BrunetteBarbie Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Jeg sitter og lurer litt her... Jeg jobber som sjef i en bedrift. En ansatt har kommet til meg og fortalt at når han sist var på jobb, så manglet det noe fra våre "midler". Siden ser jeg selv, da jeg er en tur nedom der min ene ansatte jobber, at vårt utstyr og "midler" blir tatt i bruk der hvor vi jobber. Det går greit for meg i grunn så lenge de ikke bruker det når vi må bruke det. Jeg tenker over dette så klart, men reagerer ikke, og sier ikke noe til de vi har inngått avtale med. Så kommer en annen ansatt som er der nede for å jobbe, og forteller at det mangler et annet type utstyr. Hun går også rundt og jobber på overtid for å finne dette redskapet, noe de igjen blir belastet med pga timesprisen vi tar for å være der. Dette er et veldig godt og dyrt redskap, og vil tro de har tatt den "i ørska", men for det, nå merker jeg at det er på tide å kanskje si noe? De folka som vi har inngått avtale med har et stort lokale, de er rundt 10 ansatte, og er et slags styre med medlemmer som ikke er tilstede. Jeg tenker jo som så, at de ikke har tenkt over at de har tatt dette, men så lurer jeg da.. hvordan si dette på en pen måte? Og til sammen tror jeg ting har blitt borte for noen tusen kr, nå. Ja, jeg kan informere om at ting mangler, men jeg er nesten bombesikker på at det faktisk kan utvikle seg til en diskusjon i fra sjefen på deres hold, slik at jeg må til en viss grad tilpasse meg... og være litt forberedt, hehe.. Altså, sjefen der har antagelig litt "vondt" for å se at det faktisk kan være at hennes ansatte kan ha tatt dette uten å mene noe vondt med dette. Samtidig lurer jeg på om jeg skal se det an en gang til? Ikke fordi jeg er redd for en diskusjon, sånn er det med henne, men kanskje fordi jeg overreagerer? Vi er jo mange ansatte fra hvert vårt hold, så man må kanskje kunne se på ting mellom fingrene under slike forhold... ? Hadde dere sagt noe i det hele tatt? Fortsetter det, er det selvsagt at jeg sier noe, og ja, jeg har sjekket om mine ansatte kunne ha tatt dette med seg også, men har mine tvil, da jeg er den som ser over alt etter "stengetid", og de vet selv hvor viktige disse tingene er for å klare jobben i det hele tatt (det er også meningsløst for oss å ta dette med fra jobben i det hele tatt).
tingeling Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Kan dere kanskje låse inn deres utstyr, slik at det ikke blir mulig? Så slipper du diskusjonen?
BrunetteBarbie Skrevet 8. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2008 Kan dere kanskje låse inn deres utstyr, slik at det ikke blir mulig? Så slipper du diskusjonen? Nei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå