Gå til innhold

noen spm ang reise til thailand

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

Vi skal til thailand om noen uker. Jeg er gravid, 10 uker.

Er det noen som har vært i thailand under graviditeten? Har hørt at dette er nokså trygt bare man tar forhåndsregler...

Jeg lurer på om jeg kan ta aroma-terapi? Har hørt noe om at man skal unngå visse oljer...?

Er det trygt å spise sjømat?

Takk for alle svar!

nina

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Det er jo en del vaksiner som bør tas før du reiser til Thailand. Hør hva de sier på legekontoret.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Hadde nok holdt meg unna aromaterapi, og heller tatt noen annen form for masasje. Da det er noen oljer de hvertfall ikke i norge vil bruke på gravide. Å det er jo ikke sikkert de tar samme forhåndsregler der nede.

Det er noen fiskesorter man skal holde seg unna bl.a Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk.

Ellers så kan man jo spise mat som er kokt, stekt eller skrellet ;)'

Du kan jo se om du finner noen svar her

Skrevet

Aromaterapi ville jeg ikke tatt! Det fraråder de jo her i landet også.

Sørg for at maten er godt stekt/kokt - vær forsiktig med å spise på halvdårlige steder. Ikke spis is (i alle fall ikke kuleis og sånt!). Drikk KUN flaskevann og hold deg unna isbiter i drikke.

Jeg var i Thailand omtrent på samme tid som deg. Må vel innrømme at jeg ikke hadde reist igjen i den situasjonen, men dere kan sikkert få en veldig fin ferie bare du tar forhåndsreglene. Har du alle vaksiner? De må du ha tatt FØR du ble gravid, for de gir ikke vaksiner mens du er gravid!

Husk støttestrømper til flyturen.

Forøvrig er thailendere veldig opptatt av at alt er lagt godt tilrette for gravide. Dersom du skal være med på noen aktiviteter (vannsport, massasje osv..) så si ifra om at du er gravid, så tar de veldig hensyn til det!

Skrevet
Vi skal til thailand om noen uker. Jeg er gravid, 10 uker.

Er det noen som har vært i thailand under graviditeten? Har hørt at dette er nokså trygt bare man tar forhåndsregler...

Jeg lurer på om jeg kan ta aroma-terapi? Har hørt noe om at man skal unngå visse oljer...?

Er det trygt å spise sjømat?

Takk for alle svar!

nina

hvor er det du skal "nina"? har du tatt vaksinene allerede?

Skrevet

styr unna all fisk, ihvertfall sushi.. hadde ikke spist stekt fisk der engang jeg, pågrunn av fisken er ikke like ren som her. det er jo norge som er kjent for best fisk ;)

pass på at du ikke får chilli i maten. thaifolk elsker kryddrete mat.

sa vi "no prick!" fikk vi ingen chilli... one prick, er litt chilli.. two er mer.. osv..

jeg var i bangkok en måned pga utdanningen, så der er det ikke like turist preget som det er på andre steder. merket stor forskjell når vi dro fra bangkok til øyene i helgene.

og sørg for å ha sånne rense servietter på deg, mye forurrensning og de er ikke like hygeniske som her..

og ta med deg gode sandaler. det er ofte store avstander og dårlige veier. husker jeg fikk mye vondt i bena av å gå på dårlige asfalt veier og ujevne grusveier..

husker jeg så endel gravide turister der nede når jeg var der i januar.

var syyykt varmt!!

sawatika- betyr hei kvinne

sawaticrap- betyr hei mann ;)

dette får du høre hver gang du går inn i butikker. til deg sier de "sawatika"

gled deg- thailand er det beste landet jeg noengang har opplevd! :)

p.s veldig viktig med støttestrømper, og gå mye i flyet. jeg fikk stor vannoppsamling på anklene og føttene pga jeg beveget meg for lite. gikk opp en skostørrelse. varte i en uke der nede :(

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

Tusen takk for svar og gode tips!!

Støttestrømper er nok viktig ja!

Hvorfor skal jeg ikke spise chili? jeg elsker sterk mat (skjønner at jeg ikke skal spise helt brennheit mat..), men jeg spiser jo litt chili her hjemme også.

Gleder meg til å reise til thailand. Har hørt så mye bra om landet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...