Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #1 Del Skrevet 14. november 2008 Så var det tid for H&M's designerkolleksjon igjen, og jeg synes årets er en av de beste av de fem som foreløpig har kommet. Jeg venter spent på hvem neste års designer blir. 2004 - KARL LAGERFELD Dette var H&Ms første designersamarbeid, og jeg syntes det var helt ok. Kolleksjonen var jo stram i linjene, og det var fine dresser/drakter. Jeg syntes nok at flere av plaggene i denne kolleksjonen hadde vært tjent med å vært laget i litt bedre stoffer. 2005 - STELLA MCCARTNEY Dette er min favoritt så langt. Mange flotte plagg, som kunne brukes både til hverdags og til fest. Mine favoritter var ullgenserene med silkebånd i utringing og i linningen, den store cardiganen med glidelås og trenchcoaten. De smale jeansene var også veldig fine. Denne kolleksjonen hadde også god kvalitet i stoffene, og jeg syntes helhetsinntrykket var veldig bra. 2006 - VIKTOR & ROLF Denne kolleksjonen var vel mer for de spesielt interesserte, selv om det var noen bra bruksplagg her også. Trenchcoaten var kjempetøff. I denne kolleksjonen var stoffene helt ok, men enkelte plagg fremsto som litt "billige", blant annet brudekjolen. 2007 - ROBERTO CAVALLI Dette var for de som er glad i gull og leopard, og ikke min stil i det hele tatt. Jeg kjøpte en smal sort bukse, det var det hele. Det var jo mange fine kjoler for de som liker stilen, og materialene var helt ok. 2008 - COMME DES CARCONS Årets kolleksjon er helt i toppsjiktet i mine øyne. Den er gjennomført, og stoffvalgene er jevnt over av bedre kvalitet enn tidligere. Prisene er nok også hakket høyere, men det synes jeg er helt greit når det gjenspeiles i kvaliteten. Mine favoritter er cardiganene med prikker, den asymmetriske ullgenseren i blått, sort og grått og ikke minst lommeboken. Trenchcoatene er også flotte og "signaturplagget", kåpekjolen, er fantastisk!! Min generelle oppfatning av disse samarbeidene er at de ofte lider under at budsjettene ikke holder til å velge skikkelige stoffer, og i veldig mange tilfeller kan ikke et billigere stoff erstatte et dyrere stoff, og dette preger dessverre helhetsinntrykket. Sømmene/håndverket er også av en lavere kvalitet enn hva man finner på "virkelige" designerklær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 14. november 2008 #2 Del Skrevet 14. november 2008 Stella McCartney, helt klart. De klærne hadde stil og kvalitet. Kjøpte bl a den blå genseren med silkesløyfer, og den er like fin nå. Og den blå silkekjolen har jeg byttet belte på, så den er også super. Kult at tre år gamle plagg holder seg moderne med bare små endringer. I år synes jeg det ikke var noe som fristet... Men har ikke sett plaggene live, da. Bare på nett, og der ser fasongene litt lite kledelige ut (for en med hofter og pupper...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå