Gjest Medlem - ikke innlogget Skrevet 16. juni 2003 #1 Del Skrevet 16. juni 2003 Det skrives stadig om "min stakkars manns sin skrekkelige eks." som gjør det så vanskelig i forhold til samvær osv... og det er oftest hun som er "bare dum" også videre - og den nye er jo bare snill og god... og vil alltid det beste for barna osv... Ting har ofte flere sider - og nå har jeg havnet på "den andre siden..:" - og er den "skrekkelige eksen".... Jeg er helt ferdig med min eks - og vi samarbeider meget godt om barna -så det er ingen problemer i så henseende. Men nå har han fått en ny venninne... og dette er er en person jeg på ingen måte ønsker som "omsorgsperson" for mine barn. Jeg vet at det kommer til å bli problemer - vet at hun kommer til å lage mye styr for å få ting som "hun vil"... Hun er ikke en "nær venninne", men jeg kjenner henne godt nok til å vite at hun er meget manipulerende og utrolig god til å vri alle situasjoner (gjerne med løgn) til sin fordel - og ikke minst - hun utnytter folk - her spesielt menn - som ikke skjønner det...(stakkars eks'en... men kjærlighet gjør blind). HVA KAN JEG GJØRE??? - eller kan jeg i det hele tatt gjøre noe?? Har ikke lyst til å si noe til barna - for jeg har alltid vært meget bevisst på at ungene ikke skal høre noe stygt om faren sin (og det er jo egentlig ikke han det gjelder heller) De skal ikke føle at de må ta "parti" i våre konflikter - for vi er jo begge like glad i våre felles barn - og ønsker alt det beste for dem. - selv om vi i denne saken sikkert ikke har helt samme syn på hva som er bra... Har noen vært i samme situasjon - eller har noen gode råd mottas disse med takk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 16. juni 2003 #2 Del Skrevet 16. juni 2003 Gjør minst mulig. Det er hans problem. Her må du handle fra sak til sak. Bra at du vet hun er manipulerende - da får du overse henne og late som ingenting. Så lenge det ikke går ut over barna - da får du forklare de så godt du kan - når /hvis det evt. oppstår problemer. Og husk at du ikke kan tvinge fram samvær - hvis situasjoner dukker opp der de skal reise vekk i helgen, dra til syden alene osv. Slik er det. Man må svelge mange kameler. Og unngå krangel. Siden du ikke kjenner henne så veldig godt, tror du kanskje dette om henne på grunnløse rykter... gi henne en sjanse i alle fall. Alle kan forandre seg... Uansett, det er din eks valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Medlem - ikke innlogget Skrevet 16. juni 2003 #3 Del Skrevet 16. juni 2003 -- Har ingen ønsker om å tvinge frem samvær -- tvert i mot. Ville bare være glad om de ikke hadde noe med henne å gjøre - og at barna mine bare hadde samvær med faren når hun ikke er der. Kjenner henne "godt nok" til at dette ikke er grunnløse rykter - har vært såpass nærme en stund - og sett hvordan hun utnytter folk- spesielt mannfolk..... .. og selv om det er "hans problem" - som du sier - ser han det jo ikke - han er bare forelsket - (synd det ikke er i en "kjekk jente"... for det hadde jo bare vært koselig)... - og det vil uvergelig bli mitt problem etterhvert - hvis dette blir noe varig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 16. juni 2003 #4 Del Skrevet 16. juni 2003 Dette er jo DINE barn. Hvorfor skal hun ha noen rett til å bestemme over de? Det hadde ikke jeg godtatt ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 16. juni 2003 #5 Del Skrevet 16. juni 2003 Det er vel eksen din sitt problem å takle evt. trøbbel med barn og samboer. I første omgang og så lenge det ikke går ut på mishandling. Kan hende er hun flink med barn, og snill. Det at hun manipulerer menn, trenger ikke si at hun er en heks i alle livets sammenhenger. Du kjenner henne litt. Blir det konfliker, får dere møte til megling, om dere ikke kan snakke om dette alle tre. Men aller først ville jeg henvendt meg til eksen. Men ikke før det evt. blir problemer... Dessuten synes jeg alle fortjener en sjanse. Hun har tydeligvis ikke gjort noe personlig mot deg. Kanskje hun ikke er interessert i det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 17. juni 2003 #6 Del Skrevet 17. juni 2003 Dette er jo DINE barn. Hvorfor skal hun ha noen rett til å bestemme over de? Det hadde ikke jeg godtatt ihvertfall. Ehh..!! Jeg er samboer med en som har 2 barn fra før. Dersom de ikke hadde oppført seg akseptabelt.Skulle ikkje jeg da,i mitt hjem, kunne bestemme da? Nå skjønner jo jeg av hovedinlegget at denne nye dama er ganske manipulerende og spesiell.Men det må jo være noe du tar opp med din x og hans nye dame. Dersom de ev. gifter seg, skulle da hans nye kone måtte flytte ut når barna skal møte sin far? Skjønner ikke helt tankegangen her,men,kanskje jeg tar den etterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musemor Skrevet 17. juni 2003 #7 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg synes du bør gi henne en sjanse før du dømmer henne som om hun ikke er i stand til å ta seg av dine barn! Mulig hun er manipulerende i forhold til menn, men det er ikke sikkert hun er slik i alle henseende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå