Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Les dette og tenk deg at du er den ANSATTE, ikke kunden, er det bare meg som synes kunden er totalt urimelig?? (Dette er en redigert utgave av en klagemail en venn av meg mottok på en av butikkene h*n er regionsleder i for en tid tilbake.) I dag hadde jeg en dårlig opplevelse i deres butikk i XXXX. Jeg kom til butikken fem minutter etter stengetid, døra var låst og alt som hadde stått på fortauet var dratt inn i butikken og ingen ansatte var å se, men alt lyset var fortsatt på. Derfor banket jeg på døra, og som jeg antok var det en ansatt til stede, hun bare "gjemte seg" på bakrommet. Jeg gjorde tegn til at hun skulle åpne og slippe meg inn, men hun bare pekte på klokka og plakaten på døra med åpningstidene. Jeg fortsatte å banke på og til slutt åpnet hun døra på gløtt, med tydelig irritert mine. Jeg spurte om det var mulig å kjøpe en ting, det dreide seg om en var til ca. 1000 kr. Hun sa det var ok, om jeg kunne betale med kort, fordi hun allerede hadde tatt oppgjøret. Jeg ville gjerne betale kontant, men fordi hun var vanskelig og nektet dro jeg til slutt kortet. I det hun ga meg kvitteringen kom jeg på at jeg trang et par småting til og ba henne hente det til meg, hun ble tydelig sur og sa i en iskald tone at det hadde hun dessverre ikke muligheten til, da butikken stengte for 20 minutter siden. Jeg spurte henne så om hvorfor hun ikke kunne hjelpe meg, jeg hadde allerede brukt 1000 kr i butikken, og ville nå bruke 200 til, som hun iskaldt sa nei takk til. Begrunnelsen var at hun skulle møte noen venner og gå på kino, så hun hadde bare "tida av veien" og hun hadde latt meg kjøpe den ene tingen i den tro at jeg skulle betale og gå, ikke at jeg skulle bruke "hele kvelden" etter stengetid. Deretter nærmest dyttet hun meg ut døra.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Jeg hadde reagert på samme måte, butikken stenger når den stenger og ferdig med det. Eneste plassene jeg har opplevd såkalt "ufrivillig utvidet" åpningstid er langt ute på bygda der det er titallskilometer til nærmeste butikk. Og da skal man være rask også!
lucy_in_the_sky Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Å herre! Og så har kunden nerver til å sende inn klage i tillegg?!? Hadde jeg vært den ansatte, hadde jeg ikke sluppet kunden inn i utgangspunktet.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Det er vel ikke den første kunden som ikke har skjønt konseptet med åpningstider. Selv jobber jeg på et senter hvor det blir annonsert over høyttaleranlegget at klokka er 20 og senteret er stengt står folk og røsker i gitteret. Noen kryper til og med under gitteret...
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Hadde jeg vært venninnen din hadde jeg aldri åpnet døren for kunden i utgangspunktet. Når butikken er stengt, er den stengt. Denne kunden kommer ikke en millimeter med klagen sin engang.
Pingting Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 (endret) Hahaaaaa! Er det mulig? Foreslår at dere oversetter den og legger den ut www.notalwaysright.com ...jeg har faktisk vansker med å tro at dette mennesket kan være seriøst... Hjelpes. Endret 12. november 2008 av Pingting
The Kitten Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Les dette og tenk deg at du er den ANSATTE, ikke kunden, er det bare meg som synes kunden er totalt urimelig?? (Dette er en redigert utgave av en klagemail en venn av meg mottok på en av butikkene h*n er regionsleder i for en tid tilbake.) Nei, det er ikke bare du som synes kunden er totalt urimelig.
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Ja, helt enig her, utrolig provoserende at kunde faktisk følte at det var på sin plass å klage her! Jeg har selv jobbet i klesbutikk, en butikk hvor vi satte kundeservice svært høyt, men er butikken stengt så er den stengt. Jeg hadde nok som du åpnet døren på gløtt for å si fra at det er stengt (lysene blir selvfølgelig ikke slått av før man går fra butikken, og 'gjemsel' på bakrommet er vel ikke den mest prioriterte aktiviteten etter arbeidstid, men noen kunder innbiller seg jo at det ikke er noe annet å gjøre enn å slukke lyset og gå når man stenger en butikk for dagen..) Jeg hadde aldri i livet sluppet hun inn i butikken for å handle 5 min etter stengetid, har vært borti sånne folk før, og det spiller absolutt ingen rolle hvor mye de har tenkt å kjøpe for, har gitt høflig, men kjølig beskjed om at butikken er åpen fra f.eks 10 til 21 og etter 21.00 har vi dessverre ingen mulighet til å ekspedere kunder. Om ikke kundene har tid til å komme i butikkens 11 åpningstimer får de heller finne på noe annet. Om vi hadde fått inn denne klagen på butikken jeg jobbet ville den bli hengt opp som en vits på bakrommet, og denne damen hadde nok neppe fått noe særlig med service fra oss igjen. Etter å ha jobbet flere år i klesbransjen VET jeg at kunden definitivt IKKE alltid har rett!
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Heldigvis ikke bare jeg som har vært så dum å slippe inn en kunde etter stengetid i den tro at hun bare skulle ha en liten rask ting. Jeg kjørte ned gitteret i butikken en gang da ei dame kom og spurte om hun bare kunne få komme inn å kjøpe en tallerken som hun måtte ha til et middagsselskap dagen etter, og dagen etter rakk hun ikke å handle. Jeg tenkte at jeg ikke ville være urimelig, og slapp henne inn. Hun gikk til hylla og plukket med seg åtte tallerkener, som skulle pakkes inn! Hver og en i silkepapir først, og så pakkes i bølgepapp og gavepapir samlet! Jommen sa jeg middagsselskap! Slapp aldri inn noen etter stengetid etter det.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 Nei, her var kunden urimelig. Hvis jeg noengang skulle bedt om å få komme inn etter stengetid, måtte det vært VELDIG viktig. Da ville jeg i såfall vært lynrask og veldig ydmyk...
Stillest vann Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 Vedr. Deres klagebrev av 00.00.0000 Jeg bekrefter med dette at vi har mottatt og behandlet Deres klage. Vedkommende ekspeditør har fått en irettesettelse for sitt brudd på instruksen om å overholde åpningstidene. Jeg beklager at De ble sluppet inn i butikken etter stengetid, og forsikrer at jeg vil gjøre mitt beste for at dette ikke skal skje igjen. Med vennlig hilsen NN Daglig leder, XXXX
Fantomina Skrevet 12. november 2008 #12 Skrevet 12. november 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
mysan Skrevet 12. november 2008 #13 Skrevet 12. november 2008 Dette ser ut som en fleip. Kan umulig være sant vel? Hvis det er sant så ser jeg for meg en "fin vestkandsfrue" med reveskinnspels og matchende hund i vesken sin, nesen godt opp mot taket og stramme lepper. Sikkert direktørfruen her self.
MissStiles Skrevet 12. november 2008 #14 Skrevet 12. november 2008 Herregud! Jeg hadde ikke åpnet døra samme hvor mye penger hun skulle bruke. Er butikken stengt, så er butikken stengt.
Pingting Skrevet 12. november 2008 #15 Skrevet 12. november 2008 Dette ser ut som en fleip. Kan umulig være sant vel? Hvis det er sant så ser jeg for meg en "fin vestkandsfrue" med reveskinnspels og matchende hund i vesken sin, nesen godt opp mot taket og stramme lepper. Sikkert direktørfruen her self. HAHA! Akkurat det jeg tenkte! ...desverre har ikke akkurat den typen fordommer blitt mindre etter at jeg jobbet i butikk ett aar...
Pingting Skrevet 12. november 2008 #16 Skrevet 12. november 2008 Hihi. Tenkte det samme om Not Always Right. Etter å ha lest en del der har jeg ikke vanskelig for å tro at mennesket var seriøst Nei, det er sant
Bellatrix Skrevet 12. november 2008 #17 Skrevet 12. november 2008 Vedr. Deres klagebrev av 00.00.0000 Jeg bekrefter med dette at vi har mottatt og behandlet Deres klage. Vedkommende ekspeditør har fått en irettesettelse for sitt brudd på instruksen om å overholde åpningstidene. Jeg beklager at De ble sluppet inn i butikken etter stengetid, og forsikrer at jeg vil gjøre mitt beste for at dette ikke skal skje igjen. Med vennlig hilsen NN Daglig leder, XXXX Er det stengt, så er det stengt.
Bobeline Skrevet 12. november 2008 #18 Skrevet 12. november 2008 Vedr. Deres klagebrev av 00.00.0000 Jeg bekrefter med dette at vi har mottatt og behandlet Deres klage. Vedkommende ekspeditør har fått en irettesettelse for sitt brudd på instruksen om å overholde åpningstidene. Jeg beklager at De ble sluppet inn i butikken etter stengetid, og forsikrer at jeg vil gjøre mitt beste for at dette ikke skal skje igjen. Med vennlig hilsen NN Daglig leder, XXXX Men, helt alvorlig, butikker og andre, er på sitt svakeste sikkerhetsmessig sett etter stengetid. Så kunder som kommer etter stengetid skal en ikke slippe inn. Der jeg var ansatt ville denne kundens oppførsel ført til en telefon til onkel politi.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #19 Skrevet 12. november 2008 Jeg lurer litt på hva butikkeieren hadde sagt om det kom frem at en ansatt publiserte en mail butikken hadde mottat på internett. Post er post, man har ikke lov å publisere dette, selv om navn fjernes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå