Gjest Gjest_Jente 16_* Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Eg er ei jente på 16 år som har eindel mørke hår på overleppa, nokon som har noko tips til fjerning ? Eg føler liksom at "alle" ser desse, har fått nokre kommentarar på det.. Prøva å vokse to gonger, men då kom det berre ut meir. Har heller ikkje tilgang på laserbehandlingar, sidan eg bur langt uti "huttiheita". Veit de om noko produkt eg kan kjøpe for å bleike desse håra ? Og hår på magen ? eg har jau svarten meg vegvisar, det er IKKJE morosamt..
Hinata Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 På vita og slike butikker finnes det blekemidler for ansiktshår. Det kan være du har en hormonubalanse, ta kontakt med helsesøster eller lege. P-pillen Diane skal kunne hjelpe mot hårvekst, den må du få resept på hos legen din...
Miel Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Ansiktshår napper jeg med pinsett, voks tar ofte ikke alt ettersom de fleste har veldig tynne hår i ansiktet.
Antoinette Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Skaff deg en god pinsett og napp i vei. Veiviseren på magen kan du fjerne med en voksstrips.
Gjest Gjest_Jente 16_* Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Men vil ikkje voksing og napping gje meg fleire og meir synlege hår ?
Antoinette Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Men vil ikkje voksing og napping gje meg fleire og meir synlege hår ? Det er ikke fysisk mulig å få mer hår av å nappe. 2
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Hei der. Jeg vil anbefale deg å gå til legen din og se om du ikke kan få resept på Diane. Det er først og fremst et hormon produkt som hjelper mot kviser og sterk hårvekst. Fungerer også som p-pille. Ellers så vil du ikke få mørkere eller mer hår av å vokse/nappe. På lengre sikt vil hårene bli tynnere og færre etterhvert som hårsekkene ødelegges. Den beste måten å fjerne hår på for meg er å bruke en epilator. Disse kan være dyre (min koster 1100), men investerer du i en god en kan du også bruke den i ansiktet (skal følge med egen dings for dette). Dersom du ikke har råd selv så kanskje du kan høre med foreldrene dine. Masse hår her og der kan være sjenerende. Håper du finner en løsning på problemet. Klem fra en som også er (eller var nå da;)) hårete!
Gjest Sandbekken Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 Hei der. Jeg vil anbefale deg å gå til legen din og se om du ikke kan få resept på Diane. Det er først og fremst et hormon produkt som hjelper mot kviser og sterk hårvekst. Fungerer også som p-pille. Ellers så vil du ikke få mørkere eller mer hår av å vokse/nappe. På lengre sikt vil hårene bli tynnere og færre etterhvert som hårsekkene ødelegges. Den beste måten å fjerne hår på for meg er å bruke en epilator. Disse kan være dyre (min koster 1100), men investerer du i en god en kan du også bruke den i ansiktet (skal følge med egen dings for dette). Dersom du ikke har råd selv så kanskje du kan høre med foreldrene dine. Masse hår her og der kan være sjenerende. Håper du finner en løsning på problemet. Klem fra en som også er (eller var nå da;)) hårete! menn.. vil ikke denne p pillen ta håret på hodet også?? ser for meg DET skrekk senarioet!
Skylines Skrevet 13. november 2008 #10 Skrevet 13. november 2008 Jeg brukte hårfjerningskrem på magen, funka fint:)
Hinata Skrevet 13. november 2008 #11 Skrevet 13. november 2008 menn.. vil ikke denne p pillen ta håret på hodet også?? ser for meg DET skrekk senarioet! Det diane gjør er å forbedre hormonubalanse, som kan være opphav til uønsket hårvekst, så mister nok ikke håret på hodet nei 1
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #12 Skrevet 13. november 2008 Etter alt det negative oppslaget i avisene om p-piller på unge jenter, så finnes det faktisk mennesker her som anbefaler en 16-åring med litt hår på overleppa og veiviser å gå på p-pillen for hormoner. Forbedre hormonubalansen, som det så fint står. Jeg ble syk etter jeg begynte på p-pillen. Jeg tror det er en sammenheng og jeg tror p-pillen kan være farlig for mange. Jeg tror at det at noen har sterkere hårvekst enn andre kan være av naturlige årsaker og ikke nødvendigvis en hormonell ubalanse. Jeg tror videre at dersom man begynner på p-pillen, kan en hormonell balanse føre til en hormonell ubalanse på andre punkter og jeg tror ikke at unge kvinner som enda ikke er ferdig utvokst nødvendigvis bør gå på pillen. Dersom hårveksten din skyldes en hormonell ubalanse, kan du sikkert finne ut av det hos legen med en blodprøve. Riktignok tror jeg kanskje ts her ikke har så voldsomt mye hår, men er i en litt sår alder hvor alt ser ut som skikkelig bart og veiviser. Jeg har også vært der. Litt voksing gjør susen!
Hinata Skrevet 13. november 2008 #13 Skrevet 13. november 2008 Etter alt det negative oppslaget i avisene om p-piller på unge jenter, så finnes det faktisk mennesker her som anbefaler en 16-åring med litt hår på overleppa og veiviser å gå på p-pillen for hormoner. Forbedre hormonubalansen, som det så fint står. Jeg ble syk etter jeg begynte på p-pillen. Jeg tror det er en sammenheng og jeg tror p-pillen kan være farlig for mange. Jeg tror at det at noen har sterkere hårvekst enn andre kan være av naturlige årsaker og ikke nødvendigvis en hormonell ubalanse. Jeg tror videre at dersom man begynner på p-pillen, kan en hormonell balanse føre til en hormonell ubalanse på andre punkter og jeg tror ikke at unge kvinner som enda ikke er ferdig utvokst nødvendigvis bør gå på pillen. Dersom hårveksten din skyldes en hormonell ubalanse, kan du sikkert finne ut av det hos legen med en blodprøve. Riktignok tror jeg kanskje ts her ikke har så voldsomt mye hår, men er i en litt sår alder hvor alt ser ut som skikkelig bart og veiviser. Jeg har også vært der. Litt voksing gjør susen! Regner med at TS har en lege som opplyser henne om mulige bivirkninger, og til syvende og sist så er det TS som tar valget sammen med legen sin. Men det å faktisk vite at det finnes noe som kan hjelpe, og at hårveksten kan skyldes en hormonubalanse og dermed kanskje kan forvinne ved hjelp av medisinering, gir TS håp om at dette kan fikses, og det vet jeg fra egne erfaringer at er godt å ha.. 1
Miel Skrevet 13. november 2008 #14 Skrevet 13. november 2008 Men vil ikkje voksing og napping gje meg fleire og meir synlege hår ? Faktisk kan du på sikt oppleve at det blir noe mindre hår. Regelmessig napping kan ødelegge hårsekkene. Jeg ser det veldig tydelig på mine egne øyenbryn. Det var en periode jeg nappet dem veldig smale, og da jeg fant ut at jeg ville ha dem litt kraftigere igjen tok det to år (!) før de hadde vokst seg skikkelig til! Så helt forferdelig ut. 1
soph Skrevet 13. november 2008 #15 Skrevet 13. november 2008 Jeg vokser meg nedentil, og hårveksten har blitt utroolig mye mindre. Og det gjør nesten ikke vondt heller pga størrelsen på hårsekkene. Er veldig deilig. Jeg har og denne veiviseren som du snakker om, og den vokser jeg. Jeg har et tynt dunlag av hår på hele kroppen pga spiseforstyrrelser jeg hadde før, og dette syns jeg er ganske stygt på magen. Men siden det er så tynt så vokser jeg det ikke, jeg bare bleker det. Funker veldig bra syns jeg.
Gjest Gjest PCOS Skrevet 29. november 2008 #16 Skrevet 29. november 2008 Hei! "Mannlig" hårvekst i ansiktet og på mage/ lår kan være et symptom på en hormonforstyrrelse. Andre symptomer er at man legger på seg lett rundt magen, har vanskelig for å gå ned i vekt, har smerter i magen, har uren hud (gjerne på bryst eller rygg), at man er trøtt og sliten uten spesiell grunn, og uregelmessig/uteblivende menstruasjon og ved menstruasjon sterke smerter. ul Hvis du har flere av disse symptomene kan det være at du har en hormonforstyrrelse som heter PCOS som er vanligste årsak til uønsket hårvekst fordi kroppen produserer for mye av et hormon og for lite av et annet. Det er ikke noe farlig, men det er godt å finne ut om man har det, og gjøre noen livsstilsforandringer som reduserer noen av bivirkningene. Og når det gjelder P-piller, så har jeg vært hos utallige spesialister på kvinnesykdommer, for jeg er kjemperedd for bivirkninger av alle medisiner, og de har sagt at ved en hormonforstyrrelse så vil Diane hjelpe til å stabilisere hormonene, noe som er bedre for kroppen enn unormale hormonverdier. Dessuten er sannsynliheten for at en ung pike får blodpropp og andre skumle bivirkninger alt for liten til at man skal skremmes av det. Ellers var det mange gode råd anngående hårfjerning:)
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2008 #17 Skrevet 29. november 2008 Regner med at TS har en lege som opplyser henne om mulige bivirkninger, og til syvende og sist så er det TS som tar valget sammen med legen sin. Men det å faktisk vite at det finnes noe som kan hjelpe, og at hårveksten kan skyldes en hormonubalanse og dermed kanskje kan forvinne ved hjelp av medisinering, gir TS håp om at dette kan fikses, og det vet jeg fra egne erfaringer at er godt å ha.. De aller fleste leger er utrolig kjappe med å skrive ut p-piller til ungjenter. Kanskje blir det nevnt at vektøkning, migrene, depresjon, cyster osv er vanlige bivirkninger, men da har du flaks. Grunnen til det er at de fleste anser et uplanlagt svangerskap som verre ann alternativet. (At de ikke tenker på at det er mange jenter som ikke er sexuelt aktive, eller som har et såpass løssluppent sexliv at kondomer er tryggere er en helt annen sak) TS: Pinsett, epilator, og eventuelt voks eller "sugaring" ( moom el) er gode alternativer. Hva angår en eventuell hormonubalanse, forlang en grundig utredning før du vurderer p-piller. I verste fall risikerer du å gå på det i en 5-10 år, kamuflere et problem, og få større problemer i ettertid. Skulle det være PCO er metroformin ol kan også være en mulighet, det er ikke et hormonpreparat. Les, og gjerne gå inn på sider som snartgravid.com (håper du ikke har planer om å bli gravid med det første, men forumet er svært informativt ang hormonforstyrrelser), felleskatalogen.no osv.
Ethereal Skrevet 29. november 2008 #18 Skrevet 29. november 2008 Prøv Diane. Hvis den ikke fungerer for deg så slutter du bare. Enkelt som så, men det er hvertfall ingen grunn til å la vær å prøve hvis du ikke har blodpropp i familien din e.l.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2008 #19 Skrevet 29. november 2008 Prøv Diane. Hvis den ikke fungerer for deg så slutter du bare. Enkelt som så, men det er hvertfall ingen grunn til å la vær å prøve hvis du ikke har blodpropp i familien din e.l. Depresjoner, og forstyrrelse i menssykusen på mer langvarig basis enn akkurat når de blir brukt er også ting som bør has i bakhodet. Pigmentflekker er også vanlig, men det er i det minste ikke farlig (men å erstatte et kosmetisk problem med et annet er jo litt irriterende)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. januar 2009 #20 Skrevet 14. januar 2009 jeg har også hår på magen, syns dette er litt pinlig når jeg ska gå med bikini og sånn... men når jeg skal vokse magen, kan jeg bare kjøpe vanlig "veet warm wax (orientalsk formel)"? Det står at det ikke passer til bruk på brystet, øyebryn og sånn eller åreknuter, arr, vorter, sår, irritert eller solbrent hud. Er dette veldig nøye? eller kan jeg bare bruke den på magen? Har ikke peiling på dette, thehe når kan jeg vokse igjen? det står at vi burde vente til hårene er 5 mm, men da er de jo ganske lange og jeg vil ikke gå på stranda med stubber hvis jeg bestemmer meg for å slutte og vokse, vil hårene bli mørkere og ekklere? sånn at jeg ser ut som en apekatt? :gjeiper: Ellers har dere noen andre tips?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå