Gå til innhold

Shopping i Norge

Bertha

Anbefalte innlegg

Har lyst på en aldri så liten lokal shoppingtur :sjarmor:

Hvis man ser bort fra Oslo, hvilken norsk by byr på best shoppingmuligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Er vel mye bra kunsthåndtverk i Risør? Og så har de jo Akanthus butikken rett utenfor (interiør).

Drøbak har mye gallerier og kunsthåndtverk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim er bra! I Osloområdet er faktisk ikke Lillestrøm/Strømmen så verst. Sandvika er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-På Kvadrat finner du alt!! (nesten da, savner en antikk/brukt-butikk der.) :lol:

Ser du bor på Sørlandet- da er det ikke lange veien til Sandnes/Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke by (?), men Ski storsenter syd for Oslo er et ganske komplett kjøpesenter, som om ikke altfor lenge har planer om utbygging, hvis jeg husker rett. Vinterbro senter er heller ikke langt unna Ski, hvis man ikke er lei, men hvis jeg husker riktig er det mange like butikker der.

Synes Trondheim er en bedre shoppingby enn Bergen og Haugesund, men det kan ha noe med at jeg trives så godt der :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes storsentrene er nitriste å shoppe i. Der finner man jo bare kjedebutikkene som de har alle andre steder - Lindex, KapAhl og H&M osv.

Jeg ble overrasket da jeg var i Haugesund - der ble visaen svidd i kortleseren! Liker også å shoppe i Tromsø og Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips så langt. :)

Jeg er ikke særlig interessert i de vanlige storsenterene, og Oslo er litt for mye hjemmebane for meg.

Finnes det byer med sjarm, dill-dall butikker og hyggelige utekafeer som dere kan anbefale?

*klar for shopping snart*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Haugesund er faktisk en kjempekoselg by å gå rundt i. fin gågate og koselig kai..

Er været bra er det alltid ute kafeer å sette seg på.

er jo kjent for å være mote by nr 1. massevis av klesbutikker og dill dall!!!

har jo hele 3 kjøpesentre. markedet midt i byen, oasen på fastlandskarmøy og amanda storsenter i utkanten av byen..

har vært mye dårlig fokus på byen i det siste desverre men er ikke så ille. har bodd her i 28 år og aldri blitt tilbudt noe som helst på gata..

god tur hvor det enn måtte bli :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg liker å shoppe i Bergen og Trondheim; Haugesund er faktisk ikke så ille, til tross for størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Sandnes er en koselig by også jeg, samme med Stavanger. Har bare vært der ett par ganger, men trivdes. Ellers er jo Trondheim bare best da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som synes Trondheim er en bra shoppingby:

Hvor handler dere? Jeg bor her nemlig og er ikke av den samme oppfatningen. Finner nesten aldri noe jeg liker her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shopper gjerne i Trondheim, jeg.

Retro butikkene har jo masse fint. Liker den i gågata som har skandinaviske merker som Filippa K, Day, Tiger osv. Retro ved Olavskvartalet har også bra utvalg av de mer internasjonale merkene.

Cosmo i gågata selger bl.a Guess klær (som i år har veldig mye fint i dongeri)

Ellers Fatback/Shine, Bello (sko), Deguy (i olavskvartalet), Byhaven har mange butikker med godt utvalg.

Etter en shoppingtur i Trondheim kommer i alle fall jeg alltid hjem med posene fulle :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det byer med sjarm, dill-dall butikker og hyggelige utekafeer som dere kan anbefale?

Stavanger, Stavanger, Stavanger :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergen er vel også en by med sjarm, der du finner dill-dall butikker med litt utenom det vanlige i bortgjemte smau. Ellers så liker jeg også Haugesund og Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...