Gå til innhold

Festlokale og alkohol...


@lfa

Anbefalte innlegg

Hvordan er det hvis man skal ha festen i et lokale uten skjenkebevilling, men likevel vil ha alkohol...

Må man søke på noe slags vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan søkes om såkalt "ambulerende skjenkebevilling" hos kommunen festlokalet ligger i. Det betyr, enkelt forklart, at man får tillatelse til å servere alkohol til et selskap på en bestemt dag. Pleier ikke å være noe problem så vidt meg bekjent så lenge søker er over 20 år og har plettfri vandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei! Vi gjorde akkurat det (fikk sjenkebeviligning), men du må huske at hver kommune bare har et visst antall ambulerende beviligninger, ås det lønner seg å søke i god tid. (Der vil giftet oss var det to beviligninger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi gjorde akkurat det (fikk sjenkebeviligning)' date=' men du må huske at hver kommune bare har et visst antall ambulerende beviligninger, ås det lønner seg å søke i god tid. (Der vil giftet oss var det to beviligninger)[/quote']

Det visse jeg ikke... Vi har enda ikke søkt om dette, og jeg ble fryktelig nervøs jeg nå for dette med sjenkebevilgning... For vi må jo ha det i og med at vi skal selge alkohol... Hva gjør man hvis man ikke få innvilget dette da???

Et annet spørsmål er det noen avgift på dette med sjenkebevilgning??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...