Gå til innhold

Gåte


Milly:)

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med en gåte jeg hørte for en stund siden? Har tenkt MASSE på den, men klarer bare ikke å finne svaret.

En flaske kommer gjennom, men en ert får ikke plass, det er grønt, men kan bli lilla, og hvis den er blå, eksisterer den ikke. Hva er det?

:roll: :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, nei den er jo ikke så lett heller da... Tenkte bare at noen kanskje hadde hørt den før og visste svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AAARGH! Jeg hater gåter jeg ikke får vite svaret på. Har pastet den rundt i mailer og på IRC nå for å plage andre. Har jeg det fælt skal andre ha det fælt! :ler:

(Seriøst, noen må da vite det?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt! Hvis vi sprer den til alle vi kjenner så MÅ noen en eller annen gang finne noen som vet svaret! Ikke sant? Håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flaske kommer gjennom, men en ert får ikke plass, det er grønt, men kan bli lilla, og hvis den er blå, eksisterer den ikke. Hva er det?

-Luftspeiling?

-Ehmm...prisme????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var svaret jeg fikk:

det finnes ikke svar på den, hehe, det er jo det som er genialt med den :)

vi hadde den rundt på en mail-liste med 5300 brukere, og ingen hadde svar.. og noen sa at det egentlig ikke var noen løsning på det, og at det var hele morsomheten med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe...tenkte meg at det sikkert var en liten luring som hadde funnet på gåten bare for å irritere folk... :-? Men men :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, der ble jeg inspirert til denne gåten:

Hva er gult, men blir sort? Hva er lite, men bare når du står på det, og hvorfor lager det lyd når den blir orange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*Klør seg i hodet* hmmm....annngh! :hoho: Sorry Mac,klarern ikke.... *hmmf* :x

Klemz fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...