingrene av å skrive til damer.

ikke innlogget da jeg har pause på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best at det er flere bilder på profilen.... Ikke bilde av samme settingen, eller 8 bilder tatt med mobil av bare ansiktet, men bilder som viser litt personlighet. Festbilder synes jeg ikke noe om....

Men det er vel som med teksten.. alle liker ikke alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite ansiktsbilde som profil bilde det må være ansikt. og tre bilder i forskjellige settinger som viser hele kroppen. Har ingen festbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bedre venner ja, som jeg kan være med ut hvis jeg har lyst og tid. Blir sjelden når man er i min aldersgruppe. Var meningen vi skulle ut på Lørdag, men da ble det til å se film og drikke hjemme hos en. :sukk: koselig det å spare de pengene, men får ta en tur til helgen.

Har så smått begynt på gi komplimenter til jenter/damer jeg treffer på treningsstudio og jobb.Fikk ikke noen negative bemerkninger ivertfall imotsetning til der jeg vokste opp. :)

Siste daten fikk jeg avslag på videre treff, manglet vist noe der,selv om jeg var både koselig og grei, men fikk ikke vite hva det var. :lur:

Komplimentene var ærlig ment de og ikke samlebåndsprosjekt.

Nei, jeg dør ikke av å ikke finne noen på nettet, men synes jeg skriver og legger fryktelig mye arbeid i noe jeg får nesten ingen respons på uansett hvordan jeg ordlegger meg. Må psyke meg opp over lengre tid for å prøve å få kontakt med noen i andre settinger, er jo trygt og godt å sitte bak en skjerm uansett.

Kan vel neste oppsummere det til at uansett hva jeg skriver så er noen misfornøyd.

Huffda, så mye du stresser. Noe nytt siden forrige "oppdatering" her, forresten?

For å si min mening om det tidligere diskuterte:

• Skriv for alle del ikke noe om at du "ikke interesserer deg for noe spesielt", men "gjerne er med om noen tar deg med" etc. Fullstendig turn-off! Ha egne meninger, egne tanker, egne interesser. Klart man skal være snill og grei, prøve noe nytt etc, men det kommer i tillegg!
  • IKKE gi komplimenter i øst og vest og for enhver pris. Det virker bare oppkonstruert og kunstig. SNAKK med jentene isteden. Et kompliment som åpningsreplikk på et treningsstudio (eller hvor som helst ellers utenfor en på-byen-lignende sjekkearena) blir bare tåpelig. Du sier at du ikke får negative reaksjoner, men det tror jeg ligger mer i at ingen gidder å lage en scene. Da smiler man heller pent og håper at det var det siste du så til den fyren.
  • Det er ingen fasit for hvordan en profil på et nettsted skal være for å få napp. Du får aldri alle fornøyde, det må du bare leve med. Mange gode råd her. Følg dem, men ikke glem at det er deg selv du skal formidle.
  • Jeg forstår det som du mener at ingen jenter vil møte deg fordi du har liten tidligere erfaring med menn? Jeg tror de færreste jenter er ute etter playboyer. Kjærlighetsmarkedet er ikke det samme som jobbmarkedet, hvor erfaring er alfa og omega. Det som kanskje likevel følger med litt erfaring er trygghet på deg selv og at du har noe å tilby. Selvsikkerhet er (til en viss grad) tiltrekkende. Det er derimot IKKE det samme som å ha hatt mange kjærester/ONS eller hva det måtte være.
  • Det behøver ikke være noen spesiell grunn til at siste date ikke ville møte deg igjen. Iblant (eller stort sett alltid) er det noe som mangler med de man møter ifht å starte et forhold med dem. Hun behøver overhodet ikke ha noen klar oppfatning av hva dette "noe" er. Oddsene tilsier nok at du skal møte en god del flere damer før "den rette" dukker opp.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke så mye nytt. Har gitt opp Møteplassen det er det eneste og registrert meg på en annen side som jeg får litt mer respons på faktisl.

* Var litt uheldig formulering, men har endret den til å være spesifikk. skrev jo også at i vinter vil jeg være på treningsstudio. Trodde det var spesifikt nok.

* Gir ikke komplimenter i øst og vest, prøvd bare tre ganger for å sjekke reaksjonen, og som litt selvterapi. Det er vel det som er problemet mitt at jeg sliter med å snakke i forkjellige sammenhenger, finner ikke på noe å si.. Så du sier jenter ikke liker komplimenter? Eller var det kun utenom bylivet du mente?

* Hvet at det ikke er noen fasit på profiler, men når man får nesten null respons eller avslag så må man begynne å lure.

* Er ikke interessert i menn, vil ha dame. Problemet er jo at pga. all mobbingen og trakasseringen tidligere så har jeg null erfaring. Har null selvtillit med damer selv om jeg så smått jobber med det, blant annet derfor jeg prøvde å gi komplimenter og veksle noen ord i en annen setting enn bylivet. Får fortsatt litt angstfornemmelser når jeg skal gå ut på byen, selv om jeg bare tar en tur ut for å se på livet og ikke har noen planer om å drikke.

Uten selvsikkerhet får jeg ikke noen og jeg får ikke selvsikkerhet uten å finne noen føler jeg. Vet at det ikke er det samme som jobbmarkedet, men når man har passert tredve og ikke engang klart å få et ONS da føler man seg ikke mye attraktiv eller trygg på seg selv.

Det tar tid når ingen rundt en av nærmeste familie er i stand til eller såpass oppegående at de skjønner noe er galt med en som beskrevet i en annen tråd. Kortversjonen er vel at mora mi ikke skulle hatt unger og flytta ut ti år før ho gjorde og enkelte lærere på ungdomsskolen burde hatt sparken.

* Den daten har jeg lagt bak meg og dveler ikke mer på den orker ikke tenkte på grunnen når hun ikke har sagt det. Føler jeg har møtt mange damer, men sliter med å ta kontakt med det på en måte. Derfor jeg går i terapi for å få hjelp og støtte videre, har hjulpet veldig mye faktisk, synd jeg ikke fant det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke så mye nytt. Har gitt opp Møteplassen det er det eneste og registrert meg på en annen side som jeg får litt mer respons på faktisl.

Flott!

* Var litt uheldig formulering, men har endret den til å være spesifikk. skrev jo også at i vinter vil jeg være på treningsstudio. Trodde det var spesifikt nok.

Ja, men skriv gjerne noen andre interesser også. Om du ikke har "kule" hobbyer av typen basehopping og turer til Nordpolen, så hjelper det godt på å bare skrive f.eks. hvilken type filmer du liker, og gjerne et par eksempler på bra filmer. Da har damene noe spesifikt å relatere til.

* Gir ikke komplimenter i øst og vest, prøvd bare tre ganger for å sjekke reaksjonen, og som litt selvterapi. Det er vel det som er problemet mitt at jeg sliter med å snakke i forkjellige sammenhenger, finner ikke på noe å si.. Så du sier jenter ikke liker komplimenter? Eller var det kun utenom bylivet du mente?

Ikke at jenter ikke liker komplimenter, men at bare et kompliment uten innledende samtale gjør at man stusser på dine motiver. På byen fungerer det muligens bedre, men vil fremdeles foreslå en samtale først!

* Hvet at det ikke er noen fasit på profiler, men når man får nesten null respons eller avslag så må man begynne å lure.

Jepp, og synes du har fått mange bra råd her, som det er bra at du følger.

* Er ikke interessert i menn, vil ha dame. Problemet er jo at pga. all mobbingen og trakasseringen tidligere så har jeg null erfaring. Har null selvtillit med damer selv om jeg så smått jobber med det, blant annet derfor jeg prøvde å gi komplimenter og veksle noen ord i en annen setting enn bylivet. Får fortsatt litt angstfornemmelser når jeg skal gå ut på byen, selv om jeg bare tar en tur ut for å se på livet og ikke har noen planer om å drikke.

Beklager, jeg skrev feil, mente damer.

Skjønner at du føler deg lite sikker pga lite erfaring, men poenget mitt var at damene slettes ikke ønsker at du har erfaring i øst og vest, men at det gjerne følger litt mer selvtillit (men ikke nødvendigvis) med dersom du har erfaring. Kan ta meg selv som eksempel: Jeg synes det er kjipt med menn som har hatt masse ONS, både fordi jeg lurer på om han er så desperat at han tar hva som helst, og fordi jeg får for meg at han muligens da vil være lettere utro, særlig på tidspunkter hvor jeg av en eller annen grunn ikke skulle ønske å ha så mye sex (fordi han kanskje er "avhengig"). Er ikke sikkert jeg har noen grunn til å føle dette, men det gjør jeg altså.

Uten selvsikkerhet får jeg ikke noen og jeg får ikke selvsikkerhet uten å finne noen føler jeg. Vet at det ikke er det samme som jobbmarkedet, men når man har passert tredve og ikke engang klart å få et ONS da føler man seg ikke mye attraktiv eller trygg på seg selv.

Det tar tid når ingen rundt en av nærmeste familie er i stand til eller såpass oppegående at de skjønner noe er galt med en som beskrevet i en annen tråd. Kortversjonen er vel at mora mi ikke skulle hatt unger og flytta ut ti år før ho gjorde og enkelte lærere på ungdomsskolen burde hatt sparken.

Skjønner at du har opplevd mye vondt tidligere, men tror det også er viktig å gi opp bitterheten og tenke litt mer "her og nå", ikke henge seg opp i fortiden i ett og alt. Ta ansvar for ditt eget liv istedenfor å finne andre å skylde på (samme hvor velbegrunnet skylden måtte være).

* Den daten har jeg lagt bak meg og dveler ikke mer på den orker ikke tenkte på grunnen når hun ikke har sagt det. Føler jeg har møtt mange damer, men sliter med å ta kontakt med det på en måte. Derfor jeg går i terapi for å få hjelp og støtte videre, har hjulpet veldig mye faktisk, synd jeg ikke fant det tidligere.

Flott, ingen grunn til å henge seg opp i det, sannsynligvis synes hun du var en hyggelig kar, men følte likevel ikke at det var noe "kjæreste-potensiale" der. Men det er ikke fordi du ikke er en potensiell kjæreste, men fordi ikke dere to var noe for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bare klart å få et ONS i blant så hadde det hjulpet voldsomt, men har enda ikke hatt det heller.

Joda, innledet en liten samtale etter å ha gitt komplimentet veksla da noen ord.

Ja, jobber med å tenke mer her og nå og ikke fortid. Derfor jeg går i terapi, hadde to timer forrige uke med TFT hvor å endre tankemønsteret og lære å tenke fremover og tenkte positivt. Øke selvtilliten og selvfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lily_*
Hadde jeg bare klart å få et ONS i blant så hadde det hjulpet voldsomt, men har enda ikke hatt det heller.

Joda, innledet en liten samtale etter å ha gitt komplimentet veksla da noen ord.

Ja, jobber med å tenke mer her og nå og ikke fortid. Derfor jeg går i terapi, hadde to timer forrige uke med TFT hvor å endre tankemønsteret og lære å tenke fremover og tenkte positivt. Øke selvtilliten og selvfølelsen.

Jeg synes du fremstår som en lite sympatisk fyr. Bitter på fortiden, og selvsentrert til tusen. Det første sier du jo selv, og det andre går frem gjennom alle innleggene dine. Folk gjør massevis for å hjelpe deg, skriver lange innlegg med gode råd, og ikke så mye som et takk fra deg. Bare svar og videre sutring. Nå er det ikke sikkert at du i virkeligheten er akkurat likedan som her, men vanlig sosial intelligens og høflighet tror jeg hadde skint igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, takk for rådene har jeg skrevet både i denne tråden og i andre tråder.

Klart det blir selvsentrert når det er meg og mine problemer jeg ønsker å ta fatt i. Hadde virket mindre selvsentrert å diskutere klimapolitikk, men er ikke det som er poenget.

Å be om hjelp og råd til problemer jeg har slitt med siden barndommer kan jeg ikke skjønne er sutring, men sunn fornuft for å komme videre.

Er på en måte terapi dette også i tillegg til den andre terapien har endelig funnet noe som hjelper mot masse negative tanker fra selvmordstanker, manglende selvtillit, manglende tro på meg selv, at jeg var uattraktiv etc.Begynt å tenke positivt om meg selv og hva jeg kan og vil. Går også ut mer for å treffe andre, tør også be med meg kolleger eller venner ut på et eller annet.

Er det noen som virker usympatisk og mangler empati og forståelse for andres situasjon så er det vår lille gjest her, perfekt måte å rive ned igjen det som er oppnådd ved å komme med noe sånt surt oppgulp.Var det det jeg skrev om ONS som trigget noe kanskje?

Er ikke selvsentrert i virkeligheten nei, er nok en empatisk og hjelpsom person med litt sosial intelligens som har problemer med å si nei. Mer sosial intelligens utvikles vel etterhvert som jeg blir flinkere til å ta kontak med andre mennesker og delta mer på forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, takk for rådene har jeg skrevet både i denne tråden og i andre tråder.

Klart det blir selvsentrert når det er meg og mine problemer jeg ønsker å ta fatt i. Hadde virket mindre selvsentrert å diskutere klimapolitikk, men er ikke det som er poenget.

Å be om hjelp og råd til problemer jeg har slitt med siden barndommer kan jeg ikke skjønne er sutring, men sunn fornuft for å komme videre.

Er på en måte terapi dette også i tillegg til den andre terapien har endelig funnet noe som hjelper mot masse negative tanker fra selvmordstanker, manglende selvtillit, manglende tro på meg selv, at jeg var uattraktiv etc.Begynt å tenke positivt om meg selv og hva jeg kan og vil. Går også ut mer for å treffe andre, tør også be med meg kolleger eller venner ut på et eller annet.

Er det noen som virker usympatisk og mangler empati og forståelse for andres situasjon så er det vår lille gjest her, perfekt måte å rive ned igjen det som er oppnådd ved å komme med noe sånt surt oppgulp.Var det det jeg skrev om ONS som trigget noe kanskje?

Er ikke selvsentrert i virkeligheten nei, er nok en empatisk og hjelpsom person med litt sosial intelligens som har problemer med å si nei. Mer sosial intelligens utvikles vel etterhvert som jeg blir flinkere til å ta kontak med andre mennesker og delta mer på forskjellige ting.

Nå er ikke jeg den samme som skrev over her (Lily), men må innrømme at jeg tenkte noe av det samme som henne da jeg leste denne tråden. Og nei, det har ikke noe å gjøre med at du vil ha one night stands.

Selvsagt blir alt til en viss grad selvsentrert når du beskriver din situasjon og ber om råd, men jeg synes likevel det virker som du har problemer med å ta tilbakemeldingene. Uansett hva folk sier er svaret a la "Joda, men siden jeg er så stakkarslig og har hatt det så forferdelig, og ingen liker meg, og ingenting funker, og jenter er teite og jeg jeg jeg jeg". Det er flere måter å svare i en tråd man selv har startet, skjønner du.

Det blir litt for dumt når du kaller folks svar for oppgulp når du får et svar som du ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær deg selv er mitt råd. Men det er som du sier: noen vil alltid være misfornøyd ;-)

Jeg er snart samboer med en mann som ikke hadde skrevet noe som helst i sin nettprofil.. Det var bare noe i første brevet han skrev som gjorde at jeg måtte svare - og da var det gjort.

Ikke gi opp :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

Når du snakker med / skriver til damer eller andre; slutt å tenk så innmari nøye over hva du skal si og hvordan det skal komme til å bli motatt! Si / skriv akkurat det som føles NATURLIG å si/skrive, da vil vedkommende også føle seg mer vel i ditt selskap og kunne føre en naturlig samtale videre.

Det er her det kommer inn med at; hvis du leser en profil f.eks og det står at dama liker gudfaren filmene og det er et punkt du eksempelvis legger merke til fordi du også liker de filmene, så kommenter det..! OSV OSV... Ikke tenk at du skal sjarmere noen i senk med en gang ved å si at hun ser pen ut eller at du liker selvstendige jenter, eller at du jakter på den rette e.l Det må komme senere når dere har blitt kjent på et annet nivå... Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terapien hjelper den, kanskje litt for godt. Lærer å endre tankemønsteret og det fungerer fint i noen dager å holde det, enkelte dager som idag blir jeg litt for "høy" av å psyke meg selv opp og begynner etterpå når jeg kommer hjem å tenke om jeg har sagt noe dumt, oppført meg dumt eller sånne negative mønstre som dukker opp igjen, får med andre ord en liten mental neddtur.

Da får jeg heller ikke sove, går over etter noen dager, men er så jævlig kjedelig når den logiske delen av hjernen ikke klarer å overstyre de negative tankemønstrene. Derfor jeg skriver så sent på natten.

Problemet føler jeg er å holde samtalen igang og få til kontakt og litt interesse.

Takk for forslagene blir mange så det tar litt tid å fordøye de.

Endret av Glamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...