Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Jeg jobber i en butikk som for tiden går ganske dårlig, og sjefen vil derfor ta mest mulig vakter selv. Fair enough. Jeg har egentlig "fast" èn kveld i uka (4 1/2 timer) + annen hver lørdag, men denne måneden har jeg blitt satt opp tre dager i uka (2 1/2 timer) + annen hver helg, men da altså med kortere arbeidstid. Jeg synes det er skikkelig kjipt å komme for kun 2 1/2 per gang, og det krever transport, samt "å gjøre seg klar til jobb" i form av å stelle seg ettersom jeg jobber i en ganske "fin" butikk. Hva synes dere om dette? Kan sjefen bare gjøre sånn uten videre? I kontrakten står det at jeg er ekstrahjelp, men ingenting om konkrete arbeidstider, noe det som regel aldri pleier å stå i en kontrakt heller.
FoxyFish Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Om du står oppført som ekstrahjelp i kontrakten uten faste arbeidstider, så kan sjefen bare gjøre sånn, ja. Det er noe skikkelig møkk, men sånn er det ofte når man kun jobber deltid eller er ekstrahjelp/ringehjelp..! Jeg har sagt opp en jobb på grunn av en lignende opplevelse, og har nå jobb med faste tider. Det anbefales..!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå