Gjest Gjest_lena_* Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 jeg beklager å måtte bruke opp mer tid på dette emnet...men nå er jeg så inderlig lei av og ALDRI få noe ordentlig svar, verken av hudpleiere eller andre. om det er noen erfarne hudpleiere eller make up artister eller hud leger....SVAR!!! hva er forskjellen på id bare minerals, glov minerals og every day minerals. har hørt at den siste er den eneste uten bismurth. har selv brrukt noen tusen lapper på id....ikke stormende fornøyd, fortsatt uren hud...føler den tetter porene. Men synes liksom det virker som om dette er det mest seriøse merket, og det må jeg si at appelerer litt til meg. mitt spørsmål: hvem er generlt sett BEST - best resultat, best for huden, best for oss med uren og sensitiv hud?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Det finnes jo ikke noe merke som er BEST. Alle reagerer forskjellig og det som er Ok for en kan gi allergi hos en annen. Personlig holder jeg meg unna ID & Glo på grunn av pris og bismuth (får utslett) men liker godt merker som Kissme og Everyday Minerals. Meow har ikke bismuth men det merket likte jeg ikke (store støvskyer, lite dekkende og det klør) men mange liker er glad i det. Såkalte butikkmerker som L'oreal, Maybelline osv er ikke ren mineralsminke og inneholder mange ekstra og unødvendige ingredienser. Max Factor er den siste som hoppet på og de har inkludert både talkum og parabener, uforståelig??? Holder meg milevis unna alle disse. Det finnes 100vis av forskjellige tråder på forumet så det er bare å søke. Det er mye å lære av de forskjellige preferansene. Du finner også tråder om kviser, utslett osv i forbindelse med mineralsminke.
Gjest StockDama Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Individuelt individuelt individuelt. Eneste måten du ser forskjell på merkene må vel være å se i innholdsfortegnelsen. Selv bruker jeg everyday minerals, og har fått helt ren hud. Så for meg funker den, og den er billig. Flotters. Andre igjen syns sikkert merket er py og den hjelper ikke i det heletatt.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Individuelt individuelt individuelt. Eneste måten du ser forskjell på merkene må vel være å se i innholdsfortegnelsen. Selv bruker jeg everyday minerals, og har fått helt ren hud. Så for meg funker den, og den er billig. Flotters. Andre igjen syns sikkert merket er py og den hjelper ikke i det heletatt. jeg har ikke hørt så mye om everyday minerals...er dette en sånn wannabe som kom på markedet etter alle disse andre...eller har den god kvalitet. jeg ha veldig sensitiv hud...hva tror du?
Gjest Keycha Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 jeg beklager å måtte bruke opp mer tid på dette emnet...men nå er jeg så inderlig lei av og ALDRI få noe ordentlig svar, verken av hudpleiere eller andre. om det er noen erfarne hudpleiere eller make up artister eller hud leger....SVAR!!! hva er forskjellen på id bare minerals, glov minerals og every day minerals. har hørt at den siste er den eneste uten bismurth. har selv brrukt noen tusen lapper på id....ikke stormende fornøyd, fortsatt uren hud...føler den tetter porene. Men synes liksom det virker som om dette er det mest seriøse merket, og det må jeg si at appelerer litt til meg. mitt spørsmål: hvem er generlt sett BEST - best resultat, best for huden, best for oss med uren og sensitiv hud? Jeg brukte Glominerals i en lang periode, men jeg fikk masse urenheter til og med sviende blemmer som jeg klødde frem.. Nå har jeg helt sluttet med mineral makeup...Jeg har sluttet og klø og huden min blir bedre og bedre.. Er vel ca 2 mnd siden jeg sluttet med glo...
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 jeg har ikke hørt så mye om everyday minerals...er dette en sånn wannabe som kom på markedet etter alle disse andre...eller har den god kvalitet. jeg ha veldig sensitiv hud...hva tror du? Du kan bestille gratis prøver på hjemmesiden: www.everydayminerals.com. Det beste er å bare prøve. De har forskjellige typer som kan tilpasses din hudtype. Jeg er veldig fornøyd med denne, og jeg brukte ID før. ID ble for "grå" for meg.
Rosenrød Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Min hud likte verken id eller everyday minerals, fikk kviser av begge to. Prøver meg nå på meow, funker ikke dette heller gir jeg opp mineralsminke!
En som vet Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Såkalte butikkmerker som L'oreal, Maybelline osv er ikke ren mineralsminke og inneholder mange ekstra og unødvendige ingredienser. Max Factor er den siste som hoppet på og de har inkludert både talkum og parabener, uforståelig??? Holder meg milevis unna alle disse. Talkum er faktisk en naturlig mineral!
niho84 Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Jeg har nå testet id, youngblood, kissme, everyday minerals, meow og uglogirl, etter å ha lest flere tråder her inne. Id, youngblood og uglogirl syns jeg det var for mye shimmer i. Kissme ble for gultonet. Men er fornøyd med EM og Meow Cosmetics. Det beste er å bestille prøver på hjemmesidene deres, koster ikke all verden Har selv sensitiv hud, litt tørr men ikke uren. Har du uren hud mener jeg på at mineralsminke er bedre enn vanlig foundation hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 Talkum er faktisk en naturlig mineral! Talkum er ganske kontroversielt og det er skrevet mye om eventuelle skadevirkninger og ikke bare på sminkefronten. Ikke så fint å drysse over babyrompa heller så her må du nok fram med vår gode venn mr.Google.
Rexina Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 Har testet Isadora, ID, Everyday minerals og Glo. Liktede to siste best. Fikk veldig ren hud av EM, men synes Glo gir penest resultat på huden.. Vil prøve EM igjen når jeg har brukt opp det jeg har fra Glo:) Isadora synes jeg ikke dekket noe og ID var fr mye skimmer og den klødde!
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #12 Skrevet 12. november 2008 hvem er generelt best for huden...om man ser bort i fra resultat av selve sminkingen?
elrania Skrevet 13. november 2008 #13 Skrevet 13. november 2008 Jeg vil anbefale Pure Lux cosmetics. Helt rene mineraler - og dette merket funker supert på huden min, og jeg sliter endel med uren hud som småkviser og masse sorte prikker. Ta en titt på: www.pureluxcosmetics.com Der kan du bestille små prøver av alt de selger. Jeg har brukt å motta mine varer innen 1-2 uker etter jeg har bestilt. Anbefales!!
NovaFlare Skrevet 13. november 2008 #14 Skrevet 13. november 2008 ID er best i test på tv2 hjelper deg, for de som mener det betyr noe..
alka86 Skrevet 13. november 2008 #15 Skrevet 13. november 2008 jeg beklager å måtte bruke opp mer tid på dette emnet...men nå er jeg så inderlig lei av og ALDRI få noe ordentlig svar, verken av hudpleiere eller andre. om det er noen erfarne hudpleiere eller make up artister eller hud leger....SVAR!!! hva er forskjellen på id bare minerals, glov minerals og every day minerals. har hørt at den siste er den eneste uten bismurth. har selv brrukt noen tusen lapper på id....ikke stormende fornøyd, fortsatt uren hud...føler den tetter porene. Men synes liksom det virker som om dette er det mest seriøse merket, og det må jeg si at appelerer litt til meg. mitt spørsmål: hvem er generlt sett BEST - best resultat, best for huden, best for oss med uren og sensitiv hud? Hei! Jeg er ikke hudpleier, men blir det til våren Hadde faktisk bareMinerals-kurs på skolen i dag, og det var kjempeartig. Kan kanskje ikke si så mye om forskjellen på de forskjellige merkene fordi jeg vet mest om bareMinerals, og jeg kan si at jeg er kjempefornøyd med sminken..har brukt den i snart 2 år, og klarer ikke å gå tilbake til den tykke flytende foundation! Det er sant at bareM. inneholder bismuth oksyklorid, men det er en mineral-salt som fremhever den naturlige gløden i de ulike hudtonene. BareM. er den eneste makeup-serien som kan kalle seg 100% naturlig! Den kom på 1. plass på Tv2 hjelper deg sin test av mineral-sminke..jeg har selv mye urenheter og akne, men bareM. hjelper faktisk på en uren hud ved at den inneholder sinkoksid som er antibakteriell og talgregulerende. Det har hjelpet meg med min hud, og den tilstopper ikke porene, og lar huden pusten. Den er så ren at du kan sove med den!Den inneholder også titandioksid som er et naturlig solfilter og beskytter mot både UV-A og UV-B stråler, og er den mest solgte makeup-serien i USA og Norge...Den inneholder ikke parfyme eller konserveringsmidler.Og den ser veldig naturlig ut på, hvis du kan å legge den på riktig. Dette er et veldig seriøst og meget bra merke, nå ble det kanskje litt mye "reklame" her, men dette skriver jeg bare fordi jeg selv er meget fornøyd med merket, og kunne ikke tenke meg å bruke noe annet!
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #16 Skrevet 14. november 2008 Hei! Jeg er ikke hudpleier, men blir det til våren Hadde faktisk bareMinerals-kurs på skolen i dag, og det var kjempeartig. Kan kanskje ikke si så mye om forskjellen på de forskjellige merkene fordi jeg vet mest om bareMinerals, og jeg kan si at jeg er kjempefornøyd med sminken..har brukt den i snart 2 år, og klarer ikke å gå tilbake til den tykke flytende foundation! Det er sant at bareM. inneholder bismuth oksyklorid, men det er en mineral-salt som fremhever den naturlige gløden i de ulike hudtonene. BareM. er den eneste makeup-serien som kan kalle seg 100% naturlig! Den kom på 1. plass på Tv2 hjelper deg sin test av mineral-sminke..jeg har selv mye urenheter og akne, men bareM. hjelper faktisk på en uren hud ved at den inneholder sinkoksid som er antibakteriell og talgregulerende. Det har hjelpet meg med min hud, og den tilstopper ikke porene, og lar huden pusten. Den er så ren at du kan sove med den!Den inneholder også titandioksid som er et naturlig solfilter og beskytter mot både UV-A og UV-B stråler, og er den mest solgte makeup-serien i USA og Norge...Den inneholder ikke parfyme eller konserveringsmidler.Og den ser veldig naturlig ut på, hvis du kan å legge den på riktig. Dette er et veldig seriøst og meget bra merke, nå ble det kanskje litt mye "reklame" her, men dette skriver jeg bare fordi jeg selv er meget fornøyd med merket, og kunne ikke tenke meg å bruke noe annet! ÅÅÅ så lei jeg blir av sånn hudpleier snakk. Sove med sminken???? ID som det eneste rene?? Bismuth som mineralsalt?? Hype og rekalme og atter hype. Tv2 hjelper deg testen testet vel bare butikkmerkene som L'oreal, Maybelline osv. Ikker så vanskelig å stikke av med seieren der )
NovaFlare Skrevet 14. november 2008 #17 Skrevet 14. november 2008 (endret) Tv2 hjelper deg testen testet vel bare butikkmerkene som L'oreal, Maybelline osv. Ikker så vanskelig å stikke av med seieren der ) De testet Glominerals også... Selv bruker jeg noe som heter Earthglominerals fra USA og er kjempefornøyd http://earthglominerals.com/minerals//catalog/ Og jeg er IKKE hudpleier, så det er sagt Endret 14. november 2008 av NovaFlare
Gjest antigartner Skrevet 14. november 2008 #18 Skrevet 14. november 2008 Talkum er ganske kontroversielt og det er skrevet mye om eventuelle skadevirkninger og ikke bare på sminkefronten. Ikke så fint å drysse over babyrompa heller så her må du nok fram med vår gode venn mr.Google. Godt mulig at talkum er kontroversielt, men talkum er likefullt et naturlig mineral. Det består av knust talk. Mr Google kan mye, men det skader ikke med noen vekttall kjemi og mineralogi heller Grunnstoffet som omtales som bismuth her inne heter dessuten vismut på norsk!
alka86 Skrevet 14. november 2008 #19 Skrevet 14. november 2008 hudpleiersnakk????? reklame????hva tjener jeg som student på å reklamere det for dere??????? som jeg skrev før, så anbefaler jeg bareMinerals fordi jeg selv har brukt det lenge og er kjempefornøyd!!!!!!!og jeg har aldri sagt at det er den beste sminken, men den er den beste for uren hud!og ja,,du KAN sove med den fordi den ikke tetter igjen porene!!jeg vet fakstisk hva jeg snakker om, vet du??? det kan godt hende at andre er mer fornøyde med andre makeup-merker, vi er jo tross alt forskjellige...men for huden, så er bareM. et veldig bra merke!
Gjest *lucky* Skrevet 14. november 2008 #20 Skrevet 14. november 2008 hudpleiersnakk????? reklame????hva tjener jeg som student på å reklamere det for dere??????? som jeg skrev før, så anbefaler jeg bareMinerals fordi jeg selv har brukt det lenge og er kjempefornøyd!!!!!!!og jeg har aldri sagt at det er den beste sminken, men den er den beste for uren hud!og ja,,du KAN sove med den fordi den ikke tetter igjen porene!!jeg vet fakstisk hva jeg snakker om, vet du??? det kan godt hende at andre er mer fornøyde med andre makeup-merker, vi er jo tross alt forskjellige...men for huden, så er bareM. et veldig bra merke! Du gjenngir bare ting andre har sagt til deg ang ID, det virker litt dumt. Fint at det fungerer for deg men har du testet andre merker? At det er ok å sove med sminke synes jeg er en utrolig tåplig påstand! ID er et bra valg for noen, men ikke så fantastisk som importører og selgere skal ha det til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå