Gå til innhold

Datteren min hater å pusse tenner.


Illuusia

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gode råd? Datteren min på snart 3 år HATER å pusse tennene. Hun vil helst gjøre det selv, men da sutter hun bare på tannbørsten. Jeg pleier å måtte ta en ordentlig grep på henne rundt kroppen så hun ikke får tak i tannbørsten og tannpussinga blir bare fort og overfladisk gjort.

Jeg har aldri vært hardhendt med tannbørsten, så jeg skjønner ikke at dette er nå blitt hennes hat aktivitet nummer 1. Jeg pleide ikke å måtte holde henne fast heller, men nå må jeg, men jeg har jo ikke lyst til at det skal være sånn.

Hun haret også å få håret gredd, skjønner jeg godt egentlig, men det må jo gjøres. Der har jeg likevel en triks, nemlig hvis hun får lov å se på tegnefilm samtidlig, så glemmer hun det. Men tannpussing på stuen blir litt vel upraktisk.

Alle gode råd mottas med et stort takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Fortsett som nå, så blir det en vane til slutt. Du pusser først, så kan hun pusse etterpå. Og fluortabletter til slutt.

Nå gjleder det å lære henne at du bestemmer, og visse ting kan mna ikke snike seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er 3år kan det være litt vanskelig

å forstå hvorfor man må pusse tennene..

Men jeg har hørt at det hjelper på enkelte

å se filmen om Karius og Baktus..

Det er vel kanskje verdt et forsøk når

en alvorsprat ikke funker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en advarsel:

Søsteren min nektet å pusse tenner etter å ha sett Karius og Baktus - det var jo så synd på de to søte små fyrene!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en advarsel:

Søsteren min nektet å pusse tenner etter å ha sett Karius og Baktus - det var jo så synd på de to søte små fyrene!!! :ler:

Fullstendig logisk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya
Bare en advarsel:

Søsteren min nektet å pusse tenner etter å ha sett Karius og Baktus - det var jo så synd på de to søte små fyrene!!! :ler:

Sønnen min hadde to kreative løsninger på dette problemet. Det ene var å spise så mye snop at Karius og Baktus selv fikk hull og vondt i tennene. Men, siden dette var litt slemty kom han på et alternativ: Vi kunne snekre et bittelitehus der de kunne få bo. Huset kunne stå i vinduskarmen, så kunne vi gi de litt sirup hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde samme problemet med sønnen min som er 2 1/2. Ordna seg da jeg begynte å gjøre tannpussen til en lek.

Fikk et råd på ei anna nettside om å late som om barna i barnehagen satt på tennene og måtte pusses bort. Og nå gaper han som bare det for å se om de faktisk sitter der - og skratter og ler når vi får has på dem.

krever litt ekstra overskudd, men det er så deilig å slippe en kamp hver kveld... (om jeg bare hadde funnet på noe lurt for å få ham til å like å vaske håret nå så...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gaper de stort hele gjengen, titter i speilet og leter etter Karius og Baktus som lager garasje og hus i tennene.....så pusses det så tannkremen spruter....vi leker når vi pusser tenner, det går så greit....

....hadde i perioder tendenser til tvang og fastholdning med to foreldre som tvang munnen oppp.... :( ....så begynte vi å leke og det går som en lek.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Jeg hadde samme problemet og kjøpte videoen med Karius og baktus!!

Etter det har gutten elsket å pusse tennene,og det aller gøyeste er når vi kunne hive de to tanntrollene ut i vasken!

Selv i dag når han er 5 år pusser vi vekk karius og Baktus til stor glede!

Flere jeg kjenner har samme erfaringen så du kan jo prøve!

Du får sikkert lånt den gratis på biblioteket!!

-charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Språket til datteren min er nok ennå ikke så god(fordi hun er tospråklig) at hun vil helt forstå karius og baktus desverre, men etterhvert skal jeg prøve dette også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språket til datteren min er nok ennå ikke så god(fordi hun er tospråklig) at hun vil helt forstå karius og baktus desverre' date=' men etterhvert skal jeg prøve dette også... :wink:[/quote']

glemte å logge inn.. men takk for alle gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ det er såå vanlig og normalt i den alderen.Så lenge du står på og ikke stopper så kommer det seg.

Tennene MÅ pusses og prøv å prate med henne at tennene kan få store stygge hull osv.

Jeg hadde et helv*** med mine da de var mindre,tror de kan være glade for at jeg "tvang" dem litt ja.

Ingen hull i deres munn........7 og 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også bare skrive at Karius og Baktus filmen kan gjøre det verre også.For da kan hun synes synd på dem og ikke vil pusse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...