lin Skrevet 15. juni 2003 #1 Del Skrevet 15. juni 2003 må fortelle dere en trist ting... i helgen (og egentlig siste uke) har sambo og jeg vært skikkelig uvenner, krangla og vært uenige, klarer ikke synet av ham, unngår ham, prøver å oppholde meg i et annet rom osv.... Men jeg planlegger forts bryllup aom aldri før -og han heter det! sier jeg er mer opptatt av selve bryllupet ag at alt skal være perfekt enn ham, og nå tenker jeg at han har rett... Jeg tviler skikkelig nå, og jo mere jeg tenker p det, jo mindre har jeg eg lyst til å gifte meg med ham. Kan like gjerne la være, da vi sikekrt skiller oss om et par år likevel..... ja ja, det kan være at jeg ikke står 2uagustbrud likevel da, og får ikke brukt min nydelige kjole... men heller det enn å bli ulykkelig gift. tror ikke dette er de vanlige kalde føttene, har virkelig ikke noen god følelse for oss lengre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. juni 2003 #2 Del Skrevet 15. juni 2003 Kjære deg lin, du har da vel ikke svart ja på et frieri og etterpå lar deg knekke av en dårlig helg!! Et ekteskap består av både gode og ikke gode perioder, og jeg synes du skal tenke deg godt om før du tenker på å avlyse. Du kan ikke ødelegge alt bare pga en møkkahelg... Eller ligger det mer bak...? Og hva har dere kranglet om (jeg vil ikke vite det vil bare at du skal tenke) og er det viktig nok til å kanskje ødelegge fremtiden...?? Gi deg selv goood tid til å sove på det, man ser ofte ting litt klarere på avstand...... varme klemmer og støttetanker fra meg til deg............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 15. juni 2003 #3 Del Skrevet 15. juni 2003 Uff da, du sliter med vonde tanker nå. Masse klemmer fra meg skal du få. Ikke gjør noe du vil angre på i ettertid. Det beste dere vel kan gjøre nå er å tenke godt gjennom hva dere vil, og snakke om det. Ikke ta noen avgjørelser uten at dere er enige om hva som vil passe best for dere. Å gifte seg er stort, og kanskje finner dere ut at denne helgen renser lufta og alt blir bra, nesten bedre enn før også. Man må tenke litt positivt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 15. juni 2003 #4 Del Skrevet 15. juni 2003 Huff-så vanskelig situasjon du er i. Bruk tid på det og ikke avlys enda. Kanskje du burde prøve å legge all planlegging av bryllup på en liten "hvile-hylle". Skjønner det ikke er enkelt men du gjør det lurt i å kanskje prøve. Håper virkelig det går bedre -og husk som Anitach sa, det går opp og ned og livet er ikke en dans på roser. Kanskje er vi for mye drømmende i dette forumet og at forhold kan virke perfekte? Jeg tror ikke et eneste forhold er perfekt for det vil alltid gå opp og ned. Etter motbakke kommer det en alltids en nedoverbakke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 15. juni 2003 #5 Del Skrevet 15. juni 2003 jeg tror at et "perfekt" forhold innebærer at man kan krangle litt ol. Et forhold der alt "bare har vært greit" og ingen uenigheter har jeg lite tro på.... da bygger det seg opp noe -kanskje tar det 15år- men det vil alltids komme et utbrudd, og da det har ligget på lur så lenge, er det virkelig fare på fære -tror jeg. Vi krangler inniblandt, noe jeg er glad for For etterpå nemlig, da blir alt bare enda bedre enn noengang!!!!! Og dessuten varer uenigheten ikke så lenge, kjærligheten overvinner det meste Vi har også en gylden regel om å aldri legge oss for kvelden mens vi er sinte på hverandre, uenige... -så det hender jo at det kan bli noen lange våkenetter da Nei, par som "aldri krangler" og "alt er så fint og flott", de tror jeg kan ha noen vansker som er vonde å takle, i vente -og jeg, er glad vi ikke har det slik! (selvsagt kommer nok vi også til å ha vanskelige ting, men kanskje bedre rusta?? I gode og i onde dager......) Men kjære deg lin, dersom dette skulle være helt "feil" for dere, vær glad dere finner det ut nå, og ikke etterpå. Men prøv å bruke tida og tek nøye igjennom alt! Jeg får inntrykket av at dette er noe som har bygget seg opp og fått utspring nå i helgen, jeg vil gi deg tilsist et råd; kan du forestille/tenke deg et liv uten ham? svaret gir deg vel retningsleder vil jeg tro... (min svigermor sa dette til oss engang vi holdt på å bryte, bare tanken fikk oss sammen igjen .ingen av oss kunne være foruten, og årsaken til at ting gikk litt trått, var glemt.....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 16. juni 2003 #6 Del Skrevet 16. juni 2003 Ta litt tid å tenk gjennom ting du. Legg bryllupsforberedelsene på hylla en uke eller to og vurder om det er dette du vil. Du har ikke lyst til å skille deg til neste år heller. Vær heller sikker. Når det er sagt tror jeg alltid at dommedag har kommet når vi krangler (og jeg har PMS ), og jeg tenker på hvordan det blir når vi må avlyse bryllupet og han må flytte ut osv. Men så sover jeg en natt og alt er glemt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuva77 Skrevet 16. juni 2003 #7 Del Skrevet 16. juni 2003 Reis bort en tur bare du og han. På den måten kanskje dere klarer å finne ut av hva som er feil. Kan jo hende han bare føler seg litt glemt i bryllupsforbredelsene da vi jentene som regel engasjerer oss mye mer enn guttene. Det kan jo være det som har forårsaket denne konflikten??? Uansett lykke til, det ordner seg nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 16. juni 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 16. juni 2003 takk for oppmuntring og råd dere,men tror virkelig dette er noe mer enn litt tvil, vi har kranglet før men ikke som nå, dette er helt anderledes og ikke godt i det hele tatt. Attpåtil føler jeg meg "ferdig" med ham..... Har forresten ordnet med kjolen min også dersom alt blir avlyst. jeg har jo kjøpt emn kan nå selge den til ei venninne av meg på universitetet som skal gifte seg i oktober -hun ble kjempeglad (ikke så gøy synes jeg da, å "gi" vekk kjolen som hun skal bruke og ikke jeg....) Jeg er så glad vi ikke er gift og enda mere glad for at vi ikke har barn. Dette som har kommet over oss nå er noe som har liggget og gnaget lenge, og irritert hverandre -vi er skikkelig lei hverandre nå, og det ser håpløst ut fr at vi skal klare å ordnde opp i dette.... ikke har jeg lyst heller. Spørs om ikke min kjole/jentetur med forlover må avlyses -for ta en jentetur på byen heller -sjekke gutter kanskje?? Ser positivt på det., nå slipper jeg unna kjoledilemmaet med min forlover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 16. juni 2003 #9 Del Skrevet 16. juni 2003 Uff, Lin, dette var virkelig trasig. *trøste* Jeg håper dere finner ut av det. Har dere snakket ordentlig ut om det? I løpet av et langt liv sammen kommer det jo perioder hvor forholdet ikke er like harmonisk - men det er jo klart at hvis det absolutt ikke er ham du ønsker å ha de kjipe dagene med, så er det ikke noe godt grunnlag. Jeg føler virkelig med deg, dette kan ikke være noen god magefølelse. Men det er som du sier, tross alt riktigere og bedre å avlyse bryllupet enn å kjøre på fordi det er for sent å angre - og så angre siden. Men tenk nøye gjennom det - snakk sammen MASSE før dere blir enige om noe som helst! Kanskje dere kan gå til familieterapi? Det er ikke bare for folk som skal skilles eller folk som har barn - det kan være godt å få en nøytral tredjepart til å stille de riktige spørsmålene. Lykke til, lin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Meta Skrevet 16. juni 2003 #10 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har egentlig ikke så mye fornuftig å si jeg. Vil bare ønske deg lykke til med hva du enn velger. Det at du sier at du føler deg ferdig med ham, ville jeg tatt som et svært alvorlig tegn. Min mann og jeg krangler av og til vi og (vi er begge mennesker med sterke meninger), men jeg har aldri følt meg ferdig med ham.. Som man sier "du skal gifte deg med den du ikke klarer å leve uten". Høres nesten ut som du kan klare å leve uten han du egentlig skal/skulle giftet deg med.. Uansett: Lykke til! *Trøsteklem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 16. juni 2003 #11 Del Skrevet 16. juni 2003 Støtter meg til det fru Meta sier her til slutt: Du skal gifte deg med han du ikke klarer å leve uten! Kan du leve uten din nåværende forlovede? Helt til slutt vil jeg si: Det er ikke sikkert at gresset er grønnere på den andre siden.... Uansett hva du velger, vil du nok velge det rette - selv om det kan være vondt. Lykke til.......... begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 16. juni 2003 #12 Del Skrevet 16. juni 2003 Forresten - har problemene begynt etter at dere bestemte dere for å gifte dere? Er det bryllupsplanleggingen som har tatt for mye tid, slik at dere ikke har hatt tid til hverandre?? Legg all planlegging vekk og bruk tid til å snakke gjennom problemene. Kanskje dere finner tilbake til hverandre, kanskje ikke...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2003 #13 Del Skrevet 16. juni 2003 vi har vel bestemt bryllup for 2 1/2år siden, så ja problemene begynte jo etter det (skulle eg ha giftet oss for 1 1/2år siden men pga begge på skole ble det til at vi utsatte det -heldigvis. tror neppe planlegging har skylden, har ikke vært så ekstremt mye, faktisk har sambo purret på meg i hele vår at jeg snart må sette igang vi har mange venner rundt oss som hjelper mye, har derfro væært lite på oss.... ja ja øsnker ingen andre dette -har aldri skjønt meg på par tidligere som har gått fra hverandre like før bryllup, men tro meg -det gjør jeg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2003 #14 Del Skrevet 16. juni 2003 og det var meg lin, ikke logget på -men det skjønte dere vel.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuva77 Skrevet 16. juni 2003 #15 Del Skrevet 16. juni 2003 Lykke til videre uansett hva dere måtte velge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 16. juni 2003 #16 Del Skrevet 16. juni 2003 Har bare et godt råd: Sett dere rolig ned og prat. Og i denne praten skal dere anstrenge dere for å høre på det partneren sier, og prøve å forstå hva den andre sier før dere begynner å motsi hverandre. Og er det tvil, hvorfor ikke utsette bryllupet litt istedet for å avlyse? Kanskje alt ordner seg når bryllupspresset blir borte. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå