Iselin87 Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Jeg lurer kanskje på om jeg har blitt gravid nå.Hadde eggløsning den 31 oktober og fikk dagen etter stikkende smerte like over underlivet.Og det har jeg hatt siden... Er usikker på om jeg virkelig er det,men krysser alt jeg har for å få en positiv test:) Er i vår første pp,så jeg kan ikke håpe på altfor mye,men det er viktig å være positiv uansett:) Mine (veldig tidlige?) symptomer: *litt diffus kvalme,som kommer og går *smertene i ryggen og like over underlivet *går mer på do *ofte tørstere *veldig trøtt-hele tiden..føler at jeg ikke får nok søvn uansett hvor mye jeg sover:S *veeldig sugen på all slags kaker ..skikkelig kick *er veldig humørsyk og tar til tårene for ingenting:S..stakkars samboeren min Synes dette er vel tidlig å få evt symptomer da..men rart at det startet dagen etter el... Veldig spennende hvis mange vil skrive inn sine/sin erfaring og opplevelse med dette..så kanskje jeg kan bli litt klokere på hva det kan være,før jeg kan ta en test:)
Gjest Deception Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 er det ikke minst en uke for tidlig til å kjenne symptomer? Du er ikke gravid før egget har festet seg, og før det er nok symptomene uansett ønsketenkning.
rangi Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Jeg hadde ingen symptomer så tidlig, ikke som jeg husker iallfall. Men, uke 5 derimot da meldte kvalmen seg for fulle mugger, og jeg sitter fremdeles med hode i den j..... doskåla nå i uke 13. Ta en test du, det kan du gjøre fra dagen du forventer mens. 1
mrsSJ Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Jeg var i alle fall merkbart trøttere allerede fra uke tre og tisset veldig ofte...Dessuten hadde området rundt brystvortene blitt mørkere. Så de to strekene kom ikke akkurat som en overraskelse.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Jeg fikk tydelige blodårer på puppene og mørkere brystvorter ca uke 3. De stakk og var ømme også. Skjønte at jeg var gravid noen dager før IKM... Var jo selfølgelig ikke 100% sikker, men merket veldig godt at noe var annerledes :-)
Iselin87 Skrevet 6. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2008 Jeg var i alle fall merkbart trøttere allerede fra uke tre og tisset veldig ofte...Dessuten hadde området rundt brystvortene blitt mørkere. Så de to strekene kom ikke akkurat som en overraskelse. Ja,jeg har lest at man kan få symptomer allerede så tidlig i uke 3.. Man kan merke feste smerter allerede noen dager etter eggløsningen,hvis en liten en er på vei. Jeg tror ikke akkurat disse smertene jeg har er ønske tenknings smerter,det har jeg selvfølgelig tenkt på,men det er vanskelig å bare kjenne disse smertene,hvis de bare er "fantasi" liksom.Mulig at kvalmen og de andre symptomene kan være bare noe jeg "innbiller meg",men denne smerten har jeg ikke hatt før ivertfall..
Molly80 Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 Den tråden her skal jeg også henge meg med på.. har mistanker om at jeg er omtrent like langt i svangerskapet som du... men er jo også redd for at jeg innbiler meg det da... Har i allefall venner som har får symptomer rundt 3 uka, så jeg tror nok ikke det er så uvanlig. Jeg har i allefall de siste dagene fått vondt i magen (sitring på en måte og litt knip), trøtt-trøttere-trøttest, og lukter så innmari mye bedre enn jeg tror jeg har gjort før.. legger i allefall merke til mye lukter... Lykke til!!
Iselin87 Skrevet 6. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2008 Jeg fikk tydelige blodårer på puppene og mørkere brystvorter ca uke 3. De stakk og var ømme også. Skjønte at jeg var gravid noen dager før IKM... Var jo selfølgelig ikke 100% sikker, men merket veldig godt at noe var annerledes :-) Akkurat den følelsen har jeg også,vanskelig å forklare helt,men det virker som om noe er på gang i kroppen min ivertfall...Det kan selvfølgelig være mye annet også..vanskelig å si akkurat. Nå høres jeg sikkert ut som en skikkelig "drømmer"..men d er godt å merke at det er en liten sjanse for at det blir klaff da
Malama Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 Dagen etter EL har du ikke symptomer på å være gravid. Ettersom kroppen din ikke kan gi deg tegn på noe den ikke vet om. Kroppen gir synptomer på svangerskap på bakgrunn av hormonet hcg, og dette dannes ikke før egget fester seg i livmoren ca en uke etter EL. Forøvrig hadde jeg ingen symptomer hverken i uke 3, 4 eller 5 tror jeg. Positiv test og uteblitt mens bare. Etterhvert kom litt ømme pupper, og noe kvalme, men det var ikke før etterpå. Egentlig noe tid etterpå...
Iselin87 Skrevet 6. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2008 Den tråden her skal jeg også henge meg med på.. har mistanker om at jeg er omtrent like langt i svangerskapet som du... men er jo også redd for at jeg innbiler meg det da... Har i allefall venner som har får symptomer rundt 3 uka, så jeg tror nok ikke det er så uvanlig. Jeg har i allefall de siste dagene fått vondt i magen (sitring på en måte og litt knip), trøtt-trøttere-trøttest, og lukter så innmari mye bedre enn jeg tror jeg har gjort før.. legger i allefall merke til mye lukter... Lykke til!! Ja,de er jeg også veldig redd for:S..Men disse smertene/stikkingene er vanskelig å komme unna altså..Veldig spennende å se hva som er på ferde da:) Jeg svetter også mer enn jeg bruker til vanlig å gjøre,og føler meg faktisk mer uren i fht til svette lukt osv Takk for det ja,lykke til til deg også Såå spennende...oppdater meg på tråden,når du finner ut nå mer da;)
Kylling Skrevet 6. november 2008 #11 Skrevet 6. november 2008 Jeg hadde null symptomer så tidlig. Begynte først å merke noe da jeg var 5-6 uker.
Iselin87 Skrevet 6. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. november 2008 Dagen etter EL har du ikke symptomer på å være gravid. Ettersom kroppen din ikke kan gi deg tegn på noe den ikke vet om. Kroppen gir synptomer på svangerskap på bakgrunn av hormonet hcg, og dette dannes ikke før egget fester seg i livmoren ca en uke etter EL. Forøvrig hadde jeg ingen symptomer hverken i uke 3, 4 eller 5 tror jeg. Positiv test og uteblitt mens bare. Etterhvert kom litt ømme pupper, og noe kvalme, men det var ikke før etterpå. Egentlig noe tid etterpå... Nei..det behøver ikke å være festesmerter som var de 2 første dagene etter EL,det er mange som får El smerter like etter egget brister også..smertene har bare blitt mer inntense etthvert som dagene har gått,og jeg tror ikke at man har vanlige EL smerter 6-7 dager etter EL er over?
Iselin87 Skrevet 6. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. november 2008 Den tråden her skal jeg også henge meg med på.. har mistanker om at jeg er omtrent like langt i svangerskapet som du... men er jo også redd for at jeg innbiler meg det da... Har i allefall venner som har får symptomer rundt 3 uka, så jeg tror nok ikke det er så uvanlig. Jeg har i allefall de siste dagene fått vondt i magen (sitring på en måte og litt knip), trøtt-trøttere-trøttest, og lukter så innmari mye bedre enn jeg tror jeg har gjort før.. legger i allefall merke til mye lukter... Lykke til!! Akkurat den følelsen har jeg også,vanskelig å forklare helt,men det virker som om noe er på gang i kroppen min ivertfall...Det kan selvfølgelig være mye annet også..vanskelig å si akkurat. Nå høres jeg sikkert ut som en skikkelig "drømmer"..men d er godt å merke at det er en liten sjanse for at det blir klaff da ivertfall:) Takk for det ja,og lykke til til deg også
SummerJoy Skrevet 6. november 2008 #14 Skrevet 6. november 2008 (endret) De første symptomene kjente jeg vel i uke 4-5. (Altså minst to uker etter eggløsning) Jeg var enormt sliten..husker jeg hang over handlevognen på Ikea og skjønte ikke hva som feilte meg.. Tisset ofte og brystvortene ble mer og mer ømme. En liten stund før dette fikk jeg en intens stikking i magen, helt nederst. Det var en mekelig følelse, trodde det var mageknip men det kjentes liksom ikke helt slik ut heller. Det gikk over etter noen timer. Da jeg fikk vite at jeg var gravid skjønte jeg at det hadde med det å gjøre, men akkurat hva det var vet jeg ikke... Kvalmen kom i uke 6. Endret 6. november 2008 av SummerJoy
Gjest Mia88 Skrevet 6. november 2008 #15 Skrevet 6. november 2008 Jeg er bare 19 år, men redd for at jeg er gravid! Har fått skikkelig ømme bryster. Jeg må på do hele tiden! Mye oftere enn før. Jeg går på p-piller - loette, og skulle fått mensen i går, onsdag, men har ikke fått det. Jeg prøvde og ta en test i går, men den var negativ. Jeg stoler ikke på resultatet, for er blitt så redd nå for at jeg kan være gravid. Lurer egentli mest på om det koster mye å dra til legen for å få dette sjekket?
Gjest Gjest_Molly_* Skrevet 6. november 2008 #17 Skrevet 6. november 2008 Jeg er bare 19 år, men redd for at jeg er gravid! Har fått skikkelig ømme bryster. Jeg må på do hele tiden! Mye oftere enn før. Jeg går på p-piller - loette, og skulle fått mensen i går, onsdag, men har ikke fått det. Jeg prøvde og ta en test i går, men den var negativ. Jeg stoler ikke på resultatet, for er blitt så redd nå for at jeg kan være gravid. Lurer egentli mest på om det koster mye å dra til legen for å få dette sjekket? Det koster ikke mer en enn vanlig legetime pluss pris for blodprøve. Som jeg tror ligger på ca. 40kroner ekstra. Tips<: helsestasjon for ungdom, ta tisseprøve!!! GRATIS Lykke til:)
Iselin87 Skrevet 6. november 2008 Forfatter #18 Skrevet 6. november 2008 er det ikke minst en uke for tidlig til å kjenne symptomer? Du er ikke gravid før egget har festet seg, og før det er nok symptomene uansett ønsketenkning. Jeg tror ikke akkurat at disse smertene jeg har er ønsketenkning..skulle gjerne ha vært de foruten. Men det kan selvfølgelig være symptomer på noe annet.. Vet at man kan kjenne symptomer etter ca en uke..nå har det gått en uke etter EL til meg og smertene bare blir verre og forflytter seg..
Gjest Oi Skrevet 6. november 2008 #20 Skrevet 6. november 2008 Samme symptomer som det ble sagt her har jeg og, men jeg kan da ikke (burde ikke) være gravid ettersom jeg går på minipillen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå