starie Skrevet 15. juni 2003 #21 Del Skrevet 15. juni 2003 Vi har massevis av bøker. Alt fra Hamsun til Tolkien. Vi har også en del gamle bøker som vi har fått i gave og som er mest til pynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 15. juni 2003 #22 Del Skrevet 15. juni 2003 Har alle bøkene i loftstua..og der pleier vi ikke ha gjester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. juni 2003 #23 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har litt for mange bøker og har bøker i stua, i kjøkkenet, i alle soverommene (sniklåner plass hos ungene), på loftet og i boden hos min mor. Og stadig så finner jeg bøker jeg bare MÅ ha. Skikkelig kaos blir det når jeg blir samboer til høsten. Han har nemlig minst 600 bøker. Har nå kjøpt en bok som handler om hvordan bo med bøker og smarte løsninger. Vi skal lage bokhyller i trappa og med tre etasjer så burde det være mulig å få plass til litt iallfall. Drømmen må være eget bibliotek, men det blir vel ikke før noen unger har flyttet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 16. juni 2003 #24 Del Skrevet 16. juni 2003 Bor på en liten ettroms med kombinert stue/soverom og har bare to vegger der som er "møblerbare" eller mulige å henge bilder på, og har brukt hele den ene veggen til bokhyller. Mest skjønnlitteratur, men også en del reisehåndbøker, kokebøker, litt faglitteratur og kunst-/design og interiørbøker. For meg er bøkene en viktig del av innredningen, og jeg kunne ikke tenkt meg å ha en stue uten bøker. I likhet med en del andre her, så går jeg ofte bort i bokylla og myser når jeg er på besøk hos folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 16. juni 2003 #25 Del Skrevet 16. juni 2003 Har ikke selv noe behov for å ha bøkene stående fremme i stua og samle støv. Foretrekker heller å ha dem innelukket i skap på kontor, soverom eller lignende. Synes analogien ingen bøker synlig i stua = uintelligent er litt for enkel... Har selv kun noen få interiørbøker i stua. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 16. juni 2003 #26 Del Skrevet 16. juni 2003 Jepp! I seksjonen.......har også bokhyller både på soverom og gjesterom.......ja- og en i kjeller'n! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 16. juni 2003 #27 Del Skrevet 16. juni 2003 Har bøker i stua, på soverommet, på kontoret, i eget bibliotek og i stabler på loftet. Er fullstendig bokoman... leser hele tiden.. - men tror ikke man kan trekke den enkle slutning at om det ikke er bøker i stua.. så leser man ikke/er uintelligent... det blir bare for enkelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 16. juni 2003 #28 Del Skrevet 16. juni 2003 Å ja!! Klart jeg har bøker i stua, men vi har også noen temmelig velfylte bokreoler på gjesterommet/kontoret. Skulle gjerne hatt ei bra hylle til kokebøken mine på kjøkkene. Litt tullete å måtte gå til et annet rom for å se i dem... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 16. juni 2003 #29 Del Skrevet 16. juni 2003 Ja jeg har to store velfylte bokhyller på stua.. Å har bøker liggende bak og oppå andre bøker.. Trenger flere bok hyller.. Har også en hylle på kjøkkenet med kokebøker.. Barna har hyller på rommet sitt med barnebøker.. På soverommet har jeg en stor reol med faglitteratur, blader osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. juni 2003 #30 Del Skrevet 16. juni 2003 Wow, er 100% enig i hvert eneste ord i Gjest sitt åpningsinnlegg! Reise, studier av andres bokhyller, plassering av bøker osv... Men hvor mange bøker har jeg tro? Skal jeg telle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. juni 2003 #31 Del Skrevet 16. juni 2003 211 i stuen, dessuten et tonn fagbøker, kokebøker, bøker som jeg har gitt videre til datteren min... I min bokhylle er det mest skjønnlitteratur (ikke krim), en del kunst og interiørbøker, masse reiseguider, noe filosofi og hobby (vin o.l.) samt alt for få biografier. Og et leksikon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 16. juni 2003 #32 Del Skrevet 16. juni 2003 Vi har masse bøker i stua. Det er forholdsvis mange "gratisbøker" fra bokklubber. Og betalte bøker fra bokklubber. Jeg har noen favorittforfattere, hvor vi har hele serier fra. Ellers finnes det ulike interiørtips bøker, maaange kokebøker (min samboer er veldig glad i å lage mat), enda flere hundebøker (mine) og noen fagbøker. På rommet hvor pc'en står, er det enda flere databøker og sykepleierbøker. Synes det er spennende med bøker, og dette er noe av det første jeg legger merke til hos andre. Hva slags bøker de har o.l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 16. juni 2003 #33 Del Skrevet 16. juni 2003 Nå står bokhyllene i stua - i en vinkel i kontorkroken til samboer. Har noen bøker her inne på mitt kontor - men er ikke mye plass. Blir til at jeg kaster papirer i hyllene og slenger bøker på arbeidsbordet og stabler på gulvet. Når vi flytter, skal jeg ha bokhylle på kjøkkenet til kokebøkene, og det er mulig alle bokhyllene skal plasseres i den nokså store entreen - der trappa går opp til andre etasje - men det får vi vurdere når vi er i hus. Har tegneserier på gjesterommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 17. juni 2003 #34 Del Skrevet 17. juni 2003 Jada, masse bøker! Og nå må vi visst sette opp en bokhylle på kjøkkenet også, for å få plass til alle bøkene våre! Er to lesehester vi! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy Skrevet 17. juni 2003 #35 Del Skrevet 17. juni 2003 Dersom jeg skal bli kunde nr. 1 million en gang, skulle jeg ønske det var i en bokhandel, og at jeg kunne velge med meg så mye bøker jeg ville..... Hvor jeg skulle gjøre av dem er en annen sak, - her er fullt i alle hyller og rom - men kanskje jeg kunne satse på å bli kunde nr. 1 million på IKEA etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feikroze Skrevet 18. juni 2003 #36 Del Skrevet 18. juni 2003 Har masse bøker i stua, mest om kunsthistorie da disse er flittig i bruk. Ehh.. men de står ikke nødvedigvis i bokhylla, den er full av ungenes selvlagede kunst Bøkene ligger stablet i hyller, på pc-bordet, der det er plass(må kanskje vurdere å rydde :D ) Gjemmer kiosklitteraturen på ene soverommet og barnebøker på barnas rom.. Låner mye på biblioteket også, hele familien. Ser alltid etter bøker hos andre mennesker, synes de forteller mye om hvordan menneskene er, kommer sikkert av jeg er en bokorm selv. Bruker mamma som kokebok(litt flaut i grunnen med min bakgrunn som kokk) Bøker er møbler! Synd de er så dyre*sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sister Blue Skrevet 18. juni 2003 #37 Del Skrevet 18. juni 2003 Wow, Gjest ! Godt det er flere som vet å verdsette bøkenes magi, for alt det er verdt. Tross min unge alder (21) har jeg passert 400 bokkjøp. Bor trangt for tiden, ca 30 kvm, men bøkene har fått 1. prioritet hva gjelder plassering. Er ikke så glad i for mye krims-krams rundt om i leiligheten, men bøker i alle regnbuens farger pryder bokhyllene mine, og jeg morer meg alltid stort når folk er på besøk og tar ut en bok de selv har lest, og man merker en "connection" med en gang. Når jeg flytter for meg selv en vakker dag, MÅ det bare bli et lite mini-bibliotek. Tenk deg da, et helt rom fylt av bøker, og der inne kan du sitte helt uforstyrret, og kanskje lese en ny bok, eller bla deg fram til et spesielt kapittel i en bok du leste for mange år siden, og som kanskje forandret deg litt som menneske.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. juni 2003 #38 Del Skrevet 18. juni 2003 Mine foreldre har bibliotek. Bøker fra gulv til tak på alle vegger. I tillegg er det bøker overalt i resten av huset. Tror de har flere tusen. Man kjeder seg aldri der i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 18. juni 2003 #39 Del Skrevet 18. juni 2003 Ikke i stuen, men gangen vår - hele veggen er bekledd med bøker. Min mann er en lestehest av dimensjoner. Sci-fi of course! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Máire Skrevet 18. juni 2003 #40 Del Skrevet 18. juni 2003 Ja, noe har vi vel. Det meste er faktisk ikke framme. Har ikke hatt plass. Tipper vi har rundt par hundre bøker inkl. fagbøkene fra skolengang. Har bøker om interiør, design, kunst, foto, kokebøker, landlig arkitektur, musikk, cognac og whisky og Pondus Jeg er svært glad i bøker og leser en del, men i det siste har det vært en skikkelig "lesetørke", har ikke orket. Sannsynlig har bøkene fra skolen vært nok. M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå