Gjest Klaveret Skrevet 10. januar 2009 #41 Skrevet 10. januar 2009 nydama til eksen og er veldig glad i henne og bryr seg om henne. Akkurat den synes jeg ikke du burde sagt. Det er sansynligvis løgn. Bortsett fra det så synes jeg utfra det du skriver, at du takler situasjonen veldig godt. Tror ikke det kan gjøres på en stort bedre måte
Gjest Også mor Skrevet 10. januar 2009 #42 Skrevet 10. januar 2009 Herregud. Eksen din kan ikke overlate det til deg å skulle snakke med HANS dame for å få orden på samvære med barnet deres. Samværet skal avtales mellom deg og han, ikke deg og henne. Samværet fungerte helt fint også plutseli så skal HUN legge føring som begrenser den friheten og det gode samarbeidet dere har hatt??? Da må ihvertfall han sette ned foten for henne og forklare at HAN og HUN faktisk har fordeler av at dere har godt samarbeid og fleksibilitet i henhold til bytting av dager og at dere kan ha barnet med på aktiviteter og feiringer selv om det ikke er dere som har barnet. Det kommer fort en dag dag HUN (den nye dama) også kan ha behov for at dere bytter helg el.l. så dette kommer til å falle tilbake på henne! Har vært i en slik situasjon i 10 år med godt samarbeid og jeg lover - det gjør hverdagen så mye bedre for alle parter. Stå på for å beholde det gode samarbeidet du alltid har hatt med barnets far!!! Ønsker deg ALL LYKKE TIL!!!!
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #43 Skrevet 10. januar 2009 Hei! Føler for å lufte noen tanker her.. Min eks og jeg har ei lita frøken på 6år, ble slutt mellom oss da hun var ganske liten. Vi samarbeider veldig bra, har en grei og vennskapelig tone, no hard feelings! Men samtidig respekterer vi hverandres familieliv, og vi tar kontakt med hverandre bare når det er noe ang barnet. Vi er og fleksible på samværet hvis noe skjer i familien på hver vår side, f.eks farmor har bursdag mens barnet er hos meg så får selvfølgelig far komme å hente henne for å feire farmor. Og omvendt. Og vi stiller begge opp sammen når det er f.eks julefrokost, avslutningshow på dansing, gjerne med begge sett med besteforeldre. Bor på samme plass, og vi er begge etablert på nytt. Mannen min og jeg møttes for 5 år siden, og min eks fikk ny kjæreste i fjor som han nå har flyttet sammen med og venter nå nytt barn med. Eksen har hatt flere damer siden det ble slutt mellom oss og det har aldri vært noe problem. Frem til nå har alt vært greit, og jeg har hatt en grei dialog med samboeren til faren. Men plutselig forrige uke helt ut i det blå fikk jeg ei skikkelig stygg melding fra eksens samboer der hun forlanger at jeg bare tar kontakt hvis det angår helse eller skole, og at hun ikke vil at jeg skal ha dialog med faren. Vi skal også konsekvent (i følge henne) bare overholde samværet som er fastsatt. Dette resulterte i at barnet ikke fikk komme på besøk med farsdagsgave og kort på søndagen. Hun ble veldig lei seg (jeg får vondt i hjerterota når jeg tenker på det). Men jeg gjorde det beste utav det og bakte ei kake også fikk hun tegne kort og kjøpe ny gave til mannen min i stedet.. så feiret vi nestenfarsdag (som hun selv sa). Eksen min ringte mens han var på jobb og mente jeg og samboeren hans bør ta en prat, men etter de stygge meldingene jeg fikk fra henne skal jeg innrømme at jeg i øyeblikket føler meg låst i forhold til henne. Får bare håpe det er hormoner som rir henne pga svangerskapet og at dette vil gå seg til.. Denne damen føler seg truet, selv uten grunn. Hun er nok ikke truet pga deg,men pga barnet. Vis mld til din x. Hun kan ikke overstyre noen av dere. Tropp opp hjemme da de begge er der. Spurte du far hva han mente da din datter ikke fikk komme? f...tufs til mann. Antagelig forelsket og ser ikke advarslene enda....uffa meg
Gjest ViljaH Skrevet 12. januar 2009 #44 Skrevet 12. januar 2009 Jeg synes definitivt at du skal holde hardt på premissene for foreldreskapet deres, som også har fungert bra så langt: du og barnets far diskuterer og avtaler rundt samvær og barnets vel, og så diskuterer dere igjen med deres respektive partnere og avtaler med dem det som trengs avtales. Du må ta opp med barnets far hva hun gjør, og understrek at hun med dette setter i fare det godt samarbeidet dere har hatt, og hvor godt datteren deres har hatt det så langt. HAN må diskutere med sin samboer, og så melde tilbake til deg om det blir endringer, eller hva. Hun har ikke noe med å nekte deg å ringe til din eks, hvis hun foretar flere angrep så bare send dem videre til din eks med klar oppfordring til at de to må løse dette!
Fun Light Skrevet 12. januar 2009 #45 Skrevet 12. januar 2009 Syns du fremstår som et godt eksempel på ei mor som vil det beste for barnet sitt, og viser det i både teori og praksis. Håper det løser seg med nydama til eksen din, litt av en nøtt du har der..! Stå på krava, vis eksen din konsekvensene av det hun krever (jmf. kontakt om barnet kun på dagtid). Dette er måten å gjøre det på! Lykke til!
Gjest Gjest-eamane Skrevet 12. januar 2009 #46 Skrevet 12. januar 2009 Synes det høres ut som om du takler dete hele veldig bra TS! Men virker også som att barnet allerede tar til seg det som skjer. Har vært borti det samme selv. Onkel har 2 barn, nå på henholdsvis 16(jente) og 17(gutt) fra sitt første ekteskap. han skilte seg når søskenbarna mine var småunger. og han giftet seg igjen, hans barn fikk ett godt forrhold til stemor. fars og stemors barn kom i 2000. og deres stemor reagerte omtrent sån som stemoren til TS's barn. Jenta begynte og oppføre seg akkurat som din jente, ville ikke til faren sin osv. følte seg ikke velkommen. onkel er også "som en struts" som du sier, eller en jævla tøffel som resten av oss kaller han, og ordnet ikke opp i problemene tidlig... søskenbarnet mitt(jenta) har nå gått til psykolog i flere år pga. dårlig selvtillit og andre ting, mye pga. faren. de ses aldri, ho blir ikke innkludert i familien. eneste gangene de møtes er når den resterende av onkels famini (min far, våre besteforelte tanter osv.) inviterer til middag. Dette er jo er værste scenario, men bare ikke la det gå for langt fra stemor's side før dere ordner opp. Det er barnet som taper på det, Big time !
Gjest maya76, ts Skrevet 13. januar 2009 #47 Skrevet 13. januar 2009 Jeg synes definitivt at du skal holde hardt på premissene for foreldreskapet deres, som også har fungert bra så langt: du og barnets far diskuterer og avtaler rundt samvær og barnets vel, og så diskuterer dere igjen med deres respektive partnere og avtaler med dem det som trengs avtales. Du må ta opp med barnets far hva hun gjør, og understrek at hun med dette setter i fare det godt samarbeidet dere har hatt, og hvor godt datteren deres har hatt det så langt. HAN må diskutere med sin samboer, og så melde tilbake til deg om det blir endringer, eller hva. Hun har ikke noe med å nekte deg å ringe til din eks, hvis hun foretar flere angrep så bare send dem videre til din eks med klar oppfordring til at de to må løse dette! Han har fått sett alle sms nydama har sendt meg, så det er ikke det at han ikke vet hva hun eller jeg har skrevet til hverandre ( jeg viste han mine sendte svar også..), men hva han velger å gjøre i forhold til oppførselen til sin samboer aner jeg ikke. Det jeg tror er at han satser alt på at etter barnet deres blir født går alt tilbake til normalen. Nooe jeg er veldig sikker på ikke skjer, faktisk har jeg en liten mistanke om at det kan bli verre..
Gjest Don Giovanni Skrevet 16. januar 2009 #48 Skrevet 16. januar 2009 Jeg snakker fortsatt positivt til barnet ang faren og samboeren, men jeg er innmari usikker på hvordan samboeren hans snakker om meg til barnet. Merker nå en endring hos barnet. Hun vil helst ikke til faren lengre, sier hun liker seg best hjemme. Likedan nevner hun ikke faren når hun er her, mot tidligere der hun fortalte hvor kjekt hun hadde det. Nydama til eksen sa til meg da dette styret var at hun vil ikke at mannen min eller meg skal nevne dem hjem til oss, men det er jo helt umulig! Prøvde å forklare nydama at vi alle fire voksne er viktig i barnet sitt liv og at hun må få lov til å snakke om oss alle uansett hvem hun er til. Jeg tror du alltid vil tjene på å prate godt om faren hennes. Hun har uansett en sterk kjærlighet og lojalitet (fomodentlig) til ham, så alt som skaper dissonans i hennes bilde av ham vil være vondt for henne. Men du skal IKKE tro og tenke at du nødvendigvis må prate fint om dama hans. La meg forklare før noen skriker opp her: Min datter har et stort problem på skolen med lærerinnen sin. Denne lærerinnen er ansett som den dårligste læreren på skolen og hun er uheldigvis blitt min datters klasseforstander. Datteren min har sagt hun liker henne svært godt, men jeg ser jo hvordan hun behandler henne, spesielt etter de gangene mora til datteren min har gitt henne kritikk (de to er så langt fra på bølgelengde som det går ann). Etpar av historiene er så pass graverende at skolesjefen i kommunen er innblandet men jeg skal unngå å komme inn på dem. Poenget er: Når alt dette har skjedd, og jeg ser motivasjonen til datteren min dale så er det viktig for meg at datteren min forstår at dette ikke er hennes feil. Det handler ikke om hennes manglende evner til å lære. Det handler om en dårlig lærer. Jeg prater ikke dritt om læreren, men jeg har vært tydelig på at jeg mener hun har en dårlig lærer, og at enkelte ting skal hun rett og slett ikke bry seg om. (datteren min er av typen "snill pike" som må være flink og snill i alt, hun legger mye press på seg selv). Er din datter lik mener jeg det kan være en stor fare for at hun får problemer hun tar på seg selv som egentlig handler om behandlingen hun får av dama til eksen. Og dette kan du gjøre noe med. Dessuten tror jeg det er like greit at hun får vite at det er denne dama som gjør det hele vanskelig, og ikke faren hennes. Selv om faren etter min mening må være en stor pingle. Men det hadde jeg ikke tenkt å nevne.
Gjest Don Giovanni Skrevet 16. januar 2009 #49 Skrevet 16. januar 2009 Han har fått sett alle sms nydama har sendt meg, så det er ikke det at han ikke vet hva hun eller jeg har skrevet til hverandre ( jeg viste han mine sendte svar også..), men hva han velger å gjøre i forhold til oppførselen til sin samboer aner jeg ikke. Det jeg tror er at han satser alt på at etter barnet deres blir født går alt tilbake til normalen. Nooe jeg er veldig sikker på ikke skjer, faktisk har jeg en liten mistanke om at det kan bli verre.. Det tror jeg du kan være ganske sikker på ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå