Gå til innhold

Single på over 30

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Slik tenker jeg. Når man møter single jenter på over 35 år, da skurrer det litt for min del.

Syns det er rart å være singel når man er såpass gammel, og ikke ha barn

Enig! Damer over 35 skal være godt gift til døden skiller dem ad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig! Damer over 35 skal være godt gift til døden skiller dem ad..

man ER vel egentlig døden nær snart når man er 35, uuuurgammal vøttø!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ekteskap og barn, dere. Det er det eneste som teller. Og har man ikke begge deler innen 35, da kan man bare legge seg ned og dø, for da er det OVER.

Mhm.

Faktisk så syns jeg at man burde ha klart i alle fall en av de tingene innen 25. Man står på døra til å bli gammal da, vøtt. Er det noe tristere enn 25åringer på byen? "Oh Em Ge, jeg er ung fremdeles lizm!" Nei, kjære. Du er ikke ung lenger. Ta på deg toppen din og gå hjem.

Faktisk, hvis du ikke har skaffet deg kjæreste du planlegger å bli gammel med (altså 25) før du er 20 så har du i grunn feilet. Du kommer for evig til å være raringen ingen vil ha. Skaff deg katter og ørelapp-stol først som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann over 30

Hei Aline! Er mektig imponert over at du ble medlem 01.01.1970!! Da burde vel du være godt opp i 50 årene tenker jeg ;)

Ellers så ser jeg ikke på single damer over tretti som noe merkelig. Kjenner flere av dem og det er helt topp damer. Men jeg må si meg enig med en annen her inne om at når jeg leser litt profiler rundt omkring så har jeg minimal lyst til å kontakte noen. Nesten uten unntak så er det første mann blir fortalt at hun er sta, gir seg aldri, vil ikke ofre noe, liker ikke å vaske opp, gjøre rent, rydde eller noen form for husarbeid. Og slik fortsetter det med hvor selvstendig, smart, kul, rå, sosial og perfekt hun er.

Hvorfor i huleste skal en mann sjekke opp henne? For å være vaskehjelp?

Jeg kunne godt tenkt meg å finne en dame som jeg kan bo sammen med og dele livet mitt med, men jeg er ikke interessert i å være noen hjelpepleier. Damer er ikke interessert i å være sammen med en mann som ikke gjør en dritt hjemme og det er faktisk ikke vi menn heller! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mann over 30.

ja, jeg er skikkelig oldis, det er endel av oss. ;) det ble slik ved en omlegging av forumet ser du, så alle som allerede var medlemmer, fikk datoen fra 1970. :D

Jeg leser ikke så mange kvinneprofiler på nett, så jeg skal ikke nekte for at det du sier er sant. Det jeg KAN tenke meg, for jeg kunne nok godt skrevet noe av det selv, er at det er mer en slags greie om å varsku mannfolk at om de er ute etter ett kvinnfolk til kjøkkenet, ei som er føyelig, enkel og husmor, så kan de bare la være å ta kontakt.

Og, jeg er nok også av dem som kan beskrive meg selv som sta, men så ser jeg heller ikke på sta som ett udelt negativt ord. Det har ikke noe med at jeg aldri inngår kompromisser med en jeg er sammen med, men bare at jeg er sta. Og jeg trenger en som takler det.

når jeg hadde profil på nettet for endel år siden, så var en kamerat av meg også på nettsiden, og han kommenterte faktisk endel av det jeg hadde skrevet. Selv hadde jeg ikke tenkt på det slik han leste det, for meg var det kanskje skrevet endel for å "advare" evt mannfolk. Jeg ser ikke på meg selv som lett, og jeg er klar over det. LIkevel tror mange at jeg er det, for jeg SER nok mye snillere og enklere ut en jeg er. Så det ble en sånn advarsel, se opp, jeg er ikke enkel liksom. *ler*

For som han la vekt på, alle er litt vanskelige, det er ikke det som selger deg skjønner du. hehe. Legg vekt på det positive, alt det som gjør at de rundt deg LIKER å være sammen med deg, det som oppfattes som interessant og godt.

jeg hadde ikke vært bevisst på hvordan jeg stof rem, så skrev om litt på det etter det. Jeg prøvde nok fremdeles å få frem at jeg er den jeg er, men la vekt på litt andre ting og skrev ikke fullt like krasst.

det jeg tror, er at mange kanskje ikke leser det man selv har skrevet, helt som andre gjør det. En kjenner jo seg selv, ikke sant? Så om man overdriver litt, eller er litt skarp, så vet man jo at en er ett fint menneske med masse gode verdier også. Og en vet at folk rundt en vet det, så kanskje man ikke tenker på at de som sitter på andre siden av dataskjermen og leser profilen, faktisk IKKE vet det. De ser bare det lille man skriver der, og da kan det nok komme litt skjeivt ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nei, her missforstår du heeelt!!

Å ha det supert i livet sitt, har ikke noe med å ha en statusjobb, man kan fint ha lærer eller selger som ett drømmeyrke og synes at det er jobben som gir en mening med livet.

Det å være fornøyd med livet, både jobb og fritid og ellers, har ikke for meg NOE med statusjag, penger og prinsesseholdninger å gjøre. Det dreier seg om å finne ut hva som gir EN SELV noe, og gjøre det som gir eget liv verdi.

Så du er kunstnertypen :) På en måte er dere mer fortapt enn golddiggerne. Goldiggerne ser jo tross alt etter et par ganske vel definerte egenskaper, mens dere gjerne er ute etter noe mer diffust. Kjenner et par slike av begge kjønn. Aldri blir de fornøyd med noenting da den perfekte partneren ikke dukker opp. De har begge funnet seg en nødløsning, men de fortsetter å klage. Når de to snakker sammen, så hører man klart at begge er missfornøyd med partneren og trakter etter den perfekte kjærligheten. De kunne nok i bunn og grunn ha passet bra sammen, men hun er ikke fin nok for ham :)

Det er greit ok at slike som deg ikke er ute etter status og alt det der, men mange av de andre som forblir "evig single" er gjerne det. En positiv effekt av dette er dog at det ser mørkt ut for Vampus å få spredt sine gener videre :)

Det er dog nettopp at denne drømmen også gjelder folk med "middelmådige jobber" som er problemet. Nettopp fordi folk i de jobbene for det aller meste ikke har det perfekte livet innen rekkevidde. For deg er det kanskje ikke mye penger, status og flott utseende, men for veldig mange er det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du er kunstnertypen :) På en måte er dere mer fortapt enn golddiggerne. Goldiggerne ser jo tross alt etter et par ganske vel definerte egenskaper, mens dere gjerne er ute etter noe mer diffust. Kjenner et par slike av begge kjønn. Aldri blir de fornøyd med noenting da den perfekte partneren ikke dukker opp. De har begge funnet seg en nødløsning, men de fortsetter å klage. Når de to snakker sammen, så hører man klart at begge er missfornøyd med partneren og trakter etter den perfekte kjærligheten. De kunne nok i bunn og grunn ha passet bra sammen, men hun er ikke fin nok for ham :)

Det er greit ok at slike som deg ikke er ute etter status og alt det der, men mange av de andre som forblir "evig single" er gjerne det. En positiv effekt av dette er dog at det ser mørkt ut for Vampus å få spredt sine gener videre :)

Det er dog nettopp at denne drømmen også gjelder folk med "middelmådige jobber" som er problemet. Nettopp fordi folk i de jobbene for det aller meste ikke har det perfekte livet innen rekkevidde. For deg er det kanskje ikke mye penger, status og flott utseende, men for veldig mange er det det.

du er rasende flink til å prøve å plassere folk i båser du kjenner, er du ikke? ;)

og dermed dømme dem til å være slik og sånn pga hvordan du oppfatter den boksen?

Du snakker om "min type", kunstnertypen, som fortapt, aldri fornøyd, klagete over hva de har fordi det aldri er bra nok. Finne nødløsninger og ikke finne noen som er fine nok. Vet du hva, jeg kjenner mye mer en to kunstnertyper, og vi er like forskjellige innenfor den gruppen, som man er utenfor. Jeg f.eks, kunne aldri funnet meg noen nødløsning. Og klager ikke over hva jeg har, eller ikke har. Og jeg kjenner flere innen "min type" som faktisk er godt gift, med barn, og som aldri ville hatt noen andre en sin kjære.

Du har helt rett i en ting, vi ønsker oss kanskje noe mer diffust, men det er da ikke noe værre. Skal litt mer til før man ser det, men uansett så er det jo kjempespennede på veien i sin søken. :)

Og at de fleste andre er opptatt av status og den typen jag... det er godt mulig det er jeg som lever i en annen verden (siden jeg er "den typen" ogsånt), men jeg oppfatter ikke at man KAN sette single kvinner over 30 i en stor boks med fortapte sjeler som hovedsakelig er single fordi de ikke har funnet noen med rett status, nok penger og pent nok utseendet. Jeg oppfatter mange som mye dypere en det, noen ER helt klart slik, andre er single av tusen andre grunner.

Ser ikke boksene dine rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er heller at de fleste er ganske like tross alt, og de aller fleste passer rimelig godt inn i en eller annen stereotyp. Dette med at folk skal være så ulike er egentlig bare en slik dekadent moteforestilling vi har her i den rike verden. Uansett hvor mye folk fremstår som individer, så er mennesket allikevel et flokkdyr, hvor de fleste har de samme driftene.

Dette gjelder jo slettes ikke bare kvinner. Av de jeg kjenner, så er det heller menn som lever enslig fordi de har helt tullete krav. Har heldigvis gjennom hele mitt liv klart å unngå kontakt med den typiske kresne kvinnen. En bieffekt av dette er jo at jeg knapt har møtt en enslig kvinne siden jeg sluttet på videregående.....

Det som er veldig slående er jo hvor provoserende noen finner mine holdninger. Jeg blir jo stemplet som bitter, taper, fattig og en ekkel person som folk er glad de slipper å kjenne bare fordi jeg ikke har så grusomt store krav til ulike ting i livet. Tydelig at noen føler seg truffet av dette, av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Knapt møtt en enslig kvinne etter videregående nei..I så fall lurer jeg veldig på hvorfor du hevder å kunne så mye om disse kvinnene du aldri har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er heller at de fleste er ganske like tross alt, og de aller fleste passer rimelig godt inn i en eller annen stereotyp. Dette med at folk skal være så ulike er egentlig bare en slik dekadent moteforestilling vi har her i den rike verden. Uansett hvor mye folk fremstår som individer, så er mennesket allikevel et flokkdyr, hvor de fleste har de samme driftene.

Dette gjelder jo slettes ikke bare kvinner. Av de jeg kjenner, så er det heller menn som lever enslig fordi de har helt tullete krav. Har heldigvis gjennom hele mitt liv klart å unngå kontakt med den typiske kresne kvinnen. En bieffekt av dette er jo at jeg knapt har møtt en enslig kvinne siden jeg sluttet på videregående.....

Det som er veldig slående er jo hvor provoserende noen finner mine holdninger. Jeg blir jo stemplet som bitter, taper, fattig og en ekkel person som folk er glad de slipper å kjenne bare fordi jeg ikke har så grusomt store krav til ulike ting i livet. Tydelig at noen føler seg truffet av dette, av en eller annen merkelig grunn.

At man kan være like på mange måter er jeg ikke uenig i, og at det finnes stereotyper og de fleste passer inn i en eller annen slik, er jeg heller ikke uenig i. Men å dømme noen på alle punkter, utifra hvilken gruppe de tilhører, det tror jeg faktisk vi er for forskjellige til uansett om vi kan grupperes på det generelle plan.

Innenfor en stereotyp, finnes det mange variabler, dette gjør at selv om man kan plassere en person i en boks, så vil ikke ALT være likt på de som er i samme boks. De vil ikke nødvendigvis like den samme maten, ha den samme jobbe eller lik oppfatning av hva som ser pent ut. På lik linje med at selv om du putter f.eks meg i boksen "kunstnerisk", så er jeg ikke lik alle andre i denne boksen på mange andre områder. Endel likhetstrekk, helt klart! Man kan nok gjerne komme med flere generelle likheter, men ikke så spesifikt som på hvilken farge alle disse liker best, eller hvorfor de single i denne gruppen er single. Tror jeg. ;)

Og at folk reagerer på bl.a deg i denne diskusjonen, tror jeg ikke nødvendigvis har noe med at de føler seg truffet. Jeg reagerer bl.a på deg i denne diskusjonen (selv om jeg håper jeg ikke har kaldt deg bitter eller ekkel), ikke fordi jeg føler meg truffet av hva du skriver, men fordi jeg til tider oppfatter det du skriver som både fordømmende og fryktelig provoserende.

Det å bli provosert, er ikke det samme som å føle seg "tatt". Man kan bli provosert over at noen mener noe urimelig om andre, noe som ikke har med en selv å gjøre i det hele tatt, men der man blir provosert på andres vegne. F.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knapt møtt en enslig kvinne etter videregående nei..I så fall lurer jeg veldig på hvorfor du hevder å kunne så mye om disse kvinnene du aldri har møtt.

hmm.. det har du jammen rett i! Hvordan kan han det?

men er det ikke ofte slik?

at mange mener sterkest om det som er fremmed og ukjent?

Ordet fremmedfrykt, er stort sett brukt i forhold til utlendinger/andre kulturer, men du kan helt klart se fremmedfrykt også i andre tilfeller. Og det er ikke uvanlig heller, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det blir litt slik som amerikanske rednecks ser på de urbane og dekadente demokratene i USA :) Må si jeg rett og slett er rimelig skeptisk til stereotype folk fra de "finere" bydeler i Oslo og Bergen generelt. Har jo sett et par disse nekene i aksjon på nettet i forbindelse med blogger, tenker da både på Vampus, diverse FpUere fra Oslo og et par i Unge Høyre. Setter rett og slett spørsmålstegn hva slike "luksusdyr" egentlig er godt for?

Hva er det egentlig av det jeg skriver som er så grusomt provoserende egentlig? Disse Oslo Vest menneskene er jo velkjente for å se ned på fattige, innbyggere av mindre byer, negere og masse annet?

Endret av PeeWee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Hva er det egentlig av det jeg skriver som er så grusomt provoserende egentlig? Disse Oslo Vest menneskene er jo velkjente for å se ned på fattige, innbyggere av mindre byer, negere og masse annet?

Jeg kjenner mange fra de strøkene, og de ser ikke noe mer ned på folk enn det andre gjør. De fleste er faktisk ganske tollerante, åpne og inkluderende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner mange fra de strøkene, og de ser ikke noe mer ned på folk enn det andre gjør. De fleste er faktisk ganske tollerante, åpne og inkluderende.

Ja, du virker som typisk den typen som ikke kommer fra Oslo vest, men som over alt ønsker å passe skikkelig inn i de miljøene. Det er jo mye av dette som er problemet med at de krampeurbane fremstilles som et slags ideal for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Ja, du virker som typisk den typen som ikke kommer fra Oslo vest, men som over alt ønsker å passe skikkelig inn i de miljøene. Det er jo mye av dette som er problemet med at de krampeurbane fremstilles som et slags ideal for alle andre.

Er det noen som er fordømmende her så må det være deg. Jeg har venner både fra byen og utenfor byen, jeg dømmer i hvertfall ikke folk etter hvor de er fra, makan til sneversynt person som deg skal man lete lenge etter. Krampeurban? Hva betyr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: også trenger du spør oss hva du skriver som er så provoserende? :ler:

du dømmer folk både hit og dit, tillegger folk trekk og finner konklusjoner som du trekker ut av det blå for å være ærlig. Utifra dine selvoppfunnede typer du snakker til her inne, dømmer du dem til å være sånn og slik. Og du gir ikke veldig mye rom for at du kanskje bommer i din dømming av fremmede mennesker på ett forum.

Du ser ned på vestkantfolk fordi de er så lite åpne for andre en dem selv, fordi de er så fokusert på status og å være perfekte, mens du selv anser jobber som for mange er helt supre, som middelmådige og ikke egentlig særlig stad.

Du setter folk i bokser og tillegger dem verdier og kvaliteter de godt mulig ikke innehar, fordi DU kjenner ett par innen den boksen du har plassert dem, som er sånn og slik.

Trenger du virkelig spør hvorfor du provoserer? Mener du ikke å provosere da? om du ikke gjør det med vilje, les innleggene dine en gang til, og prøv å les dem som om det var en annen som skrev dem mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest innlegg skrevet at Frp og DLF velgere på disse foraene i rundt 10 år nå, og da er det ikke lett å holde troen på menneskeheten ved like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

I PeeWees verden finnes det to mennesketyper:

Nr 1: Disse menneskene tar den første og beste partneren de finner. Personen må være snill og ha jobb, men utseende, personlighet, evner, humor, hobbyer, stil, osv har ingenting å si. Disse personen slår seg ned sammen, får barn og lever et enkelt liv til døden skiller dem ad.

Nr 2: Disse personene er kresne, kommer fra Oslo vest, tilhører den øvre middelklassen og finner aldri en partner. Folk i denne gruppen bryr seg kun om status, karierre og andre overfladiske ting, og ser ned på alle som ikke passer inn under kriteriene.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg konstaterer raskt at jeg kun kjenner personer som ikke finnes i følge PeeWees kategorisering. Det må nok være at jeg kjenner et besynderlig utvalg av mennesker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det blir litt slik som amerikanske rednecks ser på de urbane og dekadente demokratene i USA :) Må si jeg rett og slett er rimelig skeptisk til stereotype folk fra de "finere" bydeler i Oslo og Bergen generelt. Har jo sett et par disse nekene i aksjon på nettet i forbindelse med blogger, tenker da både på Vampus, diverse FpUere fra Oslo og et par i Unge Høyre. Setter rett og slett spørsmålstegn hva slike "luksusdyr" egentlig er godt for?

Det som er provoserende er den voldsomme forhåndsdømmingen din. Jeg tror sjelden jeg har lest en sånn samling fordommer og så bastante konklusjoner om andre mennesker basert på tre linjer de har skrevet i et nettforum noe sted.

Du har sett "et par av dem" i " et nettforum", og det disse relativt få menneskene har skrevet i et nettforum får deg til å bastant si at "du er sånn og sånn" til villt fremmede mennesker.

"Disse Oslo Vest menneskene" er ikke velkjent for å se ned på folk, nei. At -enkelte- som bor her har disse fordommene, er nok sant. Men at flertallet har det, er ikke sant.

Det later til at du misliker folk fordi du mener at de har fordommer. Men du har da like mye fordommer selv. Du ser tydeligvis ned på folk fordi de kommer fra Oslo Vest. Hvorfor i alle dager -det- noe annerledes enn å se ned på folk som bor i mindre byer?? Logikken og selvinnsikten glimrer så til de grader med sitt fravær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...