Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #61 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Mulig jeg misforstår deg igjen. Men det jeg mente i stad var at det er fyktelig vanskelig å skrive en tekst ironisk eller komisk. Altså å fortelle om sære hobbyer over chatting e.l. trur jeg er mye vanskeligere enn prat på tomannshånd. men seff hvis hu forstår at jeg har gode sosiale antenner ved chattinga over nettet så trenger det nødvendigvis ikke være så galt å nevne det, kanskje... Uansett trur jeg skal være littegrann forsiktig med å nevne det... og heller vente til hu kjenner meg bedre og jeg vet hvor jeg har hu. Føler dere at gutten skal ha mange hobbyer/interesser? Og skal de være spesielle? Sporslige? "Farlige"? Som alle andre har? Og hvis jeg ikke har så mye av de samme interesser/hobbyer, er det også stor nedtur? Det går jo an å finne nye interesser hvis feks hu driver med de... Jeg forstår hvorfor slike som deg har problemer med å få seg dame. Slik usikkerhet og høytideligher er utrolig irriterende. NEI, menn MÅ ikke ha en viss type hobbier for å være bra nok. Menn må heller ikke ha store muskler eller masse penger, eller noen andre av disse klisjeene. Ok? Godt. Men PERSONLIGHET, det MÅ MAN HA. En mann som ikke intresserer seg for noe virker som flere andre her har nevnt veldig kjedelig, likegyldig og anonym. Og det greier du vel å tenke deg til selv også. Ville du selv likt en jente uten hobbier, egne meninger eller noen form for preferanser? En som bare diltet etter deg? Antageligvis ikke. Innlegget er endret iht KGs regler, mrs_bond, mod Endret 23. november 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #62 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg forstår hvorfor slike som deg har problemer med å få seg dame. Slik usikkerhet og høytideligher er utrolig irriterende. NEI, menn MÅ ikke ha en viss type hobbier for å være bra nok. Menn må heller ikke ha store muskler eller masse penger, eller noen andre av disse klisjeene. Ok? Godt. Men PERSONLIGHET, det MÅ MAN HA. En mann som ikke intresserer seg for noe virker som flere andre her har nevnt veldig kjedelig, likegyldig og anonym. Og det greier du vel å tenke deg til selv også. Ville du selv likt en jente uten hobbier, egne meninger eller noen form for preferanser? En som bare diltet etter deg? Antageligvis ikke. Innlegget er endret iht KGs regler, mrs_bond, mod hehe... du er hard mot kommentarene mine Mulig jeg uttrykker meg feil, eller kanskje jeg uttrykker meg som jeg er, uansett spørr jeg av nysgjerrighet, artig/fint å høre hva dere mener, synes jeg. Når jeg tenker meg litt om så er jeg vel litt usikker når jeg treffer noen søte jenter. Føler at jeg ikek er god nok for de. Og hvis jeg liker ei jente så blir jeg litt små flau og ekkelt i kroppen, at hu er for fin for meg/fortjener noe bedre. Men andre ganger treffer jeg jenter som jeg kan prate med alt om og praten går for full guffe, har nok litt med at hu også er veldig pratsom og av en elller annen grunn liker å prate med meg. Jeg har også veldig fort for å tenke på om hu evt kunne blitt min kjærste første gang jeg møte hu, det burde jeg kanskje slutte med. Grunnen er jo at jeg har lyst på ei jente. Trur du bare at jeg tenker på at jeg har lyst på hu som kjæreste kommer ut uten at jeg sier det? Huff... synes dere jenter er litt "skummle", hihi og ja jeg ser nok det at en usikker gutt er vel ikke så attraktiv. er vel også motsatt vei og. har ikke møtt så mange av de, de aller fleste jenter er selvsikre og kanskje vel selvsikre (ovapå og lite interessert i prate med deg). Møtte ei jente her tidligere og hu var veldig koselig, satt seg ned meg meg og prata. Var ute en plass og hu "dro" meg med og virket som hu koste seg, hu virker interessert i meg i den forstand at hu trivdes i mitt selskap, syntes jeg. Sånn ei ønsker jeg... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #63 Del Skrevet 23. november 2008 Hev kravene deres litt. Desperate menn som er fornøyde bare de blir "dratt" med på noe, eller som er villige til å innlede et forhold med nesten hvem som helst, er overhodet ikke attraktivt. For det første er det noe avvikende og creepy med desperate menn, for det andre gir ikke desperate menn noe inntrykk av at det er akkurat "meg" de vil ha. De er fornøyde uansett hvem de får liksom, og det får jo selvsagt folk til å føle seg mindre spesielle. Dere har litt patetiske holdninger til dere selv, til jenter og til kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 23. november 2008 Forfatter #64 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Føler jeg er i en catch-22 situasjon uten å klare å forklare det. Får ingen interessert fordi jeg ikke har erfaring og får ikke erfaring fordi ingen er interessert. Lett for å bli sånn med krav når man ikke har erfaring pga det jeg har nevnt i tidligere tråder. Kravene blir senket bunns når man aldri har funnet noen eller opplevd at noen har vært interessert i mer enn høflig prat. Om det kalles desperasjon eller tilpasning til forholdene er vel usikkert. Er forsåvidt ikke interessert i hvemsomhelst heller, er ikke interessert i noen som ligner mora mi, kraftig overvektige kvinner er uinteressante, kan godt ha noen kilo for mye, men ikke 100. Hvorfor må jeg ha en enkelt altoppslukende interesse eller hobby? kan jeg ikke være sånn at jeg er villig til å prøve det meste av aktiviteter og interesser, skjønner ikke at det skal være negativt? Tenkte vel med setningen at det kunne være moro å bli med på noe jeg aldri ville tenkt på selv. Har alltid syns det er morsom å prøve nye aktiviteter og ting bare for å prøve. Så om hun har helt andre fritidsinteresser så hadde jeg gjerne prøvd de. Jeg har drevet med mye forskjellige aktiviteter opp igjennom årene f.eks karate,skyting, slalom,langrenn,fiske, helsestudio, golf osv. Akkurat den skjønte jeg faktisk ikke, har nå skrevet at trening på helsestudio hovedinteressen, da jeg har satt meg et mål til neste sommer og data,spill og internett som neste interesse. Eller kanskje jeg skulle skrive Golf som hovedinteresse? køllene står her enda de, grønt-kort har jeg også her. Eller kanskje Helsestudio og Golf istedenfor data og internett? Da virker jeg vel overdrevet sunn og frisk Egne meninger har jeg om alt som rører seg i samfunnet, ikke er jeg ettergivende heller hvis jeg er uenig og vet jeg har rett.Kan også kverulere bare for å kverulere. Så diskutere det kan jeg. Er da en del ute både med kollegaer og venner så helt uten sosial kontakt eller sosiale antenner er jeg ikke. Skriver ikke alt på en liten profilside, det meste er holdt tilbake, hvordan skal jeg skrive i en flørtende, selvironisk og humoristisk tone? Floskler er det ingen av der. Tror jeg må jobbe mer med selvtilliten min som ei nevnte her, tør liksom ikke slippe meg helt løs uansett hvilke områder det er på om det er nett, ute på byen eller hjemme hos familien. Var ikke meningen å skrive en selvhøytidelig og stiv tekst eller presentasjon, men en grei informativ side. Skal se om jeg klarer å skrive den om litt. Endret 23. november 2008 av Glamann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #65 Del Skrevet 23. november 2008 En informativ profiltekst blir veldig fort selvhøytidelig, stiv og kontantannonseaktig. Og da virker man gjerne litt desperat. Hvorfor skal du være så veldig informativ da? Tror du kvinner sitter og plukker ut aktuelle kandidater ut i fra en fastsatt, fornuftig liste over egenskaper og krav? :klø: Mennesker er først og fremst styrt av følelser, i hvertfall når det gjelder kjærlighet. Det er vanskelig å føle noen "connection" eller fascinasjon for en profil som bare er full av kjedelige A4-fakta. Gi litt av deg selv i stedet, og ikke virk så krampaktig redd for å bli mislikt. Grunnen til at det kan virke rart at du ikke har noen interesser er fordi du da virker litt likegyldig og kjedelig. Det er ikke så intressant å snakke med og fascineres av en som ikke brenner for noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 23. november 2008 Forfatter #66 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Står jo ikke så mye informasjon der, men litt må det vel nesten være? Har sammenlignet min med andre profiler både gutter og jenter. Den er omtrent på samme nivået når det gjelder info og tekst som andres. Ja jeg er litt redd for å bli mislikt, noe henger fortsatt igjen. Endret 23. november 2008 av Glamann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 23. november 2008 #67 Del Skrevet 23. november 2008 For å bli godt likt av noen må man som regel bli mislikt av andre. Dersom du holder deg nøytral på alle punkter vil du bli veldig kjedelig, så bedre å bli både elsket og hatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 24. november 2008 Forfatter #68 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Sant det, men når man følte seg kun hatet eller mislikt tidligere så er det lett å kjøre en nøytral konfliktfri linje på enkelte områder. Når jeg f.eks aldri ble bedt ut på noe av jevnaldrende før jeg flyttet langt unna foreldrehjemmet så er det lett å prøve å bli likt av alle. Endret 24. november 2008 av Glamann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til Skrevet 24. november 2008 #69 Del Skrevet 24. november 2008 Hei Gladis! Leste du det lommerusk skrev? Det syns jeg var veldig godt og riktig. Det er noe med det du skriver her på KG, hvor det virker som om du kompliserer alt så veldig. Prøv å huske at du dør ikke hvis du ikke finner ei dame på Møteplassen. Men at det hadde vært stas å gjort det. Skjønner du forskjellen? Denne teksten liker jeg, (fant den på nett, og har moderert den noe, så jeg ikke outer noen, men som et eksempel, han kunne jeg svart) Jeg er positiv, trygg, åpen, engasjert, leken og varm. Jeg liker å være sammen med folk som har de samme egenskapene. Du må få meg til å le og tørre være deg selv sammen med meg. Jeg liker og pusle med ting, trene, være sosial og se en god film. Det er alt, og med et åpent og smilende bilde, så holder det i massevis. Jeg gidder ikke lese mange og lange ord... Men det er MEG... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen kvinnelig gjest Skrevet 24. november 2008 #70 Del Skrevet 24. november 2008 Hei Gladis! Leste du det lommerusk skrev? Det syns jeg var veldig godt og riktig. Det er noe med det du skriver her på KG, hvor det virker som om du kompliserer alt så veldig. Prøv å huske at du dør ikke hvis du ikke finner ei dame på Møteplassen. Men at det hadde vært stas å gjort det. Skjønner du forskjellen? Denne teksten liker jeg, (fant den på nett, og har moderert den noe, så jeg ikke outer noen, men som et eksempel, han kunne jeg svart) Jeg er positiv, trygg, åpen, engasjert, leken og varm. Jeg liker å være sammen med folk som har de samme egenskapene. Du må få meg til å le og tørre være deg selv sammen med meg. Jeg liker og pusle med ting, trene, være sosial og se en god film. Det er alt, og med et åpent og smilende bilde, så holder det i massevis. Jeg gidder ikke lese mange og lange ord... Men det er MEG... Mens jeg derimot synes denne teksten vitner om en typisk A4-mann, som ikke virker verken spennende, over gjennomsnittet intelligent eller fascinerende. Synes den faller i samme smådesperate, kjedelige, stive, kontaktannonselignende kategori som ts sin profiltekst egentlig. "Hei her jeg, jeg er sånn og sånn, vær så snill og elsk meg". Altfor uintelligent og selvhøytidelig. Så som du ser Gladmann, du må regne med at uansett hva du skriver, vil noen mislike det de leser. Man kan ikke bli likt av alle. Og godt er det, for du hadde vel ikke tatt til takke med hvem som helst? (Sier du "jo, det hadde jeg" her, er jeg nødt til å banke deg ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til Skrevet 24. november 2008 #71 Del Skrevet 24. november 2008 He he... veldig godt poeng annen kvinnelig gjest. Den teksten i sammenheng med bilde, altså, jeg likte det jeg så, og han virket ikke så voldsomt rar... For meg er leken og varm viktig, men han kan legge noe helt annet i det enn jeg. Ergo, så må man skrive slik man selv mener man er, så får den som leser lese, og så får man se om det stemmer på et møte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 24. november 2008 #72 Del Skrevet 24. november 2008 Den forrige daten jeg skrev om så sa jeg det, at hun var mye penere enn på bildet, kommentaren jeg fikk da var "så du synes bildene av meg var stygge?" Ehh, nei, men du ser bedre ut i virkeligheten sa jeg da Mulig jeg som sa det på feil måte. Dette skal du ikke bry deg om. Du sa ikke noe galt. Kanskje hun prøvde å spøke litt, "spille" fornærmet? Da var den daten over Gikk greit det tror jeg, dama var hyggelig ho, men er litt usikker på om ho vil treffe meg, fikk aldri øyenkontakt under middagen, men føler samtalen gikk greit om alt og ingenting. Da vi gikk hinta jeg på en ny date, men da sa ho at det var noe som gjorde ho usikker og ho måtte tenke på det? Jeg uerfaren kanskje? Tror kanskje hun følte seg noe utilpass der, mulig det var settingen og støyen som gjorde mye. Et kompliment da hu kom, at hun så nydelig ut og et da vi gikk, at hun var interessant å prate med. Praten gikk forsåvidt lett. Det var fine komplimenter, men ikke vær så opphengt i dette med hva/hvordan/hvor mye komplimenter. Jeg er av typen som ikke liker å få komplimenter, med mindre jeg føler de er helt ektefølt eller gjennomtenkt. Komplimenter på samlebånd eller som sies bare for å være hyggelig, har fullstendig motsatt effekt. Nå sier ikke jeg at du gjør det slik, men jeg bare nevner det. Ofte er det kompliment nok å vise at du trives med personen og avslutte med at du har kost deg, og gjerne vil treffes igjen. Hvis hun er usikker, tror jeg ikke det har noe med støy osv. å gjøre på spisestedet. Hvis man treffer noen det klaffer med umiddelbart, er møtested fullstendig underordnet. Ikke la deg knekke av at du "må kysse en del frosker", dating er ikke enkelt. Og å finne Den Store Kjærligheten er uten tvil vanskelig! Hvorfor tror du det finnes så mange single? Du må iallefall ikke ta det som et personlig nederlag om du blir avvist av flere du er på date med, selv om jeg vet at det er vanskelig å ikke la det gå innover seg. En annen ting er at man lett begynner å "shoppe" når man har begynt med nettdating. Man leter hele tiden etter noe enda bedre. Det blir en unaturlig situasjon. Jeg anbefaler deg nesten heller å komme deg ut på andre aktiviteter og kanskje treffe noen på den måten. Sant det, men når man følte seg kun hatet eller mislikt tidligere så er det lett å kjøre en nøytral konfliktfri linje på enkelte områder. Når jeg f.eks aldri ble bedt ut på noe av jevnaldrende før jeg flyttet langt unna foreldrehjemmet så er det lett å prøve å bli likt av alle. Dette må være veldig vanskelig! Håper du har fått deg bedre venner nå!!! Kanskje det er det du burde prøve på i første omgang? Opparbeide deg en vennekrets, altså. Så som du ser Gladmann, du må regne med at uansett hva du skriver, vil noen mislike det de leser. Man kan ikke bli likt av alle. Og godt er det, for du hadde vel ikke tatt til takke med hvem som helst? Hør, hør!! Så sant som det er sagt. Skriv en tekst du føler er deg!! Vær deg selv!! Ikke prøv å legg til flere interesser enn det du har. Jeg har selv datet på nett, og synes ofte det var utrolig hvor mange interesser folk hadde.... Jeg kan godt se på profilen din hvis du vil, men som sagt: Det viktigste er at du kan stå inne for det som står der og at du føler du presenterer deg på en ordentlig måte, og ikke en du gjerne skulle vært eller en du tror damene vil ha!!! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hjertesukka_* Skrevet 24. november 2008 #73 Del Skrevet 24. november 2008 Nei,nei,nei- ikke skriv "leken og varm". Da hadde iallefall jeg skygga banen, men vi tenker nok kanskje ikke likt her. Jeg har helt noia på ordet "leken". For meg betyr det ordet en som er på utkikk etter ei å leke kincky sexleker med - og kun det! Og etter min erfaring, så betyr det det også. Men ikke skriv leken, uten nærmere forklaring. For å være litt positiv, så legger jeg merke til om fyren roser seg sjøl opp i skyene, eller om det er faktisk noe han innrømmer at han ikke kan, eller noe han tillater meg å ikke kunne. Det syns jeg er tiltrekkende- jøss, et levende menneske! Og hvis han sier det på en morsom måte, ja da er det veldig sjarmerende. Feks; "jeg er ikke så flink å lage mat, men jeg åpner gjerne vin, koker kaffe og rydder opp etterpå- sammen med deg". (dårlig eksempel, men ..) Så jeg ville faktisk tatt med noe som jeg ikke var så flink til.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 24. november 2008 Forfatter #74 Del Skrevet 24. november 2008 Nå har jeg bedre venner ja, som jeg kan være med ut hvis jeg har lyst og tid. Blir sjelden når man er i min aldersgruppe. Var meningen vi skulle ut på Lørdag, men da ble det til å se film og drikke hjemme hos en. koselig det å spare de pengene, men får ta en tur til helgen. Har så smått begynt på gi komplimenter til jenter/damer jeg treffer på treningsstudio og jobb.Fikk ikke noen negative bemerkninger ivertfall imotsetning til der jeg vokste opp. Siste daten fikk jeg avslag på videre treff, manglet vist noe der,selv om jeg var både koselig og grei, men fikk ikke vite hva det var. Komplimentene var ærlig ment de og ikke samlebåndsprosjekt. Nei, jeg dør ikke av å ikke finne noen på nettet, men synes jeg skriver og legger fryktelig mye arbeid i noe jeg får nesten ingen respons på uansett hvordan jeg ordlegger meg. Må psyke meg opp over lengre tid for å prøve å få kontakt med noen i andre settinger, er jo trygt og godt å sitte bak en skjerm uansett. Kan vel neste oppsummere det til at uansett hva jeg skriver så er noen misfornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til... Skrevet 25. november 2008 #75 Del Skrevet 25. november 2008 Til den siste setningen din... For det er helt riktig. Og til det med leken, så er jeg det selv. Liker å ha snøballkrig og klatre i trær. Så for meg er det positivt, selv om det ikke alltid betyr det samme... Betyr det ikke det, så finner jeg det ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest singeljenta Skrevet 25. november 2008 #76 Del Skrevet 25. november 2008 Og til det med leken, så er jeg det selv. Liker å ha snøballkrig og klatre i trær. Så for meg er det positivt, selv om det ikke alltid betyr det samme... Betyr det ikke det, så finner jeg det ut... For meg så betyr leken i nettsammenheng det samme som kåt/kun ute etter sex, så de styrer jeg langt unna... Har på følelsen at flere tenker sånn, så det kan jo være greit å ha i bakhodet her. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 25. november 2008 Forfatter #77 Del Skrevet 25. november 2008 Leken har jeg aldri brukt da man kan legge mye idet. Får nok noe flere svar, men det er så lukkete på en måte de fleste innbyr ikke til videre konversasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #78 Del Skrevet 25. november 2008 Siste daten fikk jeg avslag på videre treff, manglet vist noe der,selv om jeg var både koselig og grei, men fikk ikke vite hva det var. Tja, det kan jo være at daten ikke likte utseendet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 26. november 2008 Forfatter #79 Del Skrevet 26. november 2008 Eller kanskje det er masse bilder i profilen for å vurdere det på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til... Skrevet 26. november 2008 #80 Del Skrevet 26. november 2008 Nei, jeg ville nok ikke skrevet leken hvis jeg var deg. Og jeg har truffet folk som omtalte seg som lekne, og som var lekende mennesker og ikek bare frigjorte seksuelt. Men det er nå ikke så viktig i denne sammenheng. Når det gjelder bilder Glamann, så kan man ha så mange bilder man vil, det er hvordan du ser ut live som teller. Og man kan være superpen på bilder, og helt tom og glatt live, eller vanlig på bilder, og ha noe spennende som gjør en attraktiv. For meg er bildene kun der for så jeg vet at jeg ikke blir skremt av utseendet, om det er potensielt. For meg er det møtet med et annet menneske som teller. Utseendet er ikke viktig i annen forstand enn at det må appellere til meg som kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå