Gå til innhold

Hva slags jobber kan jeg søke på?

Illuusia

Anbefalte innlegg

Jeg har valgt meg en utrolig upraktisk utdanning. Ikke spør meg hvorfor, det er en lang historie!

I dag har jeg sagt meg ferdig(for nå). Jeg har oppnådd i såfall en bachelor grad pluss ekstra 15 vekt tall i fagene:

Historie, filosofi, arkeologi, kristendom og psykologi.

Har ikke peil på hva jeg kan og ikke kan søke på....

:-? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja' date=' hva med religionslærer....[/quote']

:):roll::) tja.. kanskje det... har jo ikke ped,men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I dag er det ofte et krav til at du har ped, men det er fortsatt noen skoler som tar inn vikarer uten ped. Du får ikke en fast jobb som lærer uten ped

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest egentlig ikke du har valgt en så merkelig utdanning. Vet ikke om det er upraktisk. Selv om jeg ikke har peiling på de fagene du har tatt så synest jeg det er en rød tråd i fagene historie, filosofi, arkeologi og kristendom. Psykologi står jo litt "utenom" disse, men tror det kan styrke deg at du har dette i tillegg til det du har. Nå finnes det jo en flust av konsulent stillinger i forskjellige yrker. Konsulent på museum f.eks (aner ikke om de har noe stillinger der som kan passe deg altså)

Finnes det noe "arkeolog foreninger" du kan henvende deg til?

Eller så tenkte jeg det kanskje kan være spennende stillinger i kommunen. Vet ikke helt hvilken etat som har med dine fagfelt å gjøre, men det kan du jo undersøke. Om det finnes altså...

Kanskje universitetet kan ha bruk for deg? Studieveileder...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss litt av alt

Sats på det du har mest lyst til!!!

Jeg har selv ex-phil, sosiologi, historie, kulturforståelse, informatikk, engelsk + psykologi og har pga. min interessante bakgrunn alltid fått de jobbene jeg har søkt på! Jobber i dag som prosjektleder i byggebransjen (har ingen utdanning eller forutsetninger for å ha fått denne jobben)...

Lykke til!

Miss litt av alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Achmed

Med to år til klarer du en master i kantineteknikk.

Men seriøst: Det du har gjort ved siden av studiene er i mange tilfeler langt viktigere enn studiene i seg selv. Ved å gå på skole lærer du å lære, og det første du kommer til å gjøre når du får deg jobb, er å lære. Hvis du kan å skrive søknader og å markedsføre deg selv, kan du vel alltids få masse morsomme jobber. Akkurat nå er det ikke så mye morsomme jobber ledig i og med at jobbmarkedet er så trangt, men det er alltid plass på Rimi til markedet blir bedre.

Og til miss litt av alt:

Hadde jeg vært arbeidsgiver, tror jeg at jeg hadde hevet øyenbrynene for bakgrunnen din jeg også. Den ser interessant ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...