Lise_ Skrevet 6. november 2008 #21 Skrevet 6. november 2008 men ikke hvis hun bare klør der nede da? eller? hvis man er alergisk mot vaskemiddel vises det vel på hele kroppen.. ?? tja, men det kan jo hende at hun reagerer mer i underlivet av vaskepulveret enn på resten av kroppen... tenker på truser
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. november 2008 #22 Skrevet 6. november 2008 Ikke bruk Canesten. Det er faktisk ikke bra for skjeden. Du kan heller gå til legen og få resept på Diflucan! Det er piller som skal svelges. hvorfor er ikke det bra??
Fluffie Skrevet 7. november 2008 #23 Skrevet 7. november 2008 Sover du med truse paa? Det skal vaere best for underlivet aa faa luftet seg litt. Og som flere nevner er det best aa ikke vaske underlivet saa ofte, skjeden renser seg selv. Om du barberer deg kan du proeve aa la haaret gro, det beskytter.
stjernekyss Skrevet 7. november 2008 #24 Skrevet 7. november 2008 Sover du med truse paa? Det skal vaere best for underlivet aa faa luftet seg litt. Og som flere nevner er det best aa ikke vaske underlivet saa ofte, skjeden renser seg selv. Om du barberer deg kan du proeve aa la haaret gro, det beskytter. Denne informasjonen ble vel strengt tatt utdatert for femti år siden elns?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #25 Skrevet 7. november 2008 Denne informasjonen ble vel strengt tatt utdatert for femti år siden elns? Det har ikke underlivet mitt fått med seg Går jeg et par dager uten å få "luftet" ordentlig innimellom så lukter jeg direkte ille.
stjernekyss Skrevet 7. november 2008 #26 Skrevet 7. november 2008 Det har ikke underlivet mitt fått med seg
Avalon Skrevet 7. november 2008 #27 Skrevet 7. november 2008 En sopp infeksjon forsvinner ikke av seg selv, selv om du vasker deg ofte. Du skal også være forsiktig med å vaske deg for ofte, du må da bare bruke vann og ikke noen form for såpe. Vasker du deg for ofte med underlivssåpe blir slimhinnene irritert, og da vil det også klø. Kjøp canesten på apoteket, de har også mange andre merker. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #28 Skrevet 7. november 2008 Ok, nå skal jeg komme med et dumt spørsmål her, men jeg synes dette med at det bare klør om natten var litt rart, så jeg må bare. Du er sikker på at kløen kommer fra skjeden? Det kan være småmark, de pleier å komme ut i endetarmsåpningen og legge egg om natten, og du skal vel ikke se bort fra at de kan kravle seg en tur bort til skjeden også. Hvis nå ikke dette er tilfelle kan du prøve å smøre med yoghurt naturell til du kommer deg til lege.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 7. november 2008 #29 Skrevet 7. november 2008 Sover du med truse paa? Det skal vaere best for underlivet aa faa luftet seg litt. Og som flere nevner er det best aa ikke vaske underlivet saa ofte, skjeden renser seg selv. Om du barberer deg kan du proeve aa la haaret gro, det beskytter. Beklager at jeg låner tråden din litt... håper det er ok. Et spørsmål, dette med å sove uten truse for å "lufte seg", hva om man blir klam og svett av hud mot hud? Da er vel truse best, eller? Bare noe jeg har lurt på... :o) Til trådstarter: Masse lykke til med å finne ut av det :o) ..høres ikke behagelig ut. Menneh, tror du at det kan være eksem eller noe sånt du har?
Fluffie Skrevet 7. november 2008 #30 Skrevet 7. november 2008 Denne informasjonen ble vel strengt tatt utdatert for femti år siden elns? Hmm, jeg husker ikke helt hvor jeg har det fra, jeg tror det maa ha vaert fra en eller annen guidelinegreie om sopp i underlivet fra de siste fem aara, saa jeg kan ikke gi noe 'korrekt' svar paa det :klø: Det skader i alle fall ikke og proeve og se om det blir bedre.
Gjest TS Skrevet 8. november 2008 #31 Skrevet 8. november 2008 Hei folkens, det er Trådstarter her. Det jeg mente med at jeg var jomfru, var at det ikke var en kjønnssykdom, og derfor gjetta jeg på sopp. Jeg vet selvsagt at sopp kommer også selvom man er jomfru Det klør litt i løpet av dagen, men jeg klarer å ignorere det til det går over. Om natten er jeg ikke helt bevisst, så med en gang jeg føler det så klør jeg jo og da blir det bare verre. Det er så slitsomt! Jeg bor ikke alene, så jeg føler ikke helt for å sove uten truse. Jeg har bytta vaskemiddel uten at det har hjulpet noe særlig. Det var noen som nevnte eksem; det tenkte jeg ikke på. Hvordan vet jeg forskjellen på det og sopp? Har du noe link til noe sider på nettet? Så var det noen som spurte om jeg var sikker på at det kom fra skjeden; det er der jeg klør, så jeg regner med det. Noen ganger klør jeg helt opp til rumpa, men jeg tror det er mer sånn at jeg sprer det videre. Det er som sagt i søvne, så jeg får ikke akkurat kontrollert det. Jeg vasker meg med lunkent vann, og bruker sjelden såpe. I så fall bruker jeg Dr.Greve. Takker for rådene så langt!
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #32 Skrevet 8. november 2008 Det klør mer om natta rett og slett fordi det er varmt under dyna. Det er derfor man merker det mer da enn på dagen. Ta deg en tur til legen, så blir du kvitt problemet! Ingen grunn til at du skal plages slik over lang tid. Ikke sikkert dette gjelder deg, men i følge gynekologen jeg endte opp hos så er intimbarbering roten til veldig mye underlivsplager hos unge jenter idag. Jeg var veldig plaget med sopp selv, og mente jeg fulgte alle gode råd, men da jeg lot være å glattbarbere forsvant plagene som dugg for solen. Verdt å prøve det en periode ihvertfall. I tillegg vil jeg sterkt råde deg til å vaske kun med vann til vanlig.
Papaya84 Skrevet 8. november 2008 #33 Skrevet 8. november 2008 Soppen oppstår ikke bare om natten, men kløingen kan bli værre om natten jo. Har selv hatt sopp, og klødde hele natten, men aldri på dagtid. På dagtid har man ofte mange baller i luften, noe som gjør at man ikke har tid til å tenke på at man klør. På natten derimot roer man seg ned og får tid til å reagere på symptomer kroppen gir..
hufsa! Skrevet 8. november 2008 #34 Skrevet 8. november 2008 Hei folkens, det er Trådstarter her. Det jeg mente med at jeg var jomfru, var at det ikke var en kjønnssykdom, og derfor gjetta jeg på sopp. Jeg vet selvsagt at sopp kommer også selvom man er jomfru Det klør litt i løpet av dagen, men jeg klarer å ignorere det til det går over. Om natten er jeg ikke helt bevisst, så med en gang jeg føler det så klør jeg jo og da blir det bare verre. Det er så slitsomt! Jeg bor ikke alene, så jeg føler ikke helt for å sove uten truse. Jeg har bytta vaskemiddel uten at det har hjulpet noe særlig. Det var noen som nevnte eksem; det tenkte jeg ikke på. Hvordan vet jeg forskjellen på det og sopp? Har du noe link til noe sider på nettet? Så var det noen som spurte om jeg var sikker på at det kom fra skjeden; det er der jeg klør, så jeg regner med det. Noen ganger klør jeg helt opp til rumpa, men jeg tror det er mer sånn at jeg sprer det videre. Det er som sagt i søvne, så jeg får ikke akkurat kontrollert det. Jeg vasker meg med lunkent vann, og bruker sjelden såpe. I så fall bruker jeg Dr.Greve. Takker for rådene så langt! Heia,regner med du har været hos legen i dag iallefall etter så lang tid med kløe..Så hvordan går det var det sopp??
Jerle Skrevet 8. november 2008 #35 Skrevet 8. november 2008 Jeg har vært kjempe plaget med sopp, etter jeg første gang fikk det i forbindelse med graviditet. Og tips om å ligge naken, kutte ut truse og gå med luftige joggebukser er gode råd. Siden du ikke har lyst å ligge naken, så kan du heller sove i en pyjamas bukse feks. -en stor som lar deg bli luftet. Gå til legen og konstater om det er sopp, for det kan også være annet. Da må du sikkert opp i gynekolog stolen, men alt må jo være bedre enn å gå slik. Min erfaring er forøvrig at Canesten ikke hjelper så godt, jeg synes yoghurt naturell fungerer bedre.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 9. november 2008 #36 Skrevet 9. november 2008 Heisann! Var jeg som nevnte det med eksem. Et problem med eksem er at det kan være vanskelig å vite om det er det man har. Det lureste er å dra innom legen. Jeg sliter med både atopisk eksem og psoriasis, og vet selv aldri når jeg får et nytt utslett hva det kan være. Mén! Det du beskriver kan passe på eksem. Da klør det gjerne mer på natten, jeg kan hvertfall våkne av at jeg klør meg til blods. Eksem kan også forekomme overalt på kroppen. Jeg vet ikke hvor mye informasjon du vil få ut fra disse sidene, men du kan for eksempel gå inn på www.hudlegekontoret.no, eller www.psoriasis.no. På begge de sidene er det informasjon om eksem etc. Ved å følge en link fra hudlegekontoret's sider, kan du også se bilder. Jeg vil bare poengtere at bilder på slike sider ofte viser pasienter som er sterkt angrepet. Man må ikke slv være like angrepet for å ha diagnosen. Du får heller ikke sett bilder fra underliv på folk, men du får jo et visst inntrykk av hvordan det kan se ut. Nå er det jo absolutt ikke sikkert det er dette du er plaget med, og jeg håper for din del du ikke er det, ettersom det ikke er noe du blir frisk av. Det handler om å forebygge, forebygge, forebygge. Håper det gikk bra hos legen din da, og at du får blitt kvitt plagene dine. Lykke til!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå