Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 http://www.dagbladet.no/2008/11/16/nyheter...ments_container Er dette virkerlig sant? Har damer virkerlig så dårlig smak?
Gjest farge Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Hva mener du med dårlig smak? Ja jeg vil ha (har!) en handymann. Han kan snekre, men han er ikke snekker! ;0) Han kan skru, male, mure, reparere tørketrommelen, takrenner, trappa, bilen, legge fliser, ordne med vann, strøm, kabler. Faktisk har jeg ikke sett ham gi tapt for en eneste liten ting enda! Men han jobber ikke som håndtverker. Jeg er heldig jeg! :0D
Gjest imli Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Hva er galt med håndverkere da? Jeg er gift med en håndverker og handyman, fornøyd med ham
Gjest *Mim* Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Jeg har handymannen jeg ønsker meg. Selv har jeg høyskole- og universitetsutdannelse, så vi er vel ment for hverandre.
mbi002 Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Min var lærer, men er nå snekker, og jeg kunne aldri tenkt meg noe annet nå. Men yrket hadde vel egentlig lite med valget av mann å gjøre..
Gjest StockDama Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Og hva er galt med snekkere? =p
Strix Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Dårlig smak?? Jeg har alltid vært svak for handymen. Akademikere har aldri imponert meg på samme måte Er gift med en også, men yrket hadde lite med valg av mann å gjøre. Det var ikke bevisst i alle fall
Gjest Ludovie Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Dårlig smak?? Jeg har alltid vært svak for handymen. Akademikere har aldri imponert meg på samme måte Jeg er sammen med en akademiker som er ekstremt handy. Han bygger vegger, snekrer, maler, osv. Jeg kjenner dessuten en professor som er utrolig flink til møbelsnekring og andre typer "finsnekring". Det er ikke nødvendigvis slik at det er noe motsetningsforhold her!
Strix Skrevet 16. november 2008 #9 Skrevet 16. november 2008 Jeg er sammen med en akademiker som er ekstremt handy. Han bygger vegger, snekrer, maler, osv. Jeg kjenner dessuten en professor som er utrolig flink til møbelsnekring og andre typer "finsnekring". Det er ikke nødvendigvis slik at det er noe motsetningsforhold her! Det er jeg klar over. Det er ikke alle handymenn som er kjekke heller. Men de fleste akademikere jeg kjenner er ikke så veldig handy. Har nok en del med mine egne interesser å gjøre også det at jeg liker handymenn.
Filur Skrevet 16. november 2008 #10 Skrevet 16. november 2008 Jeg vil ha en rik handyman jeg. Hvis jeg måtte velge bare en av delene tror jeg faktisk jeg hadde valgt en handyman. Det er mer sexy enn penger. ..kanskje.. spørs hvor rik han andre var..
Gjest Konservativ Mann Skrevet 16. november 2008 #11 Skrevet 16. november 2008 Jeg vil ha en rik handyman jeg. Hvis jeg måtte velge bare en av delene tror jeg faktisk jeg hadde valgt en handyman. Det er mer sexy enn penger. ..kanskje.. spørs hvor rik han andre var.. ....men hvis en mann sier han vil ha en nymfoman kokk som kone, da blir det ramaskrik. Damer kan fritt si at de vil ha en mann som skjemmer dem bort økonomisk og tar seg av alt det praktiske i huset, men hvis vi vil ha en dame av "den gamle skolen" som tar seg av husarbeidet og matlaging, ja da blir det ramaskrik!
Wildy Skrevet 16. november 2008 #12 Skrevet 16. november 2008 Jeg er ganske så hendt selv, og både snekrer, maler, legger flis og fikser diverse småjobber i huset. Og jeg kan ikke i villeste fantasi se for meg å bo sammen noen som ikke er i allefall en smule hendt. Det å være hjelpesløs når det kommer til praktiske ting er for meg ekstremt lite tiltrekkende, både for menn og kvinner. Jeg får frysninger på ryggen av kvinner som gnåler " gid, jeg brakk en negl" eller som ikke klarer å skifte en sikring selv.Det er ikke venninnemateriale, for å si det slik. Og jeg vil ha en partner som jeg kan jobbe sammen med. Med stort hus, hage og hytte er det mye praktisk arbeid som skal gjøres,og det er mye artigere å holde på når man er to. Så for min del; hva han jobber med er ikke så viktig, men rimelig hendt i huset må han være.Om han blir skrekkslagen ved synet av en stikksag er han ikke en mann for meg.....
Gjest Akademikeren Skrevet 16. november 2008 #13 Skrevet 16. november 2008 Sannelig rart at kvinner foretrekker middelmådigheter fremfor akademikere. Hva yrker angår hersker det tross alt et hierarki med ufaglærte på bunn, håndverkere som middelmådigheter og akademikere på toppen. Å foretrekke en håndverker fremfor noe som objektivt sett er kvalitativt BEDRE (dvs. en akademiker) er underlig. Hva med å finne seg en mann med karriere slik at dere ikke trenger å bo i en kondemnerbar bolig der det trengs fagfolk 24/7 for å hindre at taket faller i hodet på dere?
Gjest Gjest_Moi_* Skrevet 16. november 2008 #14 Skrevet 16. november 2008 http://www.dagbladet.no/2008/11/16/nyheter...ments_container Er dette virkerlig sant? Har damer virkerlig så dårlig smak? Selvfølgelig vil vi ha en handyman. En AKADEMISK handyman. En som går på jobben i dress, og kommer hjem og fikser bilen. Gutter som er flinke med hendene sine er sexy
Sekretæren Skrevet 16. november 2008 #15 Skrevet 16. november 2008 Hva med å finne seg en mann med karriere slik at dere ikke trenger å bo i en kondemnerbar bolig der det trengs fagfolk 24/7 for å hindre at taket faller i hodet på dere? Du har visst ikke fått med deg at snekkere tjener jævla bra du eller? Min bror fikk utbetalt 41 000 denne måneden... Du da?
Wildy Skrevet 16. november 2008 #17 Skrevet 16. november 2008 Sannelig rart at kvinner foretrekker middelmådigheter fremfor akademikere. Hva yrker angår hersker det tross alt et hierarki med ufaglærte på bunn, håndverkere som middelmådigheter og akademikere på toppen. Å foretrekke en håndverker fremfor noe som objektivt sett er kvalitativt BEDRE (dvs. en akademiker) er underlig. Hva med å finne seg en mann med karriere slik at dere ikke trenger å bo i en kondemnerbar bolig der det trengs fagfolk 24/7 for å hindre at taket faller i hodet på dere? Om man vil ha en mann med penger er vel absolutt håndtverkere å foretrekke! Ikke sitter de med studielån yil langt over ørene etter ørten år med studier og de tjener penger som gress!
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. november 2008 #18 Skrevet 16. november 2008 Det er nok mange håndverkere som tjener like mye som akademikere ja. Jeg vil vel som de fleste andre ha en mann med go lønn, og som i tillegg er flink til å fikse på ting hjemme.
Strix Skrevet 16. november 2008 #19 Skrevet 16. november 2008 Jeg er ganske så hendt selv, og både snekrer, maler, legger flis og fikser diverse småjobber i huset. Og jeg kan ikke i villeste fantasi se for meg å bo sammen noen som ikke er i allefall en smule hendt. Det å være hjelpesløs når det kommer til praktiske ting er for meg ekstremt lite tiltrekkende, både for menn og kvinner. Jeg får frysninger på ryggen av kvinner som gnåler " gid, jeg brakk en negl" eller som ikke klarer å skifte en sikring selv.Det er ikke venninnemateriale, for å si det slik. Og jeg vil ha en partner som jeg kan jobbe sammen med. Med stort hus, hage og hytte er det mye praktisk arbeid som skal gjøres,og det er mye artigere å holde på når man er to. Så for min del; hva han jobber med er ikke så viktig, men rimelig hendt i huset må han være.Om han blir skrekkslagen ved synet av en stikksag er han ikke en mann for meg..... Jeg er så utrolig enig med Wildy i det hun skriver her. Jeg er også ganske handy av meg og er glad for at min mann er enda litt mer handy.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #20 Skrevet 16. november 2008 Samboeren min er ikke spesielt handy. Ikke er han akademiker heller. Og gjett hva? Jeg forguder den mannen likevel! :rødme: Jeg har høyere utdannelse enn han, og jeg er vel hakket mer handy enn han. Men han er "handy" med datamaskiner og sånne tekniske ting da. Der melder jeg pass. Og han er fantastisk på kjøkkenet. Så vi utfyller hverandre godt, og det er vel der poenget ligger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå