Gå til innhold

Frøknas spinnerier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper du hadde en fin helg da, siden formen var bedre på fredagen. Rart hvordan man fra den ene dagen til den andre kan gå fra å være helt slått til å være i fin form.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Håper du hadde en fin helg da, siden formen var bedre på fredagen. Rart hvordan man fra den ene dagen til den andre kan gå fra å være helt slått til å være i fin form.

Ja til tross for at kjæresten ble ein skikkelig kjiping på festen, fordi han var dritings, var helga fin. Mamma og pappa driver å flytter inn i nytt hus og mamma var på Ikea og handla ting som ho synes kunne passe på hybelen, som ho kunne ta heim etterpå. De t endte med eit kvitt rundt bord, 4 klappstoler og noen krakker. Krakkene er ikkje montert av di at hybelen er 21 kvadrat. Meg og K spiste litt i sentrum, mens vi gjorde oss kjent i bergen. Han har nemmelig aldri vore der.

Skrevet
Ja til tross for at kjæresten ble ein skikkelig kjiping på festen, fordi han var dritings, var helga fin. Mamma og pappa driver å flytter inn i nytt hus og mamma var på Ikea og handla ting som ho synes kunne passe på hybelen, som ho kunne ta heim etterpå. De t endte med eit kvitt rundt bord, 4 klappstoler og noen krakker. Krakkene er ikkje montert av di at hybelen er 21 kvadrat. Meg og K spiste litt i sentrum, mens vi gjorde oss kjent i bergen. Han har nemmelig aldri vore der.

Æsj, kjipt når de kjærestene slutter å funke. Men - det skjer vel med de fleste av og til :)

Jeg har ikke vært mye i bergen, men jeg synes det virker som en veldig fin by! J har studert der, tror han har litt lyst til å dra dit en eller annen gang :)

Skrevet

Bergen er ein fin by, men kan ikkje av den enklaste sorten for rullestolbrukere. Mitt størtste problem no er at eg har søkt nav om støtte til hybelen i bergen og for å få dekka utgifter til arbeidskjøring. Eg har bil frå folketrygden, men har ikkje lappen, sånn at eg kan køyra den.

Vi sendte søknad i desember og jobben starter på mandag. Eg har ikkje råd til å betale taxi av eiga lomme i to måneder. Eg har prøvd å ringe de i fleire gonger, men fekk ikkje hjelp før i dag. Datasystemet er ofte nede, og då har dei ikkje moglegheit til å gå inn å sjekke i dokumenta. I dag fekk eg vite at søknad ikkje er ferdigbehandla, og at eg må kontakte sosialkontoret, å be dei om hjelp. No har eg husleigeX2 og løpende utgifter på måndag av. Sosialdama tok ikkje telefonen, dama i nav arbeid er på kurs til torsdag og eg er fortvila.

Skrevet
Vi sendte søknad i desember og jobben starter på mandag. Eg har ikkje råd til å betale taxi av eiga lomme i to måneder. Eg har prøvd å ringe de i fleire gonger, men fekk ikkje hjelp før i dag. Datasystemet er ofte nede, og då har dei ikkje moglegheit til å gå inn å sjekke i dokumenta. I dag fekk eg vite at søknad ikkje er ferdigbehandla, og at eg må kontakte sosialkontoret, å be dei om hjelp. No har eg husleigeX2 og løpende utgifter på måndag av. Sosialdama tok ikkje telefonen, dama i nav arbeid er på kurs til torsdag og eg er fortvila.

Aa neeei! :klem:

Foerste bud: ikke gi deg!!! Ring og ring, moet opp personlig om du maa (eller har mulighet). Ikke ta et nei for et nei (men vaer hoeflig)

Andre bud: faa meg til aa komme til Bergen slik at jeg kan skrike til folk for deg ;)

Skrevet (endret)
Aa neeei! :klem:

Foerste bud: ikke gi deg!!! Ring og ring, moet opp personlig om du maa (eller har mulighet). Ikke ta et nei for et nei (men vaer hoeflig)

Andre bud: faa meg til aa komme til Bergen slik at jeg kan skrike til folk for deg ;)

Har desverre ingen mulighet til å møte opp der, eg er hos kjæresten. DEi har lagt igjen lapp til sosialdama om at ho må ringe. ¤krysser¤ fingre. Flybilletter til pingting bestilt. :gjeiper:

Endret av Frk edderkopp
Skrevet (endret)

I morgon skal eg treffe foreldra til K. Spent!!! På lørdag skal eg være åleine med mora når K går løp. :flau: Er ikkje ferdig med navsaka enda.

Endret av Frk edderkopp
Skrevet
I morgon skal eg treffe foreldra til K. Spent!!! På lørdag skal eg være åleine med mora når K går løp. :flau: Er ikkje ferdig med navsaka enda.

Oi, er det første gang? Det er så skummelt, det!!! Men: heldigvis viser jo de fleste svigerforeldre seg å være koselige.

Hmh, dumme Nav. *skrike til*

Skrevet
Oi, er det første gang? Det er så skummelt, det!!! Men: heldigvis viser jo de fleste svigerforeldre seg å være koselige.

Hmh, dumme Nav. *skrike til*

No har det ordna seg med taxi og dei har gjort et hastevedtak på bostøtte. Er usikker på om eg får ein fast summ inn på konto kvar måned 3500 og då er ikkje strøm inkludert. Det blir jo et tapsprosjekt mest sannsynlig. Så er det lommepeng til venezia som eg også må ha i bakhodet

Skrevet (endret)

Eg er så nervøs,eg har aldri vore i denne situasjonen noen gang, sommerfuglene spretter rundt i magen og eg føler meg nummen. K har prøvd å beroliga meg med å si at eg er så utadvendt at det skal gå bra, men eg er ikkje særlig utadvendt når eg føler meg redd. Ja for eg er faktisk redd. Redd for at eg skal bli målt og vurdert, og kanskje havne i kategorien "ikkje godkjent" Eg veit med meg sjølv at om mine barn hadde tatt med seg noen i rullestol heim, hadde eg vorte usikker. For den tanken slår ein nok aldri kan skje. Dei er nok spente og nervøse, kanskje ein aning bekymra. Kva har sønnen deira begitt seg utpå no, tenkjer dei kanskje. Eg kvir meg til den 2 timar lange bilturen til hytta. Har same følelsen når eg skal opp til eksamen eller opptre. Eg veit allerede at dei ikkje liker svigersonen, det gjer meg ikkje mindre nervøs akkurat.

Det går nok bra, men tenk om det ikkje gjør det

Endret av Frk edderkopp
Skrevet

no har eg flytta til bergen :gjeiper: Svigers gjekk kjempe fint.

Skrevet

Første helga i byen mellom de syv fjellene etter bursdagen min. Er så trøtt etter første uka i praksis. Har fått store oppgaver med masse ansvar, det er kjekt, men veldig slitsomt. Har vore med på masse spennande.

Skrevet
no har eg flytta til bergen :gjeiper: Svigers gjekk kjempe fint.

Hurra!

Første helga i byen mellom de syv fjellene etter bursdagen min. Er så trøtt etter første uka i praksis. Har fått store oppgaver med masse ansvar, det er kjekt, men veldig slitsomt. Har vore med på masse spennande.

Dobbelhurra! :duskedame:

Det er så rart med det en gruer seg til, i 99% av tilfellene er det jo bare tull å bekymre seg. Men det hører jo ikke hodet på ;)

Skrevet

Så bra at svigersbesøket gikk bra :) Vet hvordan det er å grue seg til noe sånt. Synes det var helt forferdelig da jeg skulle hilse på foreldrene til eksen min første gang, og da vi kom på stasjonen hadde jeg mest lyst til å bli med toget tilbake :fnise:

Flott at første uka i praksis var bra. Håper det fortsetter sånn :)

Skrevet (endret)

Svigersbesøk gjekk over all forventning. Eg hadde samme følelse, som deg ¤Enigma¤ når vi skulle av bussen. Eg sa til K at eg kunne bli igjen der. I dag har eg vore på klimaseminar. Utrolig stor og fin stab til sammen i konsernet, det er så gøy når alle er samla. Av nyheter, så var eg på kino på søndag og såg Slumdog Milionaire. Utrolig artig! På mandag såg eg dvd med ei vennine her på hybelen. I går kom mamma innom og overnatta til i dag. Vi spiste middag nede i sentrum. Til helga kan det bli en smule kaotisk, K kommer på fredag, ei vennine flytter til Bergen i praksis og vi har shoppingavtale på lørdag, ei annen vennine av meg blir også med på shopping + en tredje kommer til byen og skal bo hos ho eine, så da blir det nok shopping på ho og. Stakkar K, han blir omgitt av shoppingglade jenter som blir sugne på drinker til kvelden. Han vil nok aller helst kapitulere, enn å bli med på et slikt rabalder :gjeiper: Vi kommer til å kreve en middag på tomannshånd. Han snakka om å klippe seg, kanskje han kan gjøre det mens vi shopper???

Hei pingting foresten, :vinke: alt er ganske så bra, håper bare at den jæv##¤ snøen forsvinner. Så hater eg at drosjene er trege konstant. Så er eg ganske sliten, etter så mange inntrykk.Men alt i alt veldig bra. K har foresten, gått med på å søke jobb i bergen som første valg. Det er eg ganske fornøyd med.

Endret av Frk edderkopp
Skrevet
K har foresten, gått med på å søke jobb i bergen som første valg. Det er eg ganske fornøyd med.

Naaaw, så fint! :)

Ja, dere sliter med snø i gamlelandet fremdeles hører jeg rykter om! Eeeeeh...det må da være et styr ut av en annen verden å sitte i rullestol når det er snø!?!

Skrevet (endret)

Pingting det er ganske styrete med stol ja, no begynner snøen å forsvinne litt heldigvis. Dei som brøyter har ein lei tendens til å skuffle all snø opp på fortauene. Ikkje så smart siden folk faktisk har lyst å komme seg frem med eller uten hjul! Dei kan jo tenke seg litt om!! :rope: I morgon kommer kjæresten! :hoppe:

Endret av Frk edderkopp
Skrevet
Dei kan jo tenke seg litt om!! :rope:

Hehe, min generelle erfaring er at folk nettopp ikke gjør det ;)

Kose deg med kjæresten! Hvor lenge får du se ham?

Skrevet (endret)

Haha det er sant at kommuner ikkje er direkte kjent for å tenke seg om, eller staten generelt. Det ser ein på Nav i alle fall. Sitter å vente på K. Han er i taxien frå flyplassen. Han blir berre til sondag. I dag har eg handla:

To kjoler, en med palietter som er lyserosa og en som har litt mønster som også er lyserosa, og ei strikkejakka, som er lyserosa. ¤Enigma ¤ Ville ha elska klærne :hehe:Eit flerstripa skjørt i 60 talsstil, ein ceriserosa tunika, eit svart skjørt med blonder og ein lyserosa topp med svart sløyfe også inspirert av 60-tallet. Meg og ei vennina fra studiestaden satt og prata på peppes. Vi åt masse pizza og avslutta med ORiocake, yumiii-

Endret av Frk edderkopp
Skrevet

snart 6 mnd i forhold er bra, men kjenner at det er tøft for kropp og skjel å være borte fra hverandre. Har fått tre nye saker på jobb og er veldig fornøyd. I morgon skal eg heim ein tur til mamma og pappa + tanteunge. Den tidligere fosterbroren er på besøk der også. Det blir rart å sjå han. vekas høydepunkt: kino Benjamin Button og i dag hadde eg besøk der vi nøt kakao og vaffler. Helga var fin med kjærestemiddag på lørdag og ut med venner på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...