Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Hvordan tolker dere dette bildet. Av en bror og søster http://farm1.static.flickr.com/42/80957770_9399c19df9.jpg
amyrlinn Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 fikk en følelse av at han var nedfor, og at hun prøver å muntre han opp.. litt ekkelt bilde synes jeg da de sitter på togskinnene.. tenker med en gang at toget skal komme
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Han ser ikke helt ut som han har det bra, hun muntrer ham opp. Likte det
Beibi Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Jeg tenker mest på togskinnene som et bilde på at de har mye foran seg de skal oppleve. De skal gå igjennom livet sammen men på hver sin "skinne". For meg er det et positivt bilde.
Marikke Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Jeg synes det er et fint bilde. De to er på vei gjennom livet, men tar seg tid til en pause og stresser ikke med å komme seg videre. Bildet forteller meg noe om å leve i nuet og ta vare på øyeblikkene.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #6 Skrevet 15. november 2008 Livet går ikke alltid på skinner. Her har de satt seg ned, altså går ikke ting helt på skinner akkurat nå. Søsteren prøver å veilede/oppmuntre broren sin. De har en lysende framtid foran seg (togskinnene går mot et lys), men iblant må man sette seg ned og tenke over ting. Broren klarer kanskje ikke helt å tro på den lysende framtiden, men han får hjelp av søsteren sin. Alt han trenger å gjøre er å få tilbake tilliten til livet og seg selv, reise seg opp, børste støvet av buksa og fortsette videre på veien mot en uviss men lys framtid.
Kitsune Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Han har tatt luen av seg, noe jeg finner positivt. De sitter rett foran hverandre, mens hadde det vært trøst inni bildet tror jeg de ville sittet ved siden av hverandre. Hun klør på leggen og forteller noe morsomt, mens han er en dårlig modell som ikke klarer å formidle med ansiktet at han lytter. Synes egentlig ikke disse to hører sammen. Prøv å tenke henne ut av bildet. Eller han ut av bildet. Da kommuiserer bildet noe helt annet.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 15. november 2008 #8 Skrevet 15. november 2008 Han er sint/lei seg. Hun lener seg mot ham, er glad. Hun ser kanskje på ham som sur, og synes ikke han har grunn til det. (Fantastisk bilde. Flott komposisjon. Togskinnene gjorde veldig mye for bildet).
Silmarill Skrevet 15. november 2008 #9 Skrevet 15. november 2008 Han er jo tydeligvis trist og hun vil muntre han opp Livet går ikke alltid på skinner, men at det finns et lys i enden om man velger å "skli" videre på skinnene mot lyset når du møter motgang eller det kan også tolkes slik: ...at selv en juvel må ut i lyset for å skinne!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 15. november 2008 #10 Skrevet 15. november 2008 Jeg tenker mest på togskinnene som et bilde på at de har mye foran seg de skal oppleve. De skal gå igjennom livet sammen men på hver sin "skinne". For meg er det et positivt bilde. Samme her... Ser faktisk ikke i det hele tatt at gutten ser trist eller lei seg ut jeg. Det jeg finner underlig er at så mange går ut i fra at gutten er lei seg fordi han ikke smiler. Må man alltid smile for å være glad?
Teriyaki Skrevet 15. november 2008 #11 Skrevet 15. november 2008 Livet går ikke alltid på skinner. Her har de satt seg ned, altså går ikke ting helt på skinner akkurat nå. Søsteren prøver å veilede/oppmuntre broren sin. De har en lysende framtid foran seg (togskinnene går mot et lys), men iblant må man sette seg ned og tenke over ting. Broren klarer kanskje ikke helt å tro på den lysende framtiden, men han får hjelp av søsteren sin. Alt han trenger å gjøre er å få tilbake tilliten til livet og seg selv, reise seg opp, børste støvet av buksa og fortsette videre på veien mot en uviss men lys framtid. Veldig flott tolkning. Er ikke så flink til å tolke selv, men sier meg lett enig i dette her når det først er tolket.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #12 Skrevet 15. november 2008 Hvordan tolker dere dette bildet. Av en bror og søster http://farm1.static.flickr.com/42/80957770_9399c19df9.jpg Det ser incestiøst ut...at de er litt kjørester selv om de er søsken. Begge er tenåringer. Begge vil ta seg godt ut, hun har jo perlekjede. De sitter sikkert bare på togskinnen fordi de tilfeldigvis var der. Tror absolutt ikke det er selvmordstanker her. Tror de bare prater.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #13 Skrevet 15. november 2008 Jeezz, han er jo ikke trist, de bare prater. Må være lov det. Alle kan ikke se ut som Kari Svendsen eller Eli i Portveien 2.
Knøttet Skrevet 15. november 2008 #14 Skrevet 15. november 2008 Så rart at alle har så forskjellige tolkninger For meg ser det ut som to venner som sitter og snakker på et tilfeldig sted, eventuelt et sted som er "deres". Rett og slett. Og jeg synes ikke gutten ser trist ut Men jeg synes at lysningen ser litt rar ut da, ser nesten ut som trærne- eller mangelen på, danner en sirkel i enden av togsporet ... :klø:
Kamikatze Skrevet 15. november 2008 #15 Skrevet 15. november 2008 Han ser betenkt ut, mens hun smiler og utfordrer ham på hvem som tør sitte lengst når toget kommer. Og vi ser jo dampen fra lokomotivet på sporet, men på grunn av at de blir blendet av motlyset, ser de det som diffust og tåkete. Jeg tror hun kommer til å feige ut, mens han blir sittende til etter at toget har passert, for å være sikker på å vinne. Og hun får massive sympatierklæringer på KG fordi dette onde hankjønnet var skyld i at hun nå har fått rustfarget rævskjegg.
Lise_ Skrevet 16. november 2008 #16 Skrevet 16. november 2008 Livet går ikke alltid på skinner. det passet veldig bra
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #17 Skrevet 16. november 2008 Hvordan tolker dere dette bildet. Av en bror og søster http://farm1.static.flickr.com/42/80957770_9399c19df9.jpg Skriv skolestilen din sjøl.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #18 Skrevet 16. november 2008 Skriv skolestilen din sjøl. Litt for sent med tanke på at jeg gjorde ferdig min tid på skolen for nesten 10 år siden.
Silmarill Skrevet 16. november 2008 #19 Skrevet 16. november 2008 (endret) (..........) Det jeg finner underlig er at så mange går ut i fra at gutten er lei seg fordi han ikke smiler. Må man alltid smile for å være glad? Det er derfor det heter tolkning! Folk tolker sinninntrykk forskjellig, og en tolkning av et bilde er ikke nødvendigvis riktig! En tolkning av bla. et bilde har vel egentlig ingen fasit! (dersom ikke skaperen av bildet/teksten har tenkt på noe konkret) Så at noen tolker han som trist, er det andre som ikke tolker han som trist! Nei,man må IKKE smile for å vise at man er glad (det finns det forøvrig en egen tråd om http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...p;#entry6233477 ) You see? Endret 16. november 2008 av Silmarill
Eplekake Skrevet 16. november 2008 #20 Skrevet 16. november 2008 Jeg synes ikke det ga meg noen god følelse siden de satt på togskinner. Hadde likt det bedre om det var noen trær eller buskas rundt skinnene slik at det vises at skinnene ikke er i bruk. Fine farger da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå