Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #21 Skrevet 14. januar 2009 Eg er ei jente på 16 år som har eindel mørke hår på overleppa, nokon som har noko tips til fjerning ? Eg føler liksom at "alle" ser desse, har fått nokre kommentarar på det.. Prøva å vokse to gonger, men då kom det berre ut meir. Har heller ikkje tilgang på laserbehandlingar, sidan eg bur langt uti "huttiheita". Veit de om noko produkt eg kan kjøpe for å bleike desse håra ? Og hår på magen ? eg har jau svarten meg vegvisar, det er IKKJE morosamt.. Hmm, høres ut som du kanskje har en hormonubalanse som heter PCOS (søk på internett, så finner du mye info om denne lidelsen). Det er en ganske vanlig lidelse. Du bør få fastlegen til å henvise deg til en gynekolog Lykke til!
Kamikatze Skrevet 14. januar 2009 #22 Skrevet 14. januar 2009 Litt jentebart kan være ganske småsexy, på enkelte da... Tror ikke du skal la det jevnaldrende sier om den synke så forferdelig dypt i sinnet. Hvis det ikke dreier seg om stiv svart trønderbart, er det nok bare litt småhakking, for at den som hakker skal kunne føle seg litt normal, og få noen sekunders friminutt i egne komplekser. Hvis det er orntlig mannebart, vil du sikkert kunne få dekket lasermishandlingen gjennom helse- og trygdegreiene. Sannsynligvis er det bare en diskrét liten jentebart, som egentlig bare gir deg litt karakter, og gir deg tilstrekkelig særpreg til at beilere fester seg ved deg. Prøv å innse at for de aller fleste betyr det ingenting om du har den. Men mange i din aldersgruppe, og eldre som mentalt henger igjen der, vil gripe enhver detalj som gir særpreg, og hakke på den, som de hakkehøns de er.
superlady Skrevet 14. januar 2009 #23 Skrevet 14. januar 2009 P-piller kan gi alvorlige bivirkninger og jeg kjenner folk som har blitt langvarig syke etter å ha gått på det. Det er umulig å si om dette er et resultat av pillen, men det har kommet i etterkant og det er også umulig å si at pillen ikke er årsaken. Det er som noen her skriver. Leger skriver ut p-piller til unge jenter uten å spørre om noen verdens ting. Been there... Og kanskje man spør om blodpropp i familien, men flere 16-åringer vet kanskje ikke hva tante Olga døde av og tenker ikke på at det kanskje var blodpropp. Jeg skal ikke nekte noen å begynne på p-piller, men jeg synes TS med fordel kan vurdere andre alternativer. Og dersom dette dreier seg om en hormonforstyrrelse, så snakk med legen om dette FØR du hører på råd her inne på KG. Vi kjenner deg ikke, vi vet ikke hva slags hårvekst det er snakk om (da jeg var 16 følte jeg at jeg hadde unormalt mye hår uten at det var tilfelle). Få en skikkelig hormonsjekk hos legen før du begynner med p-piller for et hårproblem i alle fall. Helt enkle blodprøver gir deg det svaret du trenger! 1
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #24 Skrevet 14. januar 2009 Hmm, høres ut som du kanskje har en hormonubalanse som heter PCOS (søk på internett, så finner du mye info om denne lidelsen). Det er en ganske vanlig lidelse. Du bør få fastlegen til å henvise deg til en gynekolog Lykke til! Her er forresten en brosjyre (på norsk) om PCOS som jeg fant: http://www.organon.no/authfiles/images/267_188063.pdf Du kan jo lese igjennom den når du får tid, og se om du har noen av de andre kjennetegnene på denne hormonubalansen
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #25 Skrevet 15. januar 2009 jeg har også hår på magen, syns dette er litt pinlig når jeg ska gå med bikini og sånn... men når jeg skal vokse magen, kan jeg bare kjøpe vanlig "veet warm wax (orientalsk formel)"? Det står at det ikke passer til bruk på brystet, øyebryn og sånn eller åreknuter, arr, vorter, sår, irritert eller solbrent hud. Er dette veldig nøye? eller kan jeg bare bruke den på magen? Har ikke peiling på dette, thehe når kan jeg vokse igjen? det står at vi burde vente til hårene er 5 mm, men da er de jo ganske lange og jeg vil ikke gå på stranda med stubber hvis jeg bestemmer meg for å slutte og vokse, vil hårene bli mørkere og ekklere? sånn at jeg ser ut som en apekatt? Ellers har dere noen andre tips og erfaringer?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. januar 2009 #26 Skrevet 15. januar 2009 Eg er ei jente på 16 år som har eindel mørke hår på overleppa, nokon som har noko tips til fjerning ? Eg føler liksom at "alle" ser desse, har fått nokre kommentarar på det.. Prøva å vokse to gonger, men då kom det berre ut meir. Har heller ikkje tilgang på laserbehandlingar, sidan eg bur langt uti "huttiheita". Veit de om noko produkt eg kan kjøpe for å bleike desse håra ? Og hår på magen ? eg har jau svarten meg vegvisar, det er IKKJE morosamt.. Sånn veet hårfjerningskrem funker kjempe fint! Bare ikke ha det på for lenge. Da kan det bli sårt;)
Gjest Gjest007 Skrevet 10. juli 2009 #27 Skrevet 10. juli 2009 Sånn veet hårfjerningskrem funker kjempe fint! Bare ikke ha det på for lenge. Da kan det bli sårt;) Jeg ville ikke brukt hårfjerningskrem, i hvert fall ikke i ansiktet. Jeg har hatt samme problem, bare over hele kroppen, noe jeg har ganske store komplekser for, og det bygger ikke akkurat opp selvtilliten, for å si det sånn. Jeg har fjernet "barten" med krem i over to år, jevnlig. Over tid har disse hårene blitt stivere og mørkere enn de var i begynnelsen, og det tar ikke lang tid før hårene vokser ut igjen. Nå må jeg fjerne hårene 2 ganger i uka, på mandag og på torsdag. Men da ser det ikke så lekkert ut på søndagen, fordi da har det vokst ut igjen .. noe som gjør at hver eneste søndag sitter jeg hjemme og kjeder meg, fordi jeg ikke vil vise meg ute, i hvert fall ikke for folk jeg kjenner, i og med at jeg er litt mer "oppi" de, de ser meg på litt nærere hold enn om jeg bare treffer noen mens jeg går tur med hunden eller biler kjører forbi på veien. Så ikke bruk krem! Jeg ville heller ikke brukt Diane p-piller, har også hørt om masse bivirkninger. Men ta en tur til legen og fortell om problemet. Kanskje det er mulig å skaffe noen slags papirer på at du har komplekser for dette, og at du kan få f.eks. litt billigere laserbehandling for det, med støtte fra staten? Helsevesenet og sånn, vet ikke .. jeg skal i hvert fall gjøre det.
Gjest nita Skrevet 5. juli 2011 #28 Skrevet 5. juli 2011 jeg har også hår på magen, syns dette er litt pinlig når jeg ska gå med bikini og sånn... men når jeg skal vokse magen, kan jeg bare kjøpe vanlig "veet warm wax (orientalsk formel)"? Det står at det ikke passer til bruk på brystet, øyebryn og sånn eller åreknuter, arr, vorter, sår, irritert eller solbrent hud. Er dette veldig nøye? eller kan jeg bare bruke den på magen? Har ikke peiling på dette, thehe når kan jeg vokse igjen? det står at vi burde vente til hårene er 5 mm, men da er de jo ganske lange og jeg vil ikke gå på stranda med stubber hvis jeg bestemmer meg for å slutte og vokse, vil hårene bli mørkere og ekklere? sånn at jeg ser ut som en apekatt? :gjeiper: Ellers har dere noen andre tips?
Gjest nita Skrevet 5. juli 2011 #29 Skrevet 5. juli 2011 jeg har det samme problemet, og tror muligens jeg har denne hormonforstyrrelsen som nevnes tidligere her... har en såkalt "veiviser", hår på lårene og på overleppen. jeg legger også lett på meg... er veldig usikker. noen som kan hjelpe meg? jeg har brukt veet warm wax, og det har funket ok for meg. både på overleppe og mage, men på lårene, på bikinilinja er det mange lange og mørke hår. derfor bruker jeg shorts når jeg badder og liknende, men er ekstremt missfornøyd med meg selv (på utseende). HJELP?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #30 Skrevet 5. juli 2011 Samme problem her, jeg tror det er pga p-sprøyten.
Gjest anonym Skrevet 9. juli 2011 #31 Skrevet 9. juli 2011 Jeg har ikke akkurat bart, men jeg har dun på overleppa som er ganske mørk, jeg vil starte å nappe men er redd for at håret vil vokso kjapt ut og at vil bli mørke og stive. blir de det ?
daLady Skrevet 27. august 2013 #32 Skrevet 27. august 2013 (endret) Hei! Jeg ville bare si at jeg har hatt noe av den samme erfaringen som deg, nemlig sorte hår på magen (veiviseren). Dette er noe som har plaget meg lenge, og jeg har drevet og grublet og tenkt på hva som kan være årsaken og hvordan jeg skal kurere dette. Noen folk sier at det er like greit å bare fjerne hårene med hårfjerningskrem eller vokse dem, men jeg føler at resultat da ikke blir like fint uansett. Selv om selve hårene er fjernet, ser man likevel på porene i huden at det skal være hår der og da er det nesten ikke noe poeng med å fjerne hårene rent fysisk. En løsning som går, dette er bare når man er helt desperat (hvis man skal ut å bade osv) er å ta på enten fuktighetskrem eller en annen krem som får huden til å se mer myk og fuktig ut. Da ser ikke huden eller det området like hårete ut, når hårene er fjernet og huden er myk og fin. Men likevel, jeg er ikke helt glad i denne løsningen. Det som faktisk funket for meg, samtidig med at jeg noen ganger må fjerne dem (for det vokser faktisk noen sorte hår der fortsatt), er at jeg har kombinert det med p-piller og mindre styrketrening. Og dette kan høres veldig rart ut, fordi hvordan skal styrketrening ha noe med økt hårvekst på magen å gjøre? Men saken er den, og jeg gidder ikke å komme med en lang forklaring på hvorfor det er slik, men jeg har lært at det er viktig å ta kroppen sin for den den er og heller fokusere på det som gjør deg lykkelig og det som du selv synes er best for din egen kropp. Dette fikk faktisk mine hormoner til å roe seg ned, og jeg begynte å produsere mindre av de hormonene som skal dyrke den økte hårveksten på magen min, testosteronet. Og dette kan faktisk være nok til å få roet ned hårveksten på kroppen der hårene egentlig ikke hører hjemme hos kvinnekroppen, som for eksempel magepartiet og overleppen. Mitt poeng her som jeg har prøvd å forklare er: Ikke stress for mye over din egen kropp. Lik den du er og fokuser på å trives med deg selv, ikke prøv å endre deg til noe du ikke er! Begynn på p-piller i tillegg og du vil løse problemet ganske greit. Det er i hvertfall min erfaring, selvsagt er ikke det alltid løsningen på andre sine problemer. Men kjenner du deg igjen i noe av det jeg har skrevet er det kanskje til hjelp for deg også? Endret 27. august 2013 av daLady
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #33 Skrevet 27. august 2013 Eg er ei jente på 16 år som har eindel mørke hår på overleppa, nokon som har noko tips til fjerning ? Eg føler liksom at "alle" ser desse, har fått nokre kommentarar på det.. Prøva å vokse to gonger, men då kom det berre ut meir. Har heller ikkje tilgang på laserbehandlingar, sidan eg bur langt uti "huttiheita". Veit de om noko produkt eg kan kjøpe for å bleike desse håra ? Og hår på magen ? eg har jau svarten meg vegvisar, det er IKKJE morosamt.. Kom ihåg att du inte är onormal i alla fall, många kvinnor som har det. Laser är det enda som tar det bort permanent, med alla andra behandlingar växer det ut igen. Se det bara som en del i proceduren, att ta det bort. Ps. Lys bart er heller ikke pent så bedre å ta det vekk! Anonymous poster hash: 68877...9fb
Gjest Søren76 Skrevet 4. september 2013 #34 Skrevet 4. september 2013 Hei! Jeg ville bare si at jeg har hatt noe av den samme erfaringen som deg, nemlig sorte hår på magen (veiviseren). Dette er noe som har plaget meg lenge, og jeg har drevet og grublet og tenkt på hva som kan være årsaken og hvordan jeg skal kurere dette. Noen folk sier at det er like greit å bare fjerne hårene med hårfjerningskrem eller vokse dem, men jeg føler at resultat da ikke blir like fint uansett. Selv om selve hårene er fjernet, ser man likevel på porene i huden at det skal være hår der og da er det nesten ikke noe poeng med å fjerne hårene rent fysisk. En løsning som går, dette er bare når man er helt desperat (hvis man skal ut å bade osv) er å ta på enten fuktighetskrem eller en annen krem som får huden til å se mer myk og fuktig ut. Da ser ikke huden eller det området like hårete ut, når hårene er fjernet og huden er myk og fin. Men likevel, jeg er ikke helt glad i denne løsningen. Det som faktisk funket for meg, samtidig med at jeg noen ganger må fjerne dem (for det vokser faktisk noen sorte hår der fortsatt), er at jeg har kombinert det med p-piller og mindre styrketrening. Og dette kan høres veldig rart ut, fordi hvordan skal styrketrening ha noe med økt hårvekst på magen å gjøre? Men saken er den, og jeg gidder ikke å komme med en lang forklaring på hvorfor det er slik, men jeg har lært at det er viktig å ta kroppen sin for den den er og heller fokusere på det som gjør deg lykkelig og det som du selv synes er best for din egen kropp. Dette fikk faktisk mine hormoner til å roe seg ned, og jeg begynte å produsere mindre av de hormonene som skal dyrke den økte hårveksten på magen min, testosteronet. Og dette kan faktisk være nok til å få roet ned hårveksten på kroppen der hårene egentlig ikke hører hjemme hos kvinnekroppen, som for eksempel magepartiet og overleppen. Mitt poeng her som jeg har prøvd å forklare er: Ikke stress for mye over din egen kropp. Lik den du er og fokuser på å trives med deg selv, ikke prøv å endre deg til noe du ikke er! Begynn på p-piller i tillegg og du vil løse problemet ganske greit. Det er i hvertfall min erfaring, selvsagt er ikke det alltid løsningen på andre sine problemer. Men kjenner du deg igjen i noe av det jeg har skrevet er det kanskje til hjelp for deg også? Så bra der findes nogen som deg , som faktisk tør og være seg selv og ha selvtillit til det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå