Gå til innhold

mitt liv


Fremtiden

Anbefalte innlegg

Hei hvem er så jeg som skriver i denne dagboken. Jo kanske enkelt en mann med en sterk historie bak meg, ang oppvekst og liv. Et tøfft og turbulent forhold. Hvor sider av en person som en har kjent i mange år enn aldri skulle tro.

Hva vil jeg med denne dagboken?

Jo jeg har mange tanker om dagen. Jeg er i vaskemaskinen mentalt, en sterk livshistorie og jeg har sett døden i hvit øyet 7-8 ganger.

Jeg har lykkes med mye, bl.a jobb, 2 flotte unger m.m så jeg er ikke ute etter sympati men tanke sparring, noen til å se saker fra enn annen side.

Jeg skriver dårlig, men er et tall orakel og er dyktig på min sær områder langt over andre. Så jeg ønkser fleste mulige mennesker sparrere meg men på en skikkelig seriøs måte.

Jeg tror det er sunt å lære av hverandre, kanskje andre i min situasjon der ute.

andre som vil ha noen å prate med så er der bare å fyre løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine tanker idag er:

Jeg føler ting ramler på plass! jeg har sagt stopp til mere kriging. Jeg føler at engang så må man vidre.

Og folkens!! er man i en samlivs situasjon. Tenk før du sårer noen, tenk etter selv om det er slutt og man kan såre den andre part selv etter på. Særlig når man har et ansikt, relasjon og en forbindelse. Og skulle det skje noe seksulelt spes i en liten bygd så blir det oppdaget. Tenk etter selv. Man bør ta det innover seg, det var dumt her fortjener noen en unnskyldning.

Jeg hadde forstått noe slikt, er selv veldig seksuell. Men det å bryte grenser er sårende. Da er det bedre å legge seg flat stoppe forholdet fordi ting blir komplisert.Da har man handlet riktig i etter tid.

Men når man avfeier det og gir f... Så gir man et svar. Manglende empati og ryggrad.

Som sagt jeg har hatt et tøft liv, noe heldig har jeg vært. Jeg kjenner mange som jobber med mennsker psygologer, vernepleiere, psykiatere, emnnesker med helse bakrunn ja mye, går selv i terapi for å kunne utvikle meg selv.

Disse menneskene er veldig direkte, slik at de gangene jeg har kommet med tanker hvor jeg ikke er sympatisk eller hvor jeg mangler forståelse så har jeg fått klart svar.

Denne gangen har de og vært veldig tydelige på at mitt vrede er riktig. Ingen av de sier annet at du har rett til din vrede, generell samfunns regler er brudd, men det er ikke alle som skjønner slikt. Vi alle er har forskjellig moral og modenhet.

Det har dog vært såpass ille at jeg tenkte tanken som mange andre tenkte er min yngste sønn min egen?

Det er brutalt. Men jeg lar det ligge..Men det er grusomt å få det kastet på seg.

Så folkens tenk, vær åpen, alle kan gjøre noe dumt. men legge deg flat de fleste vil tilgi.

Men det som skjedde åpnet noe kanaler i meg slik at jeg er nok bedre som menneske idag enn for 1 uke siden. Andre bør jobbe med seg selv og ta innover seg ansvar at de er forelder til små barn.

Endret av Fremtiden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg:

Jeg har en rettferdighet sans som er veldig høy, jeg har og en tilgivelse faktor som er høy. Så lenge jeg for en unnskylding og at man legger seg flat. Tro t.o.m at et rent utroskap kunne jeg ha tiligitt over tid.

Det som gjør meg sint det er løgn, manglende ryggrad,forståelse og ikke er kjenne. Jeg forlanger ikke at mennesker er feil frie for ingen er det. Men vi ka si unnskyld.

Så er det det jeg sliter med er at jeg får ingen hemmninger eller grenser når jeg blir sint, føler jeg urett og den andre part bare flirer og vrir seg unna. Så har kan jeg knuse det mennesket uten problem da har jeg ingen hindringer.

Om det er riktig, ja nei men hvofor faen skal det gå endel mennesker rundt på denne klode og gjøre det de vil, og ikke streife en tanke på at dette var feil.

Det gjør at jeg ikke har noe som helst problem med grenser, selv menn blir redd. Jeg er av en slik fysikk at de fleste menn er meg underlegen.

Jeg er ikke stolt av mitt sinne, men man kan ei eller stå å pjatte når man blir føler urett.

Hva mener dere andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så folkens ta vare på hverandre og snakk med hverandre.

Det er enkelte som skal være glad at jeg har stoppet, for når jeg er sint har jeg ingen grenser ingen.

Jeg har reagert tøffere før og det har aldri gått utover meg, uansett så har jeg tatt vare på all dokumentasjon. Fordi endag vil det blir brukt, og da kommer jeg ikke til å stoppe. Da bør noen tenke på å flytte ut av landet.

Jeg ønsker å komme meg vidre med denne saken, og vil lære meg til å dempe sinnet. Som sagt jeg jobber med dette men fikk beskjed om å ha den fighteren i meg men slippe den løs til rett tid.

Har andre vært i en slik situsjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en hyggelig tlf samtale nå.

Ei tidligere venninne av meg hun er psygolog hun så hvem som skrev grunnet at jeg har en spes skrive måte.

Hun sa bare en ting! Du skal bare være glad for at du er ut av det forholdet, et menneske av et slikt kaliber vil før eller siden tråkke i salaten senere og da mye mere grusomt. Men være på akt og vær klar til å ta over på dine barn.

Det er vel en ting jeg og har tenkt på lenge. Jeg kan ikke utlevere denne personen på nett grunnet hans taushetsplikt. Han kjenner oss begge, jeg fikk beskjed et godt råd tenk meg om. Han ville ha kommet seg unna.

Men dette skal jo handle om meg!! jeg vil vidre men jeg har plenty ammo igjen hvis nødvendig. Og blir barna mine såret så er det stopp.

Bare idag har tidligere vennskap ringt meg ned, mange hørt om situsjonen og mange har strakt ut en hånd, hele mitt liv kom kastende opp og som sagt 7-8 ganger med døden i hvit øyet er for mye for de fleste.

Nå står et nytt kapitel for døren jeg stiger inn.

jeg må forholde meg til et menneske hele livet jeg ikke liker, men når man har barn så svelger man mer enn gjerne en dobbel kamel

Så er spørsmålet ang barna. Skal jeg føle at jeg må stå på tå hev og hele tiden være beredt til å ta over...

Noen som har meninger ang dette?

Endret av Fremtiden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig er dagen grei:-) jeg har bra og mine små har det bra...nettverket er igang. Og det ser morsomt ut utover...

Mange fine opplevelser med mer.

Det var kanskje et par ting min vennine som er psygolog sa at jeg burde ta opp med rette vedkommende her og nå!! Det bør trekkes nedover ørene men ut i fra det jeg har fortalt så er det ingen vits!!

jeg har selv noen få ting jeg burde ha sagt men jeg blåser i det.

Det jeg vil frem til med denne dagboken er vi mennesker må åpne oss, være oppriktige, ærlige m.m

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er jaggu en vanskelig og trist situasjon du skriver om!

Utroskap er det verste som finnes! Og det er ofte barna det går utover. Fint å se at du vil dine barn det beste og vil skåne de! Håper tingene ordner seg til det beste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt folkens, vi er et lite land. Når vi har små barn vær forsiktig .

Jeg vet ryktene alt har startet i denne bygda, tenk på barna!!

Disse kommer til å brutale, jeg håper de klarer seg over...

Jeg får være en god far, og ta det meste...

Folk stiller seg spørsmål ang om min lille er mitt barn, bare spørsmålet er tungt.

Endret av Fremtiden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er jaggu en vanskelig og trist situasjon du skriver om!

Utroskap er det verste som finnes! Og det er ofte barna det går utover. Fint å se at du vil dine barn det beste og vil skåne de! Håper tingene ordner seg til det beste!!

Det var ikke utroskap, det skjedde rett etter det var slutt men jeg har ingen garanti for at det skjedde mens vi var sammen.

og det å tenke tanken at min yngste sønn kanskje ikke er min er var tøft . men han er jo min uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt dette skjedde eter at det ble slutt, men så sterke følelser hun har hatt og sms så har mange sagt til meg , de har holdt på mens dere var sammen ingen tvil.

Og det er ikke ryggrad og gjøre noe slikt uansett i etter tid, det burde vært tatt opp før.

Så nå sitter jeg her og er ferdig med dette, får aldri et fornuftig svar uansett. Det som skremmer meg er denne personen kommer til å sitte med ordet som makt i sin jobb. Hvor er dømme kraften. Hun burde tatt dette opp i forkant eller etter kant...

Det jeg vil frem til er å spille med åpne kort..bedre i lengden

Folk har stilt meg spørsmål, er han lille din?? det såret mest.

Det kommer jeg aldri til å glemme.

Og det verste er at vedkommende som er tidligere samboer ennå ikke har vært i stand til å ta dette innover seg.

ja,ja som sagt jeg skal visst være glad for at det ble slutt.

Endret av Fremtiden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel enkle fokus utover

meg selv,barna,jobb,nettverk m.m

alt annet er bare tull....

jeg gidder ikke å stå å dvele, men synes det er vondt for barna at deres mor er årsaken til at det er rykter....

lurer på hva de tenker

Jeg skulle ha nok med mine tanker nå....

men nå må jeg ta det og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer fohold har jo vært traurig, jeg har tatt veldig mange kopier av mailer og sms...Og det jeg selv har skrevet. Alle som har lest dette stiller seg spørsmålet...Dette har de drevet på med lenge, og hvem er far til ungen..

Så folkens igjen ikke kom i denne situasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en mail idag anonym. Noen har lest det jeg la inne igår og kjente det igjen.

Folk rundt meg her, de har skjønte at noe var på gang. Og at det var sikker på at ting skjedde bak min rygg, og hvem er far til minste mann...

Dette er hardt...veldig hardt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...