Gå til innhold

Palin trodde Afrika var et land


Gjest Trådstarter Øyvind

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter Øyvind

Sarah Palin (44) skal ikke ha visst at Afrika var et kontinent og skal ha tatt imot rådgiverne på hotellrommet med bare et håndkle rundt den nakne kroppen.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presiden...hp?artid=523873

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/worl...icle5095495.ece

Hun mener likevel det blir feil av det amerikanske folk å tillegge henne så stor betydning at hun kan ha vært avgjørende for hva folk stemte.

Palin sier hun tror det er den økonomiske krisen som er hovedårsaken til at McCain tapte.

Jeg tror hun har stor del av den skylden der gitt

Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Obama uttalte en gang i valgkampen at NATO var et land. Jeg tror ikke Obama mener at NATO er land, jeg tror han ordla seg feil. Jeg tror også Palin ordla seg feil og at hun selvsagt vet at Afrika er et kontinent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger også tro at hun forsnakket seg. Visst nok er ikke amerikanere kjent for sin geografikunnskap, men jeg tviler på at en visepresidentkandidat faktisk ikke vet at Afrika ikke er et land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger også tro at hun forsnakket seg. Visst nok er ikke amerikanere kjent for sin geografikunnskap, men jeg tviler på at en visepresidentkandidat faktisk ikke vet at Afrika ikke er et land.

Men tror du hun bare tulla da? :klø:

Vi har jo tilstadighet opplevd at hun har driti seg ut i andre uttalelser så jeg tror at hun kanskje mente det, selvom det er ganske utrolig at hun trodde at Afrika er et land! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obama uttalte en gang i valgkampen at NATO var et land. Jeg tror ikke Obama mener at NATO er land, jeg tror han ordla seg feil.

Har han sagt det? Har du en link, for det må jeg lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du hun bare tulla da? :klø:

Vi har jo tilstadighet opplevd at hun har driti seg ut i andre uttalelser så jeg tror at hun kanskje mente det, selvom det er ganske utrolig at hun trodde at Afrika er et land! :fnise:

Hun har ikke gitt det mest solide inntrykket, nei, men det skjer da likevel fortsatt at folk rett og slett sier feil ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damen som blir beskyldt for å ha kostet valget for Republikanerne blir beskyldt av media ute på høyre siden for å være dum. Noen som ser problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig for de fleste av oss å si feil.

Jeg sier aldri feil så der tok du feil!

Kødda...selvsagt! ;)

Jeg tror ganske sikkert at hun visste at Afrika ikke er et land, og jeg er overbesvist om at Obama ikke trodde at Nato er et land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen som blir beskyldt for å ha kostet valget for Republikanerne blir beskyldt av media ute på høyre siden for å være dum. Noen som ser problemet?

Venstre siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd vi kan oppleve noen håpløse påstander fra Obama også i tiden som kommer (og jeg er ikke Republikaner), pga en stabsjef (mulig stabsjef) som ikke vil være istand til å se forskjell på USA's interesser og egne interesser. Tiden vil vise hvilke tragedier vi kan risikere å oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger også tro at hun forsnakket seg. Visst nok er ikke amerikanere kjent for sin geografikunnskap, men jeg tviler på at en visepresidentkandidat faktisk ikke vet at Afrika ikke er et land.

Det er også vanskelig å tro at hun ikke visste hvilke tre land som er med i den nordamerikanske handelsavtalen, USA, Canada og Mexico. Men det visste hun heller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen som blir beskyldt for å ha kostet valget for Republikanerne blir beskyldt av media ute på høyre siden for å være dum. Noen som ser problemet?

Du tenker et syndebukkopplegg. Men hun ble jo omtalt som et nek allerede etter sin første ureggiserte opptreden på TV, i det berømte intervjuet med Kate Couric. Som alle sikkert har sett snutter av på youtube.

Men frem til hun demonstrerte sin kunnskapsløshet live, trodde alle at hun var et meget godt valg. Hun er jo både karismatisk, pen og sikkert svært sjarmerende, og det er gode egenskaper for en politiker. Folks følelser for kandidaten er minst like viktige som deres oppfatning av egnethet, kunnskap og erfaring. Hun hadde alt som skal til for å begeistre folk, det ser man av de tidlige opptredenene. Men det var ingenting bak fasaden, og det var det ikke tatt nok høyde for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy

Jeg tror han hadde tapt uansett, men kanskje med en knappere margin. Fikk vondty i magen av å se de papirdukkene de hadde laget av henne (til barn), der var det en antrekk med fin kjole og maskingevær. Uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lvl12troll

Det er ikke bare Palin som ikke er helt opplyst ser det ut som. Silvio Berlusconi har jo ikke fått med seg at Obama er neger og sier isteden at han er "Ung, pen og til og med solbrun"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare Palin som ikke er helt opplyst ser det ut som. Silvio Berlusconi har jo ikke fått med seg at Obama er neger og sier isteden at han er "Ung, pen og til og med solbrun"

Det var en VITS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke at jeg er en fan av Sarah Palin akkurat, men synes kanskje "dumskapen" henner er dratt litt ut av proposjoner i den amerikanske valgkampen.

George W Bush har jo ganske mange bloopers og merkelige utsagn på sin merittliste han og, og USA valgte han faktisk til president - 2 - ganger. Riktignok kanskje med litt fusk den ene gangen, men han fikk da ganske mange stemmer.

Nå synes jeg ingen av de to fremstår som utrolig skarpe kniver i noensomhelst skuff, men vet ikke om jeg tør påstå at hun kostet McCain valget heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Sarah Palin var grunnen til at McCain tapte, hun skaffet nok ganske mange stemmer også. Hun var jo populær blant kristen-konservative kvinner hele tiden.

Ikke for å dra alle amerikanere under en kam, men jeg tror nok neppe at så mange i det hele tatt la merke til at hun framsto som litt dum av og til, de er jo ikke generelt kjent for å ha stor kunnskap om verdensgeografi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en ting å si. Syns den dama er helt grusom og om hun dro noen stemmer for McCain så tror jeg han tapte flere. Hun står for alt som jeg ikke liker med kristen-konservative. Hun virker selvgod, tett i pappen og jeg får frysninger av å se det falske gliset hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd vi kan oppleve noen håpløse påstander fra Obama også i tiden som kommer (og jeg er ikke Republikaner), pga en stabsjef (mulig stabsjef) som ikke vil være istand til å se forskjell på USA's interesser og egne interesser. Tiden vil vise hvilke tragedier vi kan risikere å oppleve.

Jeg er også svært bekymret for hvilke tragedier vi kan risikere å oppleve. Både Rahm Emanuel og Joe Biden er kjent for å være hissige personer med et farlig temperament. Jeg frykter at Obama, Biden og Emanuel kan bli en farlig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...