Kitsune Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Sitter å vurderer en sånn Nespresso le cube eller hva det nå heter. I allefall en sånn kaffemaskin med kapsler med kaffe. Har du en sånn eller kjenner du til den? Eller liknende modeller. Kanskje er det en spesiell grunn til at du ønsker deg en sånn? Er du fornøyd? Hva er bra, hva er ikke? Anbefales?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Jeg har vurdert en, ettersom det er mange som sier de gir god kaffe, og de koster jo mindre enn "skikkelige" kaffemaskiner. Foreløpig har jeg latt være å kjøpe ettersom kapslene vel er nokså dyre, jeg ikke vet hvor på kjøkkenet jeg skal ha den eller om jeg skal vente til jeg får råd og plass til en ordentlig maskin. Men følger med på tråden
Kitsune Skrevet 14. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2008 Jeg tenker at den kan være god som en gjensidig julegave oss. Jeg er glad i god kaffe og alltid på leiting etter god kaffe. Det blir vel mest til at det blir en sånn "helgekos"-maskin. Kaffen er jo litt dyr.. Men den jeg har sett på kan varme vann også, sånn at når jeg skal ha te, så kan jeg bare trykke på knappen. Vannkokeren står jo fremme hele tiden likevel. Så da kan denne ta plassen til vannkokeren.. Dessuten starter Nespresso en kampanje i morra der de har 400 kr i avslag på alle sine maskiner (hos Christiania Glassmagasin). I tillegg har vi et gavekort på 1000 kr.
Gjest Ms.GuineaPig Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Jeg har en nespresso-maskin. Liker ikke svart kaffe/espresso, så jeg lager latte tre ganger daglig. Synes ikke det er så dyrt. Bruker ca 900 kroner på 6 måneder .. Pluss melk, selvsagt. Jeg er veldig fornøyd! Skal snart oppgradere til Lattissima
Gjest Ms.GuineaPig Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Nå, for et par uker siden bestilte jeg 300 kapsler. Det ble 900 kroner (gratis frakt). 3 kroner for en kopp kaffe, dyrt? Nei. Vi betaler 25-35 på kafé. Per kopp. Det er ti kopper hjemme. Jeg tjente nok inn investeringen de tre første månedene :-)
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Dessuten starter Nespresso en kampanje i morra der de har 400 kr i avslag på alle sine maskiner (hos Christiania Glassmagasin). I tillegg har vi et gavekort på 1000 kr. Bare for å ha det klart for folk så gjelder kampanjen alle steder som selger Nespresso.
Gjest Asti Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 (endret) Endret 14. desember 2009 av Asti
Gjest Ms.GuineaPig Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Jeg må bare spørre: er de så dyre? Jeg har jo ikkenoe å sammenligne med, da jeg ikke har hatt andre maskiner enn Nespresso .. 3 kr. for en kopp synes jeg er overkommelig..
Gjest Asti Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 (endret) Endret 14. desember 2009 av Asti
Brunhilde Skrevet 14. november 2008 #10 Skrevet 14. november 2008 Jeg er veldig godt fornøyd med min nespressomaskin, og syns ikke det blir SÅ dyrt. Nå drikker jeg gjerne 1-2 kopper kaffe om dagen i uka, og i helgene koker jeg gjerne en presskanne så jeg har utover morgenen.
Kitsune Skrevet 14. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. november 2008 Dyrt og dyrt.. Altså skjønner at man betaler for kvalitet og god smak. Men en kopp traktekaffe koster ca 70 øre. Og en liter bensin koster 12,00 kr her jeg bor. 1 dl. kaffe koster 3 kr. Det kommer til å utgjøre rundt 400 kr i måneden med vårt kaffeforbruk. I forhold til traktekaffe som utgjør en utgift på ca 90 kr pr. måned. Sett på den måten er det dyrt. (Måtte bare regne litt for gøy skyld)
Gjest Elastica Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 Jeg er litt skeptisk til kaffemaskiner som baserer seg på kapsler. Er man sikker på at man får god kaffe da? Jeg tenker at dersom jeg virkelig skal kunne lage en god espresso hjemme, så må iallefall kaffen være perfekt. Nykvernet iallefall, siden kaffe er ferskvare. Dernest vil jeg at maskinen jeg skal kjøpe skal være av skikkelig kvalitet. Jeg har ikke testet ut Nespresso selv, men er likevel skeptisk på bakgrunn av de testene jeg har lest. Jeg husker dessverre ikke i farten hvor jeg har lest det. Jeg finner ikke tråden nå, men mener det er en tråd her inne hvor Nespressos maskin ble frarådet for den virkelige kaffeelsker. Men at det var et godt kjøp på grunn av pris og helt grei kvalitet, og sikkert bra for de aller fleste. Selv ville jeg nok hatt en maskin hvor jeg kunne velge kaffe selv.
Gjest Asti Skrevet 14. november 2008 #13 Skrevet 14. november 2008 (endret) Endret 14. desember 2009 av Asti
Brunhilde Skrevet 14. november 2008 #14 Skrevet 14. november 2008 Selv ville jeg nok hatt en maskin hvor jeg kunne velge kaffe selv. Jeg forstår at du ikke kjenner til Nespressosystmet, jeg kan velge kaffe selv, jeg kan velge mellom 15-20 forskjellige sorter, deriblant 4-5 koffeinfrie som smaker helt fortreffelig.
Gjest Ms.GuineaPig Skrevet 14. november 2008 #15 Skrevet 14. november 2008 (endret) Jeg er litt skeptisk til kaffemaskiner som baserer seg på kapsler. Er man sikker på at man får god kaffe da? Jeg tenker at dersom jeg virkelig skal kunne lage en god espresso hjemme, så må iallefall kaffen være perfekt. Nykvernet iallefall, siden kaffe er ferskvare. Kaffen er pakket inn i kapselen _fordi_ den skal holde seg fersk. Om man får ferskere av kvern, vet jeg ikke. Mamma har sånn kvern, og fy fader, som det bråker!!! Endret 14. november 2008 av Ms.GuineaPig
Gjest Elastica Skrevet 14. november 2008 #16 Skrevet 14. november 2008 Jeg forstår at du ikke kjenner til Nespressosystmet, jeg kan velge kaffe selv, jeg kan velge mellom 15-20 forskjellige sorter, deriblant 4-5 koffeinfrie som smaker helt fortreffelig. Nei, du har helt rett, jeg kjenner ikke til Nespresso, og er nok beæret med et par fordommer også. Jeg husker bare at jeg kunne velge kapsler til min maskin da jeg kjøpte den for mange år siden. Det er en Francis Francis og kapslene var ingen høydare, for å si det sånn. Vi gikk raskt over til "manuell" espresso, noe jeg synes var mye bedre, både fordi jeg kunne "presse" kaffen manuelt og fordi jeg kunne variere mer i smak. Men da forstår jeg at det med variasjon ikke er noe problem med Nespresso. Jeg anbefaler forresten heller ikke den maskinen jeg har, den er mer fin å se på enn den er kvalitetsmessig holdbar. Forresten en link til en artikkel hvor det fremkommer at Nespressomaskinen ikke får særlig godt resultat (i motsetning til en annen test det også henvises til.) http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/article993305.ece I bunn og grunn er altså mitt inntrykk at Nespressomaskinen er helt ok, og absulutt bra for de som ikke er så veldig kaffekresne. Dette har jeg også fått bekreftet av en jeg kjenner som kan masse om kaffe. Skikkelig bra kilde. Det viktigste er jo at dere som har den er fornøyd?
Gjest Asti Skrevet 14. november 2008 #17 Skrevet 14. november 2008 (endret) Endret 14. desember 2009 av Asti
Gjest Elastica Skrevet 14. november 2008 #18 Skrevet 14. november 2008 Nettopp, Vanedis. Og fra samme side er det sakset følgende: Hei! Har en Nespresso-maskin selv. Det billigste man får, men vi er helt frelst. Fersk og deilig kaffe - hver eneste gang. Hva er grunnen til at Forbrukerrådet for et år siden satte Nespresso som vinner av deres test, men på TV2 året etter får den jumboplass? Hei! Dessverre kan ikke jeg uttale meg om hvordan andre gjennomfører sine tester. Når vi gjennomfører våre tester ser vi på maskinens evne til å levere en så optimal espresso som mulig. Dessverre blir da tilberedningstiden/ekstraksjonstiden på den ene Nespresso-maskinen så kort at den vil gi en altfor lys crema. I tillegg ga ikke denne maskinen et spesielt bra melkeskum sammenlignet med de øvrige maskinene i testen. Det viktigste uansett er jo at du er fornøyd? Jeg har selv prøvd ut denne maskinen hjemme og enkelheten i systemet fasinerer mange, også muligheten til å la folk selv velge hvilken kaffe de vil ha. Så, som sagt, det viktigste er jo at de som bruker den er fornøyd.
Gjest Asti Skrevet 14. november 2008 #19 Skrevet 14. november 2008 (endret) Endret 14. desember 2009 av Asti
Umuriel Skrevet 14. november 2008 #20 Skrevet 14. november 2008 Vi har Nespresso og er veldig fornøyd med både maskinen og kaffen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå