ChrissyX Skrevet 6. april 2010 Forfatter #61 Del Skrevet 6. april 2010 Ok..tid for en kort oppdatering.. ble en liten nede-periode etter de negative testene etter ivf, så fant det for godt å forsvinne litt. Det som har skjedd> Første IKM etter prøverør var fredag 26.mars. Onsdag 24.mars tok jeg test..den var negativ. Fredag 26.mars tok jeg ny test, og den var svakt positiv!! Brukte bare billigstrimler, så tok også en clearblue etter å ha studert strimmelen godt og lenge. Clearblue viste helt tydelig et kryss!! Siden har jeg tatt en ny test hver dag, utenom i dag.. og hver test har bare blitt sterkere og sterkere. Onsdag forrige uke begynte jeg å blø litt, og dette fortsatte til søndag. Ble veldig redd, men har hørt om mange-mange som også har blødd, så prøvde å roe meg ned med det. Nå blør jeg ikke lenger, og jeg har så smått begynt å tro at det virkelig er sant!! Etter 1,5 år med prøving har det faktisk skjedd!!! Jeg er gravid!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. april 2010 #62 Del Skrevet 6. april 2010 Hva er det jeg leser? :dåne: Er du gravid blitt? Så hyggelig! Skjønner at du ble engstelig for blødningen, men kanskje det var festeblødningen som kom ut? Det gjorde den med meg hvertfall. Blir det årets julegave dette her da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 6. april 2010 #63 Del Skrevet 6. april 2010 Ååå gratulerer! Dette har dere virkelig fortjent! Godt å høre at blødningen har stoppet, og det at testene har blitt sterkere og sterkere er jo et tegn på at det går bra. Hvordan er formen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 6. april 2010 #64 Del Skrevet 6. april 2010 Er det sant?! Du er gravid!!! Guriland så gøy da Da kommer jeg med klisjè spørsmålet; hvordan føles det? Og hvordan er formen? GRATULERER SÅ MASSE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 6. april 2010 Forfatter #65 Del Skrevet 6. april 2010 Oi nå føler jeg meg slem som har holdt meg unna her så lenge..blir helt rørt av at jeg allerede har fått tre gratulasjoner!! Trodde jeg var helt glemt her inne jeg..huff -sentimental- Til spørsmålene Blødning-jeg er jo litt av en bløder i grunn..har under hele prøveperioden slitt med blødninger i tide og utide, og jeg hadde det også fra eggeløsning og til en uke etter. Derfor prøver jeg ikke å spekulere i hvorfor jeg blødde, annet enn at jeg har en følsom livmorstapp som sikkert alltid kommer til å forsurne livet mitt!!!GRRR! Men det er klart..hvis det ikke kommer igjen nå så var det helt klart festeblødningen! Hehe. Formen er helt fin..noe hodepine, bittelitt kvalme og veldig ømme pupper..ikke aktuelt å fryse når jeg går rundt i koselær uten bh..det er vooondt! Hehe. Har ikke merket noen cravings enda..bortsett fra at jeg har blitt fanatisk når det kommer til å spise riktig og gjøre ting "riktig"..men det avtar sikkert litt etterhvert? :gjeiper: Hvordan det føles? Helt hærlig!! Jeg er nå ca 5+5 (forhåpentligvis) og ettersom jeg i dag for første gang siden jeg tok den første testen ikke tok ny test i dagtidlig, og jeg fortsatt føler at det er trygt å ikke gjøre det, må det vel bety at jeg såvidt har begynt å tro litt på det og Jeg får riktignok ikke gjort så mye på jobb om dagen..og tankene er veldig okkupert på kun en ting! Og gleder meg noe så sinnsykt til å fortelle det til familien til helgen.. det blir mine foreldres første barnebarn, så jeg vet de kommer til å fly i taket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 6. april 2010 #66 Del Skrevet 6. april 2010 Så spennans å skulle fortelle familen sånne gode nyheter da! Husker jeg så noen klipp på tv engang om noen som skrev det på en kake til sine foreldre Sånn du skal gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 6. april 2010 #67 Del Skrevet 6. april 2010 Gratulerer så mye Det må være en fantastisk følelse, nå som du begynner å tro litt på det Har et lite spørsmål jeg Fortalte dere foreldre/familie i forkant at det ble prøverør på dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 6. april 2010 Forfatter #68 Del Skrevet 6. april 2010 Vi har ikke heeeeelt bestemt hvordan vi skal si det enda (kom gjerne med forslag).. men veldig mange tanker Min far har akkurat hatt bursdag, og han har ikke fått gave enda.. Så vurderer å finne noe det står "Verdens beste bestefar" på. Til svigers/besteforeldre fikk jeg en tanke i dag..noe med "Hva ønsker dere dere til jul?" "Vi får nok ikke så mye tid til å handle julegaver ved de tider, men holder det med ett barnebarn/oldebarn?" Ellers så liker jeg denne rebusen: ”ikke her men... + e + fasade - l + glad - d + gjør presten - r + [bilde av stein]- in + mat + gammle mennesker" Kanskje endre den til tante/onkel og gi til søsken? :D (Termin er etter mine beregninger rundt 4. desember :rødme: ) Pusilus: Vi endte opp med å si det til de aller nærmeste pluss sjefene våre (pga det ble noen dager vi måtte avspasere/ta fri), og jeg er veldig, veldig glad nå for at vi ikke sa det til mange..Så slipper vi det spørsmålet både nå og ved eventuelle søsken. "Gikk det med prøverør?" For vi klarte jo selv!!! Jippiiii!! =) Hvordan går det med dere og prøverør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 6. april 2010 #69 Del Skrevet 6. april 2010 Leste litt raskt tidligere i dag jeg , fikk ikke med meg at dere hadde klart det på egenhånd Må gratulere igjen jeg så herlig at dere klarte det selv Jeg skal begynne med medisiner på mandag, endelig er vi i gang med noe som har mulighet til å lykkes Må innrømme at man blir veldig klar for en positiv test etter to år med prøving. Jeg har enda ikke fortalt mine foreldre om dette, sliter med å finne de rette ordene, svigers vet av praktiske grunner. Jeg har heller ikke fortalt det til sjefen, og slipper sannsynligvis det denne gangen Det ser ut som det blir uttakk og innsetting i ferieuken min Kos deg med spiren i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 6. april 2010 #70 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Skjønner at man kan bli litt fanatisk, men vi får bare holde oss unna den maten de har listet opp på matportalen, prøve å spise sunt og lytte til kroppen. Er vel ikke stort mer vi kan gjøre enn det. Jeg var veldig bekymret i begynnelsen fordi jeg ikke greide å spise noe annet enn chips pga kvalmen, levde ikke akkurat så sunt nei. :gjeiper: Men jeg var nok bekymret uten grunn, for de har hatt det helt fint i magen hele tiden. Så gøy å skulle fortelle det til familien på en sånn morsom måte da! Mange lure ideer her! Endret 6. april 2010 av Tinio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. april 2010 #71 Del Skrevet 6. april 2010 Gratulerer så mye Så utrolig koselig. Håper du nyter dagene med spire i magen. Bestemt dere for når dere skal gifte dere? Blir det gravid brud? :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 7. april 2010 Forfatter #72 Del Skrevet 7. april 2010 Åh så spennende da pusilus! Hvor tar dere behandlingen? Nå går det veldig fort fremover..før du vet ordet av det er du ruger! Det er en hærlig følelse det! Og krysser fingrene for at det går bra! Det var godt å høre tinio..jeg er ikke noe flink til å spise variert osv..og selv om jeg er veldig flink nå, regner jeg med at det roer seg igjen snart. Hehhe.. Becky, tusen takk! Det er allerede bestemt at bryllupet blir neste sommer..så det passer utroooolig bra om dette går bra.. jeg hadde så smått begynt å vurdere muligheten for å måtte flytte bryllupet eller ta en pause i prøving..noe som egentlig ikke er veldig aktuelt etter så lang tid. Forhåpentligvis får vi en liten 6-7-8 mnd gammel brudepike/brudegutt. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. april 2010 #73 Del Skrevet 7. april 2010 Det er mange aktiviteter som står på planen min, så tiden kommer nok til å fyke avgårde. Gleder meg virkelig til vi kommer så langt i prosessen at jeg har blitt ruger ja Jeg er ikke like higen på den biten der man må sette sprøyter på seg selv *pingle* Har sendt en PM også jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 10. april 2010 Forfatter #74 Del Skrevet 10. april 2010 Åhhhhh! Jeg er gravid! Yeeeey! =) I går fortalte vi det til foreldrene mine. Far har akkurat hatt bursdag, så han fikk en kjempefin kopp som det står "verdens beste bestefar" på. Ble litt skuffa da han åpnet pakken, så på koppen, smilte og sa "jeg visste det jeg".. Hmpf.. Min far mener han har overnaturlige evner..han har spådd mange ting korrekt.. og i fjor høst spådde han visst oss og kom frem til at vi skulle få barn i november, og at det ville bli gutt(er).. Hvis jeg føder en gutt i november tror jeg ikke jeg har noe annet valg enn å tro på han.. sukk.. Men uansett..de ble veldig glade. Mor trodde ikke helt på han når han sa det ville gå.. særlig ikke etter at forsøket gikk galt. Hun mente at det da ikke ville bli tid til å rekke november. Men nå ble hun i ekstase hun og. Hun fikk forøvrig matchende kopp hun også.. så nå har de hver sine hemmelige kopper :-) I dag fortalte vi det til samboers foreldre. De ble også veldig glade og syntes det var på tide. Det føles veldig godt å få sagt det til noen..fjernet en liten klump i magen..så forhåpentligvis blir det litt lettere på jobb på mandag. Må skrive mer senere om "bivirkninger" må stikke en tur nå =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 12. april 2010 #75 Del Skrevet 12. april 2010 Jaaaaaaa Du er gravid Det blir sikkert med ett litt mer virkelig når man begynner å fortelle det til nære og kjære Håper formen din er god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 26. april 2010 Forfatter #76 Del Skrevet 26. april 2010 hhh..da får man vel prøve å få ned noen ord og tanker igjen. Siden sist har jeg vært sikker på at det har gått galt 3 ganger.. første gangen blødde jeg litt, ringte legen, men han sa det nok ikke hastet, men ville ha meg inn på UL allikevel. Så på 7-ukersdagen fikk vi se ett bitte-bittelite hjerte som banket så ivrig. To dager etter kontrollen, begynte jeg å blø mye..kvalmen forsvant, og det kom en blodklump, så da var jeg igjen sikker på at det var over. Jeg ble liggende i senga hele den dagen.. men jeg fikk aldri vondt, og blødningene ga seg etterhvert, så da kvalmen kom tilbake etter tre dager, trodde jeg igjen at det kunne ha gått bra. Så var det tredje gangen..det var nå i helgen, da var det gått en uke siden blødningen, og i følge ting jeg har lest på nett ville det vises på en test nå om det hadde gått galt. Så jeg sto opp og tok en strimmeltest..som jeg fra før har tatt ca 15 av..og den var svak..veldig svak..ca like svak som 4 dagen jeg testet positivt. Så da ble det senga igjen og depping..vi snakket om at jeg kanskje burde ta en ny test..men vi var begge altfor redde for å få det bekreftet..så dagen gikk og jeg fortsatte å holde senga. Men utpå kvelden orket jeg ikke lengre, så jeg tok den nestsiste testen jeg hadde i skuffen.. Den var knall positiv igjen!!! Så da var det bare å håpe igjen..og her er vi i dag.. dritlei av berg og dalbaner..men foreløpig ganske så sikker på at jeg bærer en liten på 8 uker i magen. 6.mai skal vi til ny kontroll..så den datoen er alt jeg lever og ånder for om dagen, hehe.. Så til selve graviditeten og mine symptomer. KVALME!!! Åh så kvalm jeg er! Spyr ikke så mye..men kvalmen ligger der så godt som konstant og gjør det umulig å spise riktig..eller spise i det heletatt!! Tretthet..stå opp-jobbe-hjem og sove-opp og lage, og hvis heldig, spise litt middag-legge seg igjen og sovne for natta. Slik går no dagan! Pamela-syndromet..jada, hun har nå tatt seg en tur på besøk..orker ikke bruke BH lengre, de er altfor stramme, og puppa er litt ømme, men ikke så altfor ille. Tjah..det er vel i grunn det..hormoner har jeg heldigvis sett lite av.. og dessverre ingen morsom pica.. mulig det kommer bare jeg orker tanken på mat igjen, men..hehe. Ja så jeg er vel i grunn ganske heldig..og klager ikke i det heletatt!! Jeg ønsker det her så sterkt, at litt(MYE)kvalme skal jeg overleve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archee Skrevet 26. april 2010 #77 Del Skrevet 26. april 2010 Hei Chrissy, og GRATULERER SÅ MASSE MED BEBIS PÅ VEI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 28. april 2010 #78 Del Skrevet 28. april 2010 Tenkte å tipse deg om Sjøsyk Armbånd som hjelper mot kvalme siden du er veldig plaget med det. De har hjulpet meg masse iallefall Må være slitsomt med så mye hormoner midt oppi all bekymringen om alt er bra denne gangen, noe jeg er sikker på at det er. Men sender mange klemmer og håper du har en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #79 Del Skrevet 29. mai 2010 Ja så var det vel på tide med en liten oppdatering igjen. Dagene går (heldigvis), og jeg bærer fortsatt på et lite vesen. I går var vi hos jordmor for første gang, og fikk høre hjertelyd, det var fantastisk! Spesielt siden jeg alltid er bekymret. Men nå er det så vidt at jeg har begynt å tro på det.. jeg er jo 13 uker på vei! Tenk det! Det er bare så fantastisk! Formen er fortsatt ganske skrantende..noe som og er grunnen til at det ikke blir så mye oppdateringer her..Men så lenge den lille trives skal jeg ikke klage! *god natt klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 29. mai 2010 #80 Del Skrevet 29. mai 2010 Herlig å høre at den lille trives Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå