Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Får jo håpe at det er en eller annen kvinne der ute som liker en akademiker med moderate handyman-evner også (og skulle jeg finne en, så forstår jeg jo at jeg må være litt obs når jeg hyrer inn en av disse sexy snekkerne til jobb i heimen).

Haha. :ler:

Alle ønsker vel å beundre kjæresten sin (eller for å snu det på hodet: man blir mer forelsket i noen man beundrer litt). Og i denne sammenhengen er det mange ferdigheter som duger. Det varierer dessuten litt fra person til person hva man beundrer: Det kan dreie seg om handyman-evner, omsorgsevner, intellektuelle evner, sportsferdigheter, musikalske evner, uvanlig gode sosiale ferdigheter, skriveferdigheter og alle mulige andre ting. Handyman-ting er altså ikke det eneste saliggjørende! :)

Skrevet
Jeg er sammen med en akademiker som er ekstremt handy. Han bygger vegger, snekrer, maler, osv. Jeg kjenner dessuten en professor som er utrolig flink til møbelsnekring og andre typer "finsnekring". Det er ikke nødvendigvis slik at det er noe motsetningsforhold her! :)

Ikke nødvendigvis, det vil alltid finnes unntak. Men min erfaring er at det finnes flere handymenn som også er intelligente, enn det finnes praktiske akademikere. Så jeg har hatt en tendens til å finne meg menn med praktiske jobber, siden det er så få akademikere som er flinke med hendene.

Og å like handymenn har ingenting med dårlig smak å gjøre. For meg handler det om at det er ekstremt frustrerende å leve sammen med en upraktisk mann, siden jeg er ganske praktisk selv, og liker at vi bærer lik del av arbeidsbyrdene hjemme. Erfaringsmessig ender jeg opp med å gjøre "alt", dersom partneren er en upraktisk kløne.

Hva med å finne seg en mann med karriere slik at dere ikke trenger å bo i en kondemnerbar bolig der det trengs fagfolk 24/7 for å hindre at taket faller i hodet på dere?

Hvis man er redd for å bo i ett forfallent hus må da en snekker være ett godt kort? De kan ihvertfall pusse opp og vedlikeholde på en profesjonell måte, i tilegg til at det også er en yrkesgruppe som tjener svært godt, i tillegg til at de bare har ett par år med studielån å nedbetale, dersom de har noe i det hele tatt.

Skrevet

Jeg føler jeg har fått i både pose og sekk, jeg :ler:

Min mann er utdannet både snekker, ingeniør og agronom.

Er jo akkurat som et kinderegg :)

Skrevet
Jeg vil ikke ha en snekker til mann, men det betyr ikke at kvinner som vil det har dårlig smak.

Nei, kan tenke meg at du ønsker en mann som tjener veldig godt.

Skrevet
Jeg er sammen med en akademiker som er ekstremt handy. Han bygger vegger, snekrer, maler, osv. Jeg kjenner dessuten en professor som er utrolig flink til møbelsnekring og andre typer "finsnekring". Det er ikke nødvendigvis slik at det er noe motsetningsforhold her! :)

:Nikke: Mannen her er akademiker og absolutt handy, og jeg kjenner haugevis med andre akademikere som er handymenn.

Skrevet

Men det er interessant at så mange tror det (at det er et motsetningsforhold). For meg blir det litt som at mange som sannsynligvis er gjennomsnittlig intelligente syns det er fint å kunne snakke om hvor lav EQ de med høy IQ har. Det er jo veldig tilfredsstillende, men ikke nødvendigvis sannheten.

Jeg har også en handy akademiker, som elsker å lage møbler. Veldig fint å kunne ha føtter i flere leirer. Jeg kjenner så klart akademiske kløner også, men syns ikke det har vært noe påfallende. Om man jobber som snekker, er det klart at man er flinkere til å snekre enn en som sitter foran en pc hele dagen. Men det betyr ikke dermed at kontorrottene er kløner.

Skrevet
Hva mener du med dårlig smak? Ja jeg vil ha (har!) en handymann. Han kan snekre, men han er ikke snekker! ;0)

Han kan skru, male, mure, reparere tørketrommelen, takrenner, trappa, bilen, legge fliser, ordne med vann, strøm, kabler. Faktisk har jeg ikke sett ham gi tapt for en eneste liten ting enda! Men han jobber ikke som håndtverker.

Jeg er heldig jeg! :0D

Min mann er også en handyman. Han fikser alt fra pc, biler, lyd (bygger høyttalere), TV, stereo, hvitevarer, snekrer, murer, flislegger, maler, bygger hus, restaurerer hus, hagearbeid (selvom jeg er bedre enn han på det)

Det eneste han ikke er god på er matlaging. Så den biten tar jeg meg av.

....men hvis en mann sier han vil ha en nymfoman kokk som kone, da blir det ramaskrik. Damer kan fritt si at de vil ha en mann som skjemmer dem bort økonomisk og tar seg av alt det praktiske i huset, men hvis vi vil ha en dame av "den gamle skolen" som tar seg av husarbeidet og matlaging, ja da blir det ramaskrik!

Næsj. Vi har fordelt rollene sånn, her hos oss. Det er det mest praktiske.

Sannelig rart at kvinner foretrekker middelmådigheter fremfor akademikere. Hva yrker angår hersker det tross alt et hierarki med ufaglærte på bunn, håndverkere som middelmådigheter og akademikere på toppen. Å foretrekke en håndverker fremfor noe som objektivt sett er kvalitativt BEDRE (dvs. en akademiker) er underlig.

Hva med å finne seg en mann med karriere slik at dere ikke trenger å bo i en kondemnerbar bolig der det trengs fagfolk 24/7 for å hindre at taket faller i hodet på dere?

TULLING!! :klaske:

Skrevet (endret)
Selvfølgelig vil vi ha en handyman. En AKADEMISK handyman. En som går på jobben i dress, og kommer hjem og fikser bilen. Gutter som er flinke med hendene sine er sexy

Så enig,så enig :enig:

Endret av Nr 2
Skrevet

Nei, vil ikke ha handyman. Hadde en før, og da følte jeg meg som en tullebukk som ikke kunne noenting. Tok fra meg all selvtillit. Nå har jeg en som til og med *jeg* er mer handy enn, og det skal godt gjøres! Skal jeg ha noe gjort, må jeg enten

*ringe ex

*gjøre selv (lykke til!)

*betale proffe

*unnlate å gjøre, og heller innrette livet slik at jeg ikke trenger så mye handyarbeid

Skrevet

Finnes den feminine "handykvinnen" fortsatt? Den som ordner og fikser i hjemmet, lager god mat og passer barn, og vet hva 7 slag til jul er?

Skrevet
Selvfølgelig vil vi ha en handyman. En AKADEMISK handyman. En som går på jobben i dress, og kommer hjem og fikser bilen. Gutter som er flinke med hendene sine er sexy ;)

Så sant så sant :rødme: Det er veldig sexy!

Jeg er heldig som får både i pose og sekk hjemme, han går i dress på jobb og når han er hjemme så kan han faktisk alt, mure, snekre, legge flis, lage mat.. hihi..

:fnise: kunne ikke ha tenkt meg noe annet og bare tanken på å være sammen med en mann som ikke kan noe handy er helt uvirkelig for meg.

Gjest Konservativ Mann
Skrevet
Finnes den feminine "handykvinnen" fortsatt? Den som ordner og fikser i hjemmet, lager god mat og passer barn, og vet hva 7 slag til jul er?

Det interessante er at så fort vi menn ønsker en dame som står på i hjemmet så er vi mannssjåvinister, men selv forbeholder en stor andel norske kvinner seg retten til selv å kreve det samme av en såkalt "handymann". Samme prinsipp slår inn når kvinner sier de synes det er "sexy" med en mann som vasker og lager mat. Lurer på hvilken reaksjon det blir hvis vi menn sier vi synes det er "sexy" med kvinner som varter oss opp i hue og ræva :)

Lenge leve dobbeltmoralen!

Lurer på om det kvinnelige motstykket til begrepet "mannssjåvinist" (kvinnesjåvinist?) noen gang får sin rettmessige plass i ordlisten.

Skrevet
Sannelig rart at kvinner foretrekker middelmådigheter fremfor akademikere. Hva yrker angår hersker det tross alt et hierarki med ufaglærte på bunn, håndverkere som middelmådigheter og akademikere på toppen. Å foretrekke en håndverker fremfor noe som objektivt sett er kvalitativt BEDRE (dvs. en akademiker) er underlig.

Du kan umulig være akademiker med disse holdningene. I såfall skjønner jeg nå hvorfor akademiske menn er det vi visstnok ikke foretrekker. :)

Skrevet

Bra! Jeg er ikke handyman av yrke, men er ganske handy likevel. Håper det teller for noe ;)

Gjest Gjest_eva_*
Skrevet

Om man skal komme med ønsker her, så ønsker jeg meg en handymann som jeg kan sitte sammen med om kveldene, ta et glass vin med og diskutere "livet, havet og kjærleiken" med. Altså hvis jeg får de gode samtalene med i pakken, så må det være ideelt.

En akademisk handymann må jo være toppen av lykke, slik som "nymfoman kokk og sykepleierske" er det for menn. Syns vi damer er litt mindre kravstore,da. :ler:

Gjest Elastica
Skrevet

Mannen min er også akademiker som er akkurat passe handy. Han kan mekke på biler og motorsykler, men er også typen som på enkelte områder innser sin begrensning og dermed får arbeidet gjort av andre.

Imidlertid er han flink til å lage mat, gjerne etter å ha skutt den selv. Og det digger jeg. :wow:

Skrevet

Utrolig merkelig at folk velger partnere etter hva slags yrke de har..

Skrevet
Utrolig merkelig at folk velger partnere etter hva slags yrke de har..

I den grad folk gjør det, tror jeg ikke de gjør det bevisst, men at de på et eller annet plan tiltrekkes av visse egenskaper. For min egen del, vet jeg omtrent ikke hvordan jeg skulle ha huket tak i en snekker, om jeg var singel. Hvem man treffer på, har jo ofte sammenheng med hva slags folk/yrkesgrupper man omgås.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...