Gå til innhold

Det hjelper :)

Glamann

Anbefalte innlegg

Har skrevet med ei litt over ei uke :) har bedt henne ut og fått ja, men på hva og hvilke komplimenter bør jeg bruke? eventuelt sende i mailen?

Når jeg treffen henne, forslag til komplimenter som er passende? Hvordan flørte litt med henne?

Jeg spør pga. at jeg er helt grønn. Ref. tidligere tråder.

Åpna en ny da den forrige ble så jæla lang. :)

Har skrevet med noen til, men av en eller annen grunn slutter de å skrive når jeg spør om de vil treffes. Er der kun for å skrive virker det som.

Virker som det er mange sære folk på datingsiden jeg er på. Skal ikke fornye abonnementet mitt, prøve en annen plass.

Endret av Glamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du burde spørre oss om hvilke komplimenter du skal gi henne. Når du ser henne, se om det er noe ved henne du legger merke til eller liker spesielt godt, og kommenter det!

Sånn for å stille nysgjerrigheten, hvilken datingside er det du har vært på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Du trenger ikke å gi så mye komplimenter. Responder heller positivt på det hun forteller deg. "Oi, du er flink!", "Det hørtes spennende ut" osv.. Husk at et møte bare er et møte, og at du ikke skal legge så mye i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Komplimenter det ved henne du mener fortjener og komplimenteres! Eller finner du ikke noe positivt ved henne, siden du trenger hjelp til å finne på noe pent å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplimentene kommer av seg selv. Du kan ikke på forhånd vite hvor, når og hvorfor du vil gi noen komplimenter. Når du ser personen, så vet du om du har lyst til å gi et kompliment eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for rådene. :) Har ikke møtt henne enda, men er litt redd for å komme med klisjeer og platte setninger. eller enda verre ikke finne på noen ting å si.

Finner sikkert noe pent å si når jeg ser henne, virker som en oppegående dame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cluet er å stille spørsmål og virke interessert i å bli kjent med henne, på et vennskapelig plan. Komplimenter er det bedre å holde seg unna til dere er litt bedre kjent. I utlandet slenger de om seg med sånt, men norske menn har vanskeligere for å komme med komplimenter uten at det virker påtatt og teit. Flørt trenger heller ikke handle om ting du sier, men måten du er på. Smil og le og tør å være litt uhøytidelig, så blir stemningen straks mer flørtete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke til

Prøv å ikke planlegg for mye... Hvis du klarer.

Jeg har truffet folk på date som tydeligvis har vært så nervøse at de har omtrent et manus i hodet. Både når det gjelder det de forteller og det de spør om. Og hvis man da svarer litt annerledes enn det de har tenkt, så mister de helt tråden.

Det hyggeligste komplimentet jeg har fått var en som så på meg og sa; du er jo MYE penere enn på bildet, og jeg syns du var utrolig fin der også.

Det kom helt naturlig, og da er det ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle forslag :)

Den forrige daten jeg skrev om så sa jeg det, at hun var mye penere enn på bildet, kommentaren jeg fikk da var "så du synes bildene av meg var stygge?" Ehh, nei, men du ser bedre ut i virkeligheten sa jeg da :sukk: Mulig jeg som sa det på feil måte.

Har ikke planlagt noe mer enn å spise middag, burde jeg ha gått for litt mer?

Spørre om hva da? ta det også litt som det faller seg?

Glemte å svare den nysgjerrige damen ty_pennington ;)

Er på møteplassen.

Takk for det Pokahonta er som med alt annet jeg driver med til daglig og har problemer med øvelse, øvelse og deretter enda litt mer trening :jepp:

Håper jeg blir flinkere etterhvert, har gått litt for lenge nå. Tenkte å prøve meg litt ute til helgen å bare å si hei og komme med et kompliment til flest mulig. :)

Var litt oppmuntrende å få smil og takk tilbake når jeg ga komplimenter til jenter i andre settinger som jobb og trening og ikke bitchy kommentarer som jeg fikk i tidligere tider uansett hva jeg sa. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke til

Vet du, kanskje det var hun som var dårlig på å ta komplimenter. Eller jeg som er naiv? Da han sa det tolket jeg det som han ble positivt overrasket, og at han ikke ville ha truffet meg i utgangspunktet hvis han ikke syn jeg var fin.

Så jeg hadde satt pris på det komplimentet.

Men, vi er forskjellige. Tror det går veien for deg dette, Gladis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må trene opp å gi komplimenter også. Kan være det som også var grunnen at de hørtes kunstig ut fordi jeg ble " avlært" fra å gi de i yngre alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke til

Også må du slutte og fokusere på det som skjedde før...

Men kanskje du kan øve deg på å være positiv, drive litt på privaten med positive assossiasjoner, som kanskje igjen vil gjøre det lettere for deg å gi komplimenter.

Du ser en strøken bil, si det første du tenker når du ser den...

Du spiser en utrolig god sandwich, si det første du tenker når smaker på den...

Du ser ei søt jente, si det første du tenker når du ser henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Merker jeg får de samme sperrene i hodet som sist gang, men får tenke på noe annet for å få løst det opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var den daten over :) Gikk greit det tror jeg, dama var hyggelig ho, men er litt usikker på om ho vil treffe meg, fikk aldri øyenkontakt under middagen, men føler samtalen gikk greit om alt og ingenting. Da vi gikk hinta jeg på en ny date, men da sa ho at det var noe som gjorde ho usikker og ho måtte tenke på det? Jeg uerfaren kanskje?

Tror kanskje hun følte seg noe utilpass der, mulig det var settingen og støyen som gjorde mye. Et kompliment da hu kom, at hun så nydelig ut og et da vi gikk, at hun var interessant å prate med. Praten gikk forsåvidt lett.

Jeg syns det var hyggelig bortsett fra litt mye støy fra andre folk, vet hvor jeg IKKE drar neste gang

likte ikke helt at da jeg var innom der i går å sjekket så fikk jeg beskjed om: joda etter klokka 1700 er det stille der, rushet kommer ved 1900 det :nei: kom og satte oss og like etter på så velta de inn masse folk så støynivået var litt høyt der iforhold til hva jeg hadde regnet med etter å ha sjekket igår. Måtte prate litt for høyt for å høre hverandre etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den daten over :) Gikk greit det tror jeg, dama var hyggelig ho, men er litt usikker på om ho vil treffe meg, fikk aldri øyenkontakt under middagen, men føler samtalen gikk greit om alt og ingenting. Da vi gikk hinta jeg på en ny date, men da sa ho at det var noe som gjorde ho usikker og ho måtte tenke på det? Jeg uerfaren kanskje?

Tror kanskje hun følte seg noe utilpass der, mulig det var settingen og støyen som gjorde mye. Et kompliment da hu kom, at hun så nydelig ut og et da vi gikk, at hun var interessant å prate med. Praten gikk forsåvidt lett.

Jeg syns det var hyggelig bortsett fra litt mye støy fra andre folk, vet hvor jeg IKKE drar neste gang

likte ikke helt at da jeg var innom der i går å sjekket så fikk jeg beskjed om: joda etter klokka 1700 er det stille der, rushet kommer ved 1900 det :nei: kom og satte oss og like etter på så velta de inn masse folk så støynivået var litt høyt der iforhold til hva jeg hadde regnet med etter å ha sjekket igår. Måtte prate litt for høyt for å høre hverandre etter min smak.

Du tør, og du gjør og du gir deg ikke. Bra jobbet Glamann!! Om du må knekke noen egg før det blir omelett, så får du ta tiden med hjelp!

La henne komme til deg nå, vil hun ha en ny date så sier hun ifra. Ikke mas, men send gjerne en tekst der du skriver "hyggelig å treffe deg, synd det var så mye bråk, men jeg likte å prate med deg"

Ingen overdrevne komplementer og du spiller ballen over til henne!!

GOOOOOOOOOD LUCK!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...